בעקבות האלימות המשטרתית: פינדרוס דורש ועדת חקירה

פינדרוס: בעז"ה ביום רביעי הקרוב ההצעה תעלה להצבעה, אני קורא לכל חברי סיעות הבית, מהקואליציה והאופוזיציה להצביע בעד ההצעה ולאשר אותה

בעקבות האכיפה הסלקטיבית והמראות הקשים של האלימות המשטרתית ברחובות הערים החרדיות, דורש יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות משטרת ישראל באכיפת תקנות הקורונה

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בישראל תוקנו תקנות לשעת חירום, על מנת למנוע את התפשטות הנגיף. התקנות התייחסו לשלל היבטי החיים והביאו לפגיעה משמעותית בזכויות היסוד של אזרחי ישראל. אכיפת התקנות הוטלה על משטרת ישראל, אך זו בחרה לפעול בצורה סלקטיבית – בהתאם להלך רוח תקשורתי או מצב רוחו של הקצין האחראי – ללא נוהל אחיד, שקוף ושוויוני.

כך באזורים ושכונות חרדיות בוצעה אכיפת יתר עד כדי שימוש באמצעים חריגים שלא ננקטו מול אוכלוסיות אחרות. במקרים אחרים המשטרה בחרה במודע להעלים עין מהתקהלויות גדולות אסורות, כשהתקשורת קבלה על כך, במקום לפעול לאכוף את התקנות, ניתנה הוראה לשוטרים להיכנס לרחובות הערים החרדיות ולהראות נוכחות, במטרה לשכך את זעם התקשורת ולא על מנת למנוע את התפשטות הנגיף. אותן כניסות להפגנת כוח ונוכחות הסתיימו בכליאת שווא של עוברי אורח ובאירועי אלימות קשים מצד שוטרים ששכחו שמולם ניצבים אזרחים שווי זכויות.

בשל התנהלות זו דורש יו"ר סיעת יהדות התורה – להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן לעומק את התנהלות המשטרה בכל הנוגע לאכיפת חוקי ותקנות הקורונה. הוועדה תידרש לבחון לעומק את הפקודות שניתנו לשוטרים בשטח מול האוכלוסיות השונות ובפרט מול האוכלוסייה החרדית. כמו כן, יוטל על הוועדה לגבש נהלים ברורים, אחידים ושוויוניים בכל הנוגע למגע שוטרים עם אזרחים.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. צריך ועדת חקירה על כל הדילים עם המשטרה שגרמה לסכנות איומות כלל רציחה בפועל.

    עולם הפוך

    בני הפרנק |
    הגב