במפלגה הספרדית נערכים לעריפת ראשים

פחות משבועיים מההכרזה על הבחירות והשמועות רוחשות: בש"ס נערכים לעריפת ראשים, אלי ישי נפגש עם רבני הציונות הדתית, ובפלג הירושלמי לא מתכוונים להיגרר עם 'אגודת ישראל' החסידית / מנחם קולדצקי

מערכת הבחירות הולכת ותופסות תאוצה ואיתה גם גם מבול הספינים והשמועות שחודרות מהתקרה הדולפת ומאיימות להציף אותנו בדיס-אינפורמציה על סיטואציות שיכולות להתממש רק בחלומות.

ואם כבר חלומות, מעשה שהיה כך היה: עיתונאי שעבד במרץ להשלים את מלאכת עריכת העיתון קרס אל מיטתו. והנה בחלום, מתקשר אליו בנש"ק ידוע ומבשר לו בנימה דרמטית: "יש לי סקופ ענק עבורך: יש מגעים מתקדמים להליכה לאחדות בין כל המפלגות החרדיות.  הסבא בירך, ביבי מוכן להיות מתווך, אליהו הנביא יהיה בברית".

בעל החלומות התעורר וניסה לסחוט עוד פרטים, אך הבנש"ק כבר "ניתק" את השיחה. הוא הנפיק חיוך זדוני על גבול הערמומי. "אני גאון", הוא סינן לעצמו, "החלום יהפוך למציאות", והתכרבל בחזרה מתחת לפוך החמים המגן עליו מפני הספינים הטרדניים.

ועכשיו נחזור למציאות: בתנועת ש"ס קוראים את הסקרים ומבינים כי גם אם היו"ר אריה דרעי יפגין את טוב ליבו – לא מן הנמנע כי אחד מהח"כים יראה את מליאת הכנסת רק ממסך הפלאזמה של ערוץ הכנסת.

ולא רק אחד. קחו בחשבון שדרעי נתון ללחצים כבירים מצד הנאמנים לו שישבו במדבר האופוזיציוני וחיכו לקידום. דרעי לא מסוגל להשיב את פניהם ריקם (שמו של חיים ביטון עלה כמועמד) וייאלץ לחתוך. בתוך התנועה – בוקה ומבולקה. וכך, מבלי משים, דרעי ייאלץ לעשות את מה שדאע"ש יודעים לעשות: להוביל לוחמים עם מדים כתומים של נידונים למוות – ולערוף את ראשם.

השמות הבולטים שעלו כמועמדים להחלפה, היו הח"כים הוותיקים – משולם נהרי, יצחק כהן, יעקב מרגי, וגם יצחק ועקנין שאכן הודיע כבר כי הוא פורש וקיבל סוכריית פרידה עם מינויו לתפקיד שר הדתות.

ויש גם סיטואציה שבה ש"ס תרוץ יחד עם דגל התורה, במידה ואגודה ישראל לא תיישב את ההדורים עם דגל התורה שמאיימת להשליך את אגודה מתחת לגלגלי האוטובוס.

אחרי 4 שנים במדבר האופוזיציוני, אלי ישי חזר השבוע לחיים הפוליטיים עם הרבה מרץ ורצון לשוב אל שולחן הממשלה. ישי,  כך טוענים גורמים ב'יחד', נפגש השבוע עם מספר רבנים בציונות הדתית שהחלו לגשש על הרצון המשותף להקים בלוק שיאחד את כל רסיסי מפלגות הימין.

הדרך לא תהיה קלה, החיבור בין חרדים לדתיים לאומיים לא הולך ברגל. הוא נועז ויומרני, אך כל השותפים למיזם האחדות חוששים שלא יצליחו לעבור את אחוז החסימה, ולפיכך, נדמה כי בסוף בעל כורחם יענו אמן ויכריזו על ריצה משותפת.

הכרזה כזאת צפויה להיות בחודש הבא, לאחר שכל הצדדים יתבשלו עם הרעיון. אחרי הבחירות – כל המפלגות יתפצלו לרסיסים. אחד מהרסיסים עלול להתנפץ אל בין ריסי עינו של יו"ר מפלגה חרדית שלא רואה בעין טובה את חזרתו של יריבו המר לחיים הפוליטיים.

וכמעט שכחנו: הפלג הירושלמי.

בבחירות האחרונות לכנסת ניתנה הוראה שקטה להצביע למפלגת יחד, ואלפים מאנשי הפלג הירושלמי שלשלו לקלפי את פתקי יחד. מרן הרב אויערבאך זצ"ל נתן אמנם הוראה מעורפלת, אבל אלפים מתוך רבבות מצביעי הפלג בחרו להצביע בבחירות לאלי ישי.

