בני ברק אבלה: הגאון רבי יעקב קולדצקי זצ"ל נפטר מנגיף הקורונה

היה ידוע באהבת התורה ובמאור הפנים לכל יהודי

אמש נתבשרנו בצער רב על פטירתו של הרב הגאון רבי יעקב קולדצקי זצ"ל, מחשובי תלמידי החכמים בשכונת רמת אלחנן בבני ברק נפטר לבית עולמו בגיל 70 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

רבי יעקב זצ"ל, נולד לאביו הגאון רבי שכנא קולדצקי זצ"ל, שנודע כתלמיד חכם עצום מיקירי קרתא דירושלים, שזכה לקרבה מיוחדת מאת כל גדולי ירושלים של מעלה, ובראשם מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שהיה רעו הקרוב ולמד עמו בחברותא למעלה מיובל שנים, מאז שהיו אברכים צעירים ולמדו בצוותא בכולל המפורסם של הרב הרצוג.

ברבות השנים כיהן כ"ספרא דדייני" בהרכב הראשי של בית הדין הרבני הגדול בירושלים, שבו שימשו כדיינים הגרי"ש אלישיב זצ"ל, הגר"ע יוסף זצ"ל, הגר"ב ז'ולטי והגר"א גולדשמידט, וסיפורים רבים התהלכו על התבונה והפיקחות העצומים שגילה בתפקיד זה.

בערב ראש חודש ניסן אושפז בבית החולים, לאחר שחזר מארה"ב ונדבק בנגיף, בבית החולים התמוטט ומאז היה מורדם ומונשם, בליל שביעי של פסח חלה הידרדרות חמורה במצבו של ר' יעקב ובני המשפחה כבר אמרו וידוי יחד עם אחיו המגיד מישרים הגאון רבי יצחק קולדצקי, בני המשפחה התגייסו וגייסו לימוד של אלפי דפי גמרא לזכותו ואף הוסיפו לו את השם 'רפאל', אך נגזרה הגזרה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

היה ידוע באהבת התורה שלו ובמאור הפנים לכל יהודי, היה מחלק צדקות בסתר.

קשר מיוחד היה לו עם אחיו המגיד מישרים הגאון רבי יצחק קולדצקי, חתנו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *