במשרד הבריאות מתכננים לסגור את רשתות המזון? "חושבים לחלק מנות קרב"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו התייחס בתדרוך לעיתונאים להגברת הסגר המתוכנן על ערי ישראל ואמר כי במשרד הבריאות שוקלים לסגור את רשתות המזון:

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו התייחס בתדרוך לעיתונאים להגברת הסגר המתוכנן על ערי ישראל ואמר כי במשרד הבריאות שוקלים לסגור את רשתות המזון: "רק שירותי רפואה, מזון ותרופות ישארו פתוחים, לצד דברים חיוניים שנדרשים כדי לתמוך באלה – חשמל, מים וכו'. העמדה של משרד הבריאות בנושא ברורה. זה אולי נשמע צעד קיצוני אבל אני חושב שצריך לסגור גם את חנויות המזון ואולי לחלק לציבור מנות קרב, אבל מהלך שכזה דורש תשתית נרחבת". גרוטו הוסיף כי משרד הבריאות לא יכפה על הציבור שלא ללכת לבתי כנסת והמהלך ידון בהסכמה.

משרד הבריאות לא מסתפק בהגבלות שעליהן סוכם אתמול, והמנכ"ל משה בר סימן טוב, מנסה לשכנע את ראש הממשלה בנימין נתניהו ללכת בכל זאת לסגר כללי. כעת יש מחלוקת במשלה לגבי המשלוחנים שיביאו את האוכל לבתים, כאשר נתניהו מתנגד לאשר את הצעד שישתק את ישראל.

הממשלה תתכנס היום לדון בתקנות החירום החדשות שיוטלו על אזרחי ישראל לאור העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה.

על פי הטיוטה המסתמנת. אזרחים יוכלו לצאת להתאווררות למרחק של עד 100 מטר מהבית שלהם בלבד. כן יצומצמו סוגי הטקסים הדתיים שאליהם ניתן יהיה לצאת מהבית. תותר יציאה מהבית רק לצורך הלוויה. תיאסר יציאה מהבית לצורך חתונה, טבילה במקווה ותפילה בבית כנסת.

כן יצומצמו סוגי השירותים הרפואיים שלקבלתם ניתן לצאת מהבית וההיתר יהיה רק לקבלת "שירות רפואי דחוף שלא ניתן לדחות".
יותרו שירותי משלוחים אך ורק של מזון, תרופות ומוצרי הגיינה. תותר פתיחת אך ורק של חנויות לממכר מזון, בתי מרקחת וחנויות שעיקר עיסוקן מוצרי הגיינה (רשתות פארם).

לא תותר נסיעה ברכב פרטי של יותר מאדם אחד – אלא במקרה שבו כל הנוסעים הם מאותו בית מגורים. בתקנות הקודמות מותר היה לנסוע באותו 2 אנשים שגרים בשני מקומות מגורים שונים. בנסיעה במונית תותר הסעה של נוסע אחד בלבד בנוסף לנהג. לא תותר תחבורה ציבורית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *