בניית מחירון למוצר וחשיבותו – טורו השבועי של אבי עובדיה

בבניית מחירון למוצר עד הגעתו לצרכן הסופי כדאי להשתמש בטיפים חשובים שיוסברו בהמשך.

כאשר אנו ניגשים לבניית מחירון מוצר אנו חייבים לבנות טבלת אקסל (עץ מוצר ) בו נוכל להכיל את כל ההוצאות הישירות והעקיפות וכך לראות בכל שלב את הנתונים מול עינינו .
הנתונים באקסל משקפים לנו בזמן אמת את ההוצאות הישירות והעקיפות המאפשרות לנו קבלת החלטות מתוך נתונים ולא מתוך תחושה או מצב שוק.

בבניית מחירון יש להתייעץ עם בעלי מקצוע לדוגמא : רואה החשבון או יועץ כלכלי על מנת לא לפספס הוצאות שלא חשבנו עליהם בזמן בניית המחירון.

הוצאות שיש לקחת בחשבון בזמן בניית מחירון : הוצאות עסק (הוצאות קבועות : שכירות , חשמל, ארנונה, תקשורת, עובדים חומרי גלם, רכב, דלק, אריזות, שיווק ומכירות, פרסום, חברת הפצה, החזרות מוצרים, פגי תוקף, השתתפות בפרסום, הוצאות מימון ועוד.

במחירון יש לתת מקום גם לנושא בונוסים לרשתות בסוף שנה ו/או בונוסים לאנשי מכירות .

כאשר אנחנו עובדים על בניית המחירון צריך לקחת בחשבון את שוק היעד בו אנו מעוניינים להיות מוצגים .בחירת שוק היעד חשובה ולכן יש לבדוק את המתחרים הקיימים ולהבין האם אנו יכולים להשתתף בתחרות ולהישאר בסופו של דבר עם רווח.

בבניית מחירון יש לקחת בחשבון לאיזה ערוץ המחירון פונה , המחירון משתנה לפי סוג הערוץ ולכן יש לקחת בחשבון את השלבים בבנייתו.

סוגי מחירונים:

• מחירון לחברות הפצה בו יש לקחת בחשבון שהתמחור שונה. ולזכור שהמחירון הוא בשער המפעל(ללא הובלה ושילוח).

• מחירון להספקה ישירה ללקוחות (1) – כאשר מדובר בפריסה ארצית, יש לקחת בחשבון הוצאות נוספות כגון : אנשי מכירות, רכבים, הוצאות דלק, תקשורת ועוד.

• מחירון להספקה ישירה ללקוחות (2) – כאשר יש מרכז לוגיסטי. במקרה זה המחיר משתנה בהתאם היות וההספקה הינה לנקודה אחת או שתיים.

• מחירון ליצואן – מחירון בשער המפעל. במקרה זה יש לקחת בחשבון שההוצאות על הפעילות ביצוא, שונות מכל תמחיר אחר.

• מחירון במכירה ישירה דרך אתר מכירות באינטרנט – גם כאן ההוצאות משתנות ויש לקחת בחשבון :פרסום, קידום ,סליקה, ועוד.

• מחירון לעסקאות גדולות – פה צריך לקחת בחשבון את הרווח הקטן יחסית לעומת מאסת מכירה גדולה.

בכל שלב בבניית מחירון אנחנו חייבים להיות כנים עם עצמנו ולכן אם לא מרוויחים לא מוכרים. לא מיצרים על מנת לגלגל כסף.

הכותב הוא אבי עובדיה – מנכ"ל חברת אס קיי אס טרייד בע"מ יעוץ ושיווק מקומי ובינלאומי

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.