הספד הראב"ד: המחלוקת הליטאית והרפיון בישיבות

הגר"מ שטרנבוך בהספד מיוחד על מרן הגר"י אדלשטיין זצ"ל בהתייחסות לתופעת המחלוקת: "כל אחד מתערב במחלוקת לשם שמים אבל הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל היה דורש להימנע מלהתערב במחלוקת גם לשם שמים" * בדבריו התריע גם על ה"רפיון" בסוף זמן בהיכלי הישיבות המתחיל בימים אלו – "מי פילל בדורות הקודמים שימי בין הזמנים שהתחילו ביסודם בשביל ימי הפסח, יתפשטו כל כך ויתחילו כבר מתחילת חודש אדר" { "להימנע ממחלוקת"}

בהספד מיוחד שנשא אמש מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך בעצרת מרכזית שהתקיימה בהיכל כולל "חזון איש" בבני ברק לזכרו של מרן הגר"י אדלשטיין זצ"ל, עורר על ה"מחלוקות" בין הפלגים השונים.

בהספד מיוחד שנשא אמש (מוצ"ש) מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך בעצרת מרכזית שהתקיימה בהיכל כולל "חזון איש" בבני ברק בהשתתפות אלפים לזכרו של מרן הגר"י אדלשטיין זצ"ל, עורר על ה"מחלוקות" בין הפלגים השונים ביהדות החרדית, ואמר כי היות שצדיקי הדור משמשים כדיינים בבית דין של מעלה, יש להיזהר ביותר עכשיו  ממחלוקת, כי כידוע מרן הגר"י אדלשטיין זצ"ל היה איש שלום ורודף שלום, ובהיותו דיין בבית דין של מעלה הוא יקפיד בעיקר על בעלי מחלוקת.

העצרת התקיימה בהשתתפות אלפים ובראשות מרנן ורבנן הגאון רבי משה שטרנבוך, הגאון רבי משה הלל הירש, הגאון רבי יצחק זילברשטיין הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין והגאון רבי שריאל רוזנברג ובני משפחת הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל.

בדבריו אמר מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך כי "במדרש מובא שהדיינים של בית דין של מעלה הם הצדיקים של אותו הדור, שרק הם מבינים את מצב הדור ורק הם יכולים לדון אותנו ולהוציא אותנו זכאים, ועכשיו לאחר פטירת הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל הרי בוודאי ימנו אותו בשמים כדיין בבית של מעלה, ומה הוא ידרוש מאיתנו בעיקר? הוא ידרוש מאתנו לברוח ממחלוקת! הוא יאמר לנו "אתה מתכוון לשם שמים וגם אתה מתכוון לשם שמים, אבל אני גם התכוונתי לשם שמים ובכל זאת לא היה לי שום עסק עם מחלוקת"!

"הגיע הזמן שיש לנו בבית דין של מעלה דיין כרבי יעקב זצ"ל, והוא דורש מאתנו – לברוח ממחלוקת!

מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך הוסיף והתריע על ה"רפיון" בהיכלי הישיבות המתחיל כבר בימים אלו, כשלאחרונה כבר התחילו להרגיש בישיבות תחושת "סוף זמן" החל מתחילת חודש אדר.

"בעיקר צריכים להתחזק בלימוד התורה בומיוחד בימים אלו שנעשה מנהג בישיבות שקודם ימי הפורים נעשה "סוף זמן" ומתרפים בתורה, מי פילל בדורות הקודמים שימי בין הזמנים שהתחילו ביסודם בשביל ימי הפסח, יתפשטו כל כך ויתחילו כבר מתחילת חודש אדר.

"זכורני שהגאון רבי איסר זלמן מלצר זצ"ל סיפר לי שבישיבת "וואלוז'ין" היו לומדים בישיבה בכל יום עד ערב פסח, ולא היה "בין הזמנים" סביב ימי הפסח, ומה נענה בדורנו שבעוה"ר לא זו בלבד שיש ימי בין הזמנים, אלא כבר מתחילת חודש אדר נעשה "סוף הזמן".

 

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. הספד הראב"ד: המחלוקת הליטאית והרפיון בישיבות… וחפירת קברי ישראל בבית שמש.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
    • כן זה נכון שחפירת קברי יהודים הותר לחפור ע"י הרב המתיר ר"ל

      משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
      הגב