בליכוד מודים: "הרעיון לבטל את הבחירות – היה 'בלון ניסוי' של ביבי"

בליכוד מודים כי ביטול הבחירות – היה בלון ניסוי. בכירים במפלגה ל'ידיעות': נתניהו הציע זאת בתקווה שכחול לבן תתפתה להצטרף לממשלת אחדות. במפלגות החרדיות כועסים על 'הליכוד'

פחות משלושה חודשים לפני הבחירות, ועדיין מדברים על ביטול הבחירות, והעסקה שכמעט נרקמה עם 'כחול לבן' עוררה מהומה.

בכירים בכחול־לבן טענו אמש בתוקף, כי מעולם לא היו שותפים למהלך לביטול הבחירות, לא ניהלו מגעים או משא ומתן עם נתניהו או אנשיו וגם לא קיבלו הצעה לרוטציה על ראשות הממשלה.

אחד היועצים הבכירים של כחול לבן אמר אמש, כי מדובר בבלון ניסוי שהפריח נתניהו כדי לנסות ולהפיל את תיק הבחירות החוזרות על כחול־לבן. "נתניהו מסתובב עם תחושה שהציבור בישראל רואה בו אשם שלא הוקמה ממשלה ועל כך שהוא לוקח את מדינת ישראל לסיבוב בחירות שני", אמר היועץ הבכיר. "הוא ניסה להפיל את תיק פיזור הכנסת על אביגדור ליברמן ולהגיד שהוא 'שמאל', אבל זה לא עבד לו. אז הוא שלח ספין שקרי כדי להראות לציבור שהוא מנסה לבטל את הבחירות, ומי שמונע את המהלך הזה זה כחול־לבן. ככה הוא עובד".

ואכן, בכירים בליכוד הודו, כי נתניהו העלה את הרעיון לביטול הבחירות כדי "למשוך" את כחול־לבן לממשלת אחדות ובכך למנוע בחירות. כך פורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

אתמול נחשף ב"ידיעות אחרונות", כי סקרים פנימיים של הליכוד הראו לנתניהו כי אין לו רוב להרכבת הממשלה גם לאחר הבחירות הבאות. אתמול אף פורסם סקר מנדטים בחדשות רשת שמאשש את הטענה, ולפיה נתניהו רחוק מהרכבת הממשלה. לפי הסקר של פרופ' קמיל פוקס, גוש המרכז–שמאל מקבל 11 מנדטים, גוש הימין 52 מנדטים בלבד, וליברמן שבעה מנדטים.

עוד דווח הבוקר ב'ידיעות', כי הדיווחים על רצונו של נתניהו להקים ממשלת אחדות ואפילו להציע רוטציה על תפקיד ראש הממשלה ליו"ר כחול־לבן בני גנץ, עוררו זעם במפלגות הימין ובקרב החרדים. הם הרגישו שנתניהו נטש אותם פעמיים בתוך חודש: בפעם הראשונה כשהציע למפלגת העבודה להצטרף לממשלה תמורת תיקים נדיבים ובכירים רגע לפני תום המועד להרכבת ממשלה; ובפעם השנייה כשהציע להקים ממשלת אחדות עם כחול־לבן כאשר חלק ממפלגות הימין והחרדים היו צפויות לשלם את המחיר – ולהישאר באופוזיציה.

על פי גורמים פוליטיים, נתניהו הבין כי אין אופציה להקים ממשלת אחדות עם גנץ – ומיד חזר לבייס הפוליטי שלו בימין. כשהבין שביטול הבחירות הולך ומתרחק, הכחיש נתניהו את הסיפור. "אני מכבד ומעריך את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין", אמר נתניהו ורמז כי היוזמה היא בכלל של יו"ר הכנסת. "היוזמה של אדלשטיין מבקשת למנוע סיבוב נוסף של בחירות בישראל. יו"ר הכנסת ביקש שניפגש בימים הקרובים ואעשה זאת. כל השאר – ספינים".

ואז חזר נתניהו להרגיע את המפלגות הימניות והחרדיות: "בשום שלב לא הוצעה רוטציה. עד לרגע זה אין קשר בין הליכוד לכחול־לבן ואין לי שום כוונה לוותר על שותפיי הטבעיים לממשלת הימין".

אמש עקץ גנץ את נתניהו: "נתניהו לחץ על כפתור פיזור הכנסת ואין דרך חזרה", תקף גנץ. "נתניהו רואה סקרים וממציא שקרים. אם נתניהו היה ממלכתי ודואג קודם כל למדינה ולא לאינטרס האישי שלו, הוא היה מפנה את הכיסא”.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *