בניית אתרים

אתם קוראים את השורות האלה על גבי מסך גדול יחסית או דרך הסמארטפון? עפ"י הנתונים המעודכנים ל-2017, סביר להניח שהסיכוי הוא חצי-חצי, שכן ברוב אתרי האינטרנט המצב הוא שכ-50% מהגולשים מגיעים אליהם באמצעות הטלפון הסלולרי. המסקנה: סביר להניח שגם באתר שאתם רוצים לבנות יצפו גולשים רבים דרך מסך בגודל 4-5 אינץ', וחשוב להיערך לכך. למעשה בניית אתרים בעידן שבו רובנו מחוברים רוב היום לאינטרנט דרך סמארטפונים חייבת לקחת בחשבון לא רק את העובדה שהאתר יוצג על מסך קטן אלא גם את הרגלי הגלישה הייחודיים דרך המובייל.

מה כדאי ֲלהבליט באתר מובייל?

המסך של הסמארטפונים קטן יחסית ועמוס אינפורמציה וגירויים – כך שישנם כפתורים שחשוב להבליט. אם למשל מדובר בחנות וירטואלית, רצוי מאוד להבליט את הכפתור שמוביל לקופה. באופן דומה, במסגרת בניית אתר שהוא דף נחיתה שמטרתו שכנוע הגולש להשאיר פרטים כך שניתן יהיה ליצור איתו קשר מאוחר יותר, רצוי להבליט את הטופס שבו ממלאים שם, דוא"ל, טלפון וכו'.

את הבולטות ניתן לייצר בקלות יחסית במסגרת בניית האתר וזאת באמצעות שימוש בפונט שונה מהרגיל, צבעים שיוצרים קונטרסט של ממש ביחס לסביבתם ומיקום שמאפשר למשוך את תשומת ליבם של הגולשים.

למה חשוב להיות תמציתיים ומדויקים?

כשאנחנו גולשים במובייל הסבלנות שלנו מוגבלת. אם לא נמצא במהירות בדיוק את המידע שאנחנו מחפשים, סביר להניח שהאצבע תנוע במהירות על המסך אל עבר הדבר הבא – ועל כן בניית אתרים סלולריים חייבת לקחת בחשבון שהתוכן צריך להיות תמציתי ומדויק.

אחרי שסיפקנו לגולשים בדיוק את מה שהם מחפשים, אפשר להציע הרחבה והעמקה ("למידע נוסף לחצו כאן", עם לינק אל תוכן מפורט יותר). בכל מקרה אבל עוד לפני ההצעה הזו, או מיד אחריה ובצורה בולטת, כדאי למקם את כפתור ההתקשרות (כדי שהגולש יוכל להתקשר אלינו בקלות ובנוחות, כמובן אם זו אופציה שאנחנו רוצים לעודד), את האפשרות לקנות מוצר כזה או אחר או את טופס יצירת הקשר.

מה קורה אם האתר נטען לאט?

בניית אתר לסלולר צריכה גם לקחת בחשבון שאם הוא ייטען לאט, יקרו שני דברים: ראשית, גולשים רבים יאבדו את הסבלנות, שכאמור מלכתחילה היא מוגבלת למדי, וייצאו מהאתר עוד לפני שבכלל נכנסו אליו, ושנית, גוגל תוריד לכם נקודות זכות – ואתר שגוגל לא מתלהבת ממנו יתקשה מאוד לספק את התוצאות המבוקשות ולעמוד בציפיות שאתם תולים בו.

בהתאם, גם אם בניית אתרים שמותאמים לסלולר הינה משימה לא בלתי אפשרית באופן עקרוני (בעיקר בזכות פלטפורמות דוגמת וורדפרס), הרי שכדי שהאתר יהיה איכותי באמת ומותאם באמת לגולשים בסמארטפונים, כדאי להקפיד את העבודה בידיים מקצועיות ובפרט בעלות ניסיון בבניית אתרי סלולר.

בניית אתרים לסלולר בהתאם למדיניות של גוגל

גוגל, באופן טבעי, מייחסת חשיבות הולכת וגדלה למידת ה"ידידותיות למובייל" של האתרים השונים, ובהתאם גדל גם המשקל של פרמטר שנקרא Mobile Friendly מתוך סך הפרמטרים שלפיהם מדרג האלגוריתם של מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם את אינספור דפי האינטרנט הקיימים.

בניית אתרים סלולריים שגוגל אוהבת מחייבת כאמור תשומת לב לזמן הטעינה וביצוע פעולות שונות כדי לקצר אותו. ניווט פשוט ישפר גם הוא את הציון ואת הדירוג, כפתורים בולטים יתקבלו אף הם בברכה לא רק ע"י הגולשים אלא גם ע"י גוגל (שבאופן כללי מייחסת חשיבות רבה לתגובות הגולשים לכל דף) ועוד כדאי לזכור שגם בניית אתר מובייל מחייבת מתן ערך אמיתי לגולשים באמצעות תוכן איכותי (וכאמור תמציתי).

רספונסיבי או ייעודי?

את כל הנ"ל ניתן להשיג בשתי דרכים: בניית אתר רספונסיבי (כזה שמתאים עצמו לכל סוגי וגדלי המסכים) או הקמת אתר נפרד עבור הגולשים דרך המובייל. בכל מקרה כדאי לבחור חברת בניית אתרים שאמונה על שתי האופציות, כך שתוכלו להיות סמוכים ובטוחים שההמלצה שלה תהיה אך ורק בהתאם לצרכים שלכם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.