בעקבות אפליית תלמידי ישיבות: גפני וכלפה עיכבו העברת תקציב לרכבת ישראל

בעקבות אפליית תלמידי ישיבות על ידי רכבת ישראל, עיכבו היום חברי הכנסת משה גפני העברה של מיליארד וחצי שקלים לרכבת ישראל, "מדובר באפליה מקוממת" אמרו הח"כים

חברי וועדת הכספים זבולון כלפה ומשה גפני החליטו הבוקר לעכב את אישור הסכם התמיכה ברכבת ישראל (עך סך מיליארד וחצי לשנת 2014) עקב אפליית תלמידי ישיבות מנתיבות ושדרות בנסיעה ברכבת. כזכור, מאז נחנך קו הרכבת משדרות לתל אביב מסבסדת הרכבת את הנסיעות לתושבי האזור ולתלמידי מכללת ספיר ומאפשרת להם לנסוע חינם, עם זאת תלמידי ישיבות ההסדר בשדרות ונתיבות וכן תלמידי הישיבות החרדיות אינם זוכים להטבה זו.

חברי הכנסת זבולון כלפה (הבית היהודי) ומשה גפני (יהדות התורה) דרשו לקבל תשובות מנציגי רכבת ישראל לגבי האפליה. "לא יתכן שישנה אפליה בין סטודנטים לתלמידי ישיבות, דינו של מי שלומד שם כמי שגר שם" אמרו חברי הכנסת.

כבר בחודש דצמבר 2013 פנה ח"כ כלפה לשר התחבורה ישראל כץ וביקש ממנו לסבסד נסיעות חינם גם לתלמידי הישיבות, זאת בעקבות פניית ההנהגה הצעירה של הבית היהודי. בפניה כתב ח"כ כלפה: "תלמידי ישיבות אלה אמונים על לימודי מורשת ישראל כחלק מעיצוב בניית האישיות הפרטית והזהות הלאומית, ותרומתם לצה"ל ולמדינה ידועה". בתגובה טענו במשרד התחבורה כי אינם מתכוונים לשנות את הנהלים בשל העובדה כי הישיבות המדוברות "אהבת ישראל" שבנתיבות, "אפיקי דעת" ו"לב לדעת" בשדרות אינן מוכרות על ידי המועצה להשכלה גבוהה ואין דין תלמידי הישיבות כדין הסטודנטים. כעת יצטרכו במשרד התחבורה להסביר לחברי ועדת הכספים את הסיבות לאפליה.

משרד התחבורה ביקש היום לאשר הסכם מסגרת לפיו עד שנת 2020 תעביר המדינה לרכבת 11 מיליארד ושש מאות מיליון לטובת סבסוד הסעת נוסעים ומטענים וכן "פעילות שוטפת ופיתוח בתחום התחבורה, שיפור רמת השירות לנוסעים הגברת רמת הבטיחות ופיתוח תשתיות". רק בשנת 2014 אמורים לעבור לרכבת ישראל מיליארד ושש מאות מיליון. כאמור הדיון בבקשה נדחה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.