בעקבות ההד הנרחב: ספר "השליחות שמעבר למילים' הודפס שוב

בספר "השליחות שמעבר למילים" מובא ניצחונו האישי של ר' מיכאל זרחין על הדיסלקציה והשיטה שפיתח באמצעותו מוביל מכון 'זרחין' מהפכה בתחום לקויות הלמידה

לאחר שאלפים קראו בשקיקה את ספרו האוטוביוגרפי של ר' מיכאל זרחין, 'השליחות שמעבר למילים' ספר אוטוביוגרפיה מאת מיכאל זרחין, אודות הניצחון על הדיסלקציה, הודפסה מהדורה נוספת של הספר שמספר את סיפור ההצלחה של ר' מיכאל זרחין בעל מכון 'זרחין'.
ר' מיכאל זרחין, חסיד חב"ד ותושב ב"ב מפעיל מכון בינלאומי המציע פתרונות ייחודיים להצלחת ילדים בעלי דיסלקציה (לקות קריאה) דיסגרפיה (התקשות בכתיבה), או דיסקלקוליה (התקשות במספרים) קשב וריכוז, טיפל בהצלחה יוצאת דופן במאות בעלי קשיי למידה.
סיפור חייו האישי של מיכאל שבעצמו חווה בעיות אלו עד שנגמל מהן, מובא בספר והן העדות הטובה ביותר, כי הקונספציה שרווחת בקרב חוקרים ומדענים מסוימים, כי הדיסלקטיים סובלים גם מבעיות רגשיות ונפשיות כאלו ואחרות, פשוט לא נכונה, וכי ניתן להפכם לילדים נורמטיביים ומוצלחים לכל דבר ועניין.
"כיום, בשנת תשע"ה עומד הממוצע הישראלי של ילדים הסובלים מקשיי למידה, כמו במערב כולו, על כ-10 עד 15 אחוזים. כלומר, אם בשנה הבאה ילמדו במערכת החינוך הישראלית מעל מיליון תלמידים, הרי שכמעט 250,000 מהם יסבלו מקשיי למידה" אומר מיכאל זרחין ומוסיף "המשמעות היא שרבבות רבות של תלמידים ישראלים שמגיעים למוסד החינוכי שלהם, רק על מנת לקבל הקלות מהמערכת, שיאפשרו להם "לעבור" עוד שנה, בלא להתמודד עם הקושי ממנו הם סובלים. אנחנו פה, בעז"ה, כדי לתת להורים את הפתרון הטוב ביותר, שיוכיח להם, כי בניהם יכולים לצלוח את הקשיים, אם רק יעניקו לו את הכלים המתאימים".
מרכיבי השיטה של מכון 'זרחין' בנויים על אבחון מתמיד באמצעות התבוננות אינטואיטיבית מעמיקה ועל תרגילים משותפים עם המטופל באווירה משעשעת.
הפן הרגשי שמתבטא בקשר המיוחד הנוצר בין המטפל למטופל והמבוסס על תמיכה ועזרה תמידיים, הוא המרכיב החיוני ובלעדיו לא תיתכן התקדמות כלשהי.
השיטה צומחת מן העובדה כי במהלך הקריאה משתתפים יחד ובתיאום שלושה רכיבים חוש הראייה, חוש השמיעה והיכולת הקוגניטיבית לפרש אותיות. תרגיל אופייני המשלב מיקוד ראייה, שמיעה וקואורדינציה מוטורית, הוא זריקת כדור בין המטפל למטופל תוך כדי שיחה ערנית אודות חוויות המטופל ועולמו. הסחת הדעת עקב השיחה, מגבירה מיומנויות אוטומטיות של עיבוד אותות ופתיחות רגשית, המאפשרים את התקדמות המטופל.
ייחודיות השיטה שהיא עובדת לתיקון שורש הבעיה וגורמת לתהליך אשר בו חושים שלא היו בשימוש יוצאים מן הכוח אל הפועל. כמו כן חשוב מאוד להבין את הדינאמיקה הלימודית של המטופל, כלומר באופן האינדיבידואלי כיצד הוא מקבל אינפורמציה חדשה לקוגניציה שמאפשרת לימוