בעיצומו של משבר הקורונה: עשרות יהודים עולים חדשים הגיעו לישראל

לפנות בוקר נחתו בישראל 34 עולים חדשים מאתיופיה המצטרפים ל-411 עולים שהגיעו השבוע מכל רחבי העולם. שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: "הגיע העת לשים קץ לסבלם של הממתינים במחנות המעבר באתיופיה ולאחדם עם המשפחות כאן בישראל – בקרוב בשיתוף משרד ראש הממשלה אגיש מתווה לזירוז העלייה וסגירת המחנות".

לפנות בוקר נחתו בישראל 34 עולים חדשים מאתיופיה שנקלטו על ידי עובדי משרד העלייה והקליטה המסורים באגף נתב"ג ובסיוע הסוכנות היהודית. העולים מצטרפים ל-241 עולים מאתיופיה שעלו לישראל בשנת 2020, ועם הגעתם העולים ישהו בבידוד באכסניה יעודית בצפון הארץ, בהתאם להנחיות של הרשויות המוסמכות בישראל.

שרת העלייה והקליטה ח"כ פנינה תמנו שטה: "אני מברכת את 34 העולים החדשים, אחינו ואחיותינו, שעלו הלילה לישראל מאתיופיה לאחר המתנה ארוכת שנים. מיום כניסתי לתפקיד אני עובדת בשיתוף עם משרד ראש הממשלה על מתווה לזירוז העלייה מאתיופיה שישים קץ לסבלם של הממתינים שנים ארוכות להתאחד עם המשפחות במיוחד בעת המאתגרת הזו, וגם על תכנית קליטה ייעודית יחד עם הסוכנות היהודית. בקרוב תוגש החלטת ממשלה בנושא."

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג: "אני מברך את העולים החדשים שנחתו הלילה בישראל והגשימו את החזון הציוני להגיע ל'ירושלם", לאחר שנים ארוכות של המתנה במחנות המעבר בגונדר ואדיס אבבה. עם ישראל כולו מחבק אתכם ביום זה. צוות ייעודי של הסוכנות היהודית ילווה אותם לאורך כל ימי הבידוד ולאחר מכן ימשיך ללוות אותם במעטפת מלאה כדי להכינם לקליטה והשתלבות מיטבית בביתם החדש בתוך עמם. הסוכנות היהודית, ביחד עם משרד העלייה והקליטה ימשיכו לפעול לעלייתם של כל יתר היהודים שממתינים במחנות המעבר באתיופיה."

משרד העלייה והקליטה קלט מתחילת 2020 מעל 9,300 עולים חדשים מרחבי תבל, ורק בשבוע האחרון נחתו בישראל מעל 400 עולים חדשים, בסיוע הסוכנות היהודית וארגונים נוספים, מחבר העמים לשעבר, ארה"ב, קנדה, אתיופיה, צרפת, אמריקה הלטינית, אנגליה, הולנד ועוד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *