בעקבות בקשת בנט: ספירה חוזרת של 300 קלפיות

יו"ר ועדת הבחירות נענה לבקשת השר בנט לבצע בדיקה מחודשת ב-300 קלפיות בהן הייתה הצבעה במעטפות כפולות לאור הטענות שהתוצאות שגויות

יו"ר ועדת הבחירות נענה לבקשת השר בנט לבצע בדיקה מחודשת ב-300 קלפיות בהן הייתה הצבעה במעטפות כפולות לאור הטענות שהתוצאות שגויות. הבדיקה נעשית בפיקוח של ועדת הבחירות ובנוכחות עורכי דין שמייצגים את הימין החדש. כזכור לימין החדש חסרים כ-1700 קולות בלבד כדי להיכנס לכנסת.

במהדורה המרכזית ב'קול ברמה' נחשף, כי לפחות קלפי אחת בצפון תעבור לחקירת משטרה. מנכ"לית ועדת הבחירות עו"ד אורלי עדס אמרה בשיחה לגלסנר: "מלבד אותה קלפי – ישנן עוד מספר קלפיות שנמצאו בהן תוצאות עגולות לכלל המפלגות. אנחנו בודקים הכל בצורה קפדנית"

ג' שימשה כיושבת ראש ועדת קלפי מטעם אחת המפלגות הודתה בשיחה עם ynet כי הליך הבחירה שלה לא עבר סינון. "הגיוס שלי היה טלפוני. אף אחד לא ראה אותי, לא מכיר אותי, לא בדקו לי תעודת זהות", משחזרת ג'. "הזמינו אותי פעמיים ל(מפגש) הנחיות, לא יכולתי – וזה היה ממש בסדר מבחינתם".

"הגענו לספירה שני אנשים, המזכיר ואני", מתארת ג' .לטענתה, אנשים אחרים בקלפיות אחרות היו בקלות יכולים לשנות את התוצאות. "עלתה לי שאלה", היא משחזרת, "ראינו את המדגמים, ראינו שאורלי לוי לא עוברת את אחוז החסימה, היו לה אצלנו 15 קולות ואם היינו רוצים היינו יכולים לצוות את 15 הקולות האלה למפלגה אחרת אם היה מתחשק לנו. זה לגמרי עניין של אמון ופה אני התאכזבתי. אמרתי 'בואנה – לא יכול להיות שהמערכת לא יותר חכמה מזה'".

לדבריה, "הכול בסוף נזרק לשקית שהוועדה מביאה לך. כל הפתקים שלא הצביעו, הפתקים שכן הצביעו, המעטפות שנשארו – הכול נזרק לשקית זבל גדולה שאתה כותב את מספר הקלפי ואת הכתובת".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. החילונים למדו מש"ס

    הפעם החילונים למדו מש"ס איך לזייף תוצאות בחירות

    שלמה |
    הגב