גם בבחירות הללו הפלג הירושלמי טרם אמר את המילה האחרונה. מבחינה אידיאולוגית לפלג אין מה לחפש בכנסת. אין פשרות, לא על חוק גיוס שדגל רוצה להעביר או על עניין הפשרות בעניין החינוך.

"להיכנס לכנסת זה כמו להתייצב בלשכת גיוס", אומר לי בכיר בפלג הירושלמי שמבהיר, "לפלג אין בעיה עם הציונים, יש לנו בעיה בהתערבות בתכנים. אין לנו מה לעשות בכנסת שרוצה להעביר בחוק הגיוס".

אותו גורם בכיר מגלה כי "בבחירות האחרונות ר' שמואל לא שלל להצביע ליחד, וכמה אלפים מהפלג (אמנם לא הבייס) הצביעו לאלי ישי".

אותו בכיר בפלג גם שולל הליכה עם אגודה ישראל שלדבריו מתפצלת לרסיסים. "יהיה לנו קשה ללכת עם אגודה גם במקרה שדגל הולכת עם ש"ס".

לדבריו, "יש לנו בעיה קשה עם חסידות בעלזא. החסידות שהייתה פעם הכי אדוקה הפכה בחלקה לפתוחה ומתירנית. החסידים נפתחו מאוד – פלאפונים עם שלל אפליקציות, האברכים משם יצאו לשוק העבודה חלקם הפכו לעורכי דין.

"הפלג קם במטרה להחזיר את החרדים לחומות הגטו שנפרצו, ולא כפי שנוקטים בבעלזא".

בסיטואציה כזאת, דגל סוחבים איתם את בעלזא ואת פרוש שיקבל שקט תעשייתי באלעד, ובכך יפצלו את אגודת ישראל לפירורים.

12 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. דרעי מתעקש לפי כל צעד שלו לראות את שס לא עוברת

    ואנו מתפללים שדרעי יקבל באנה בראש ולא יעבור את אחוז החסימה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. זאת לא פרשנות ידידי

    זו משאלת לב של הכתב.
    כתבה הזויה……

    אלי |
    הגב
  3. עץ - סאטמר - עדה חרדית - כנסת המינים ?? כמה שקר! לעולם לא!

    לא נלך בשום אופן עם הציונים הרשעים וכבר מרן זיע"א הורה זאת במפורש לפני פטירתו , וחתמו עליו רבותינו מנחי הדרך שליט"א. מאיפה אתה מביא את הקשקוש הזה בשמנו? כלך לך אצל חבריך הנורווגים הציונים.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  4. סליחה???????

    האם זה שאתר כיכר השבת מפרגן ומשבח את דרעי כבר מספר שנים וכולם שותקים זה כן הוגן??
    במקום לפחד מדרעי אפשר גם לשמוע דעות אחרות

    אלי123 |
    הגב
  5. קשקוש

    כרגיל אתר אקטואליק מלכלך את תנועת שס הקדושה ועובד בשירותיו של אלי ישי ומאיר פרוש

    דוד מאזוז |
    הגב
  6. אלוף אתה קולודצקי... כתבה ברמה. כיף לדעת שנשארו כתבים מקצועיים ולא לקקנים שעובדים אצל הפוליטיקאים

    נהנתי לקרוא את הכתבה… בלתי מלקקת לאף אחד עיתונות אמיתית ולא מטעם

    יוסי |
    הגב
  7. כרגיל..

    כרגיל לא חשבתי שהעורך יהיה הוגן למפלגת שס מה לעשות הוא מקבל כסף לסקר אותם הכי רע שאפשר.. ואת אלי ישי הכי טוב שיש.. בושה וכלימה!
    צריך לשנות את השם מאקטואליק להאתר של מפלגת יחד

    דוד |
    הגב
  8. "דרעי ייאלץ לעשות את מה שדאע"ש יודעים לעשות: להוביל לוחמים עם מדים כתומים של נידונים למוות – ולערוף את ראשם." אתר דפוק!!!!!!!

    זה אתר בידור, לא חדשות.

    מאיר |
    הגב
  9. קולודצקי תבין אשכנזי בחיים לא יוכל לנתח צבור ספרדי בפרט אם הוא גזען כמוך

    שס רק תגדל לא יעזור לכם כבר מזמן הספדתם אותנו ועדיין אנו קיימים
    שכחת דבר אחד שאנו לא עוזבים את הבית הטוב והטבעי שלנו

    אלי ישי |
    הגב