כך הפכו בעלי הרכבים ל'פרה החולבת' של קופת המדינה (וידאו)

קניתם רכב חדש? תתחדשו. מעכשיו אתם הופכים לפרה החולבת של קופת המדינה. מס קנייה, מע"מ, מס על הדלק, אגרות, קנסות ועוד. { רוכבים עליכם}

בתוך עשור זינק מספר הרכבים בישראל ל- 3.4 מיליון. אז מה קורה כאן? בכתבה של עמליה דואק בחדשות 2 היא בודקת כיצד הגענו למספר הזה?  ומי משדל את האזרחים בישראל לרכוש רכבים שבעיקר מעשירים את קופת המדינה.

זה מתחיל במיסוי גבוה על הרכבים והדלק שמעשיר את קופת המדינה. ממשיך  במחיר הדלק הגבוה ובפקקים שאיתם אנו תקועים מיד יום: תנאי המימון הנוחים גרמו לכך שרק בשנה שעברה עלו על הכבישים בארץ כ-300 אלף מכוניות חדשות.

 

אם תרכשו רכב מחוץ לארץ, מחיר הבסיס הוא רק 55 אלף שקלים. אבל כדי שהרכב יצא מהשער של הנמל היבואן ישלם מס קניה של יותר מ-40 אלף שקלים. אתם תשלמו מע"מ של כ-20 אלף שקלים, ואם זה לא מספיק לאחר תוספת  ליבואן של 24 אלף שקלים מחיר הרכב  מתנפח ל-139,900 שקלים.

כך למשל, במחיר שבו תקנו בארץ טויטה קורולה – 125,900 שקלים – תוכלו לקנות בארה"ב מרצדס CLA, ב.מ.וו קופה במחיר ממוצע של מאזדה 3 בארץ – כ-132 אלף שקלים – תוכלו לקנות באנגליה לנדרובר דיסקאברי, או יגואר XE. בארה"ב תקנו באותו מחיר BMW X1.

 

בכך זה לא מסתיים, קרוב ל-1000 שקל משלמים  בעלי הרכבים למדינה עבור אגרת רכב, בעוד שבאירופה משלמים סכום סמלי הנע בין 100 ל-200 שקלים. אחרי המס על הקניה והאגרות, תצרכו לשלם למדינה מס על הדלק. המיסים על הדלק מהווים 65.2% אחוזים מהמחיר.

"על כל דקה שאנחנו נוסעים אנחנו משלמים יותר מ-60% מס על הדלק שהרכב צורך", זאב גראואר, מוביל מחאת הדלק ב-2001. "זה יכול להגיע ל-1,200 שקל לחודש".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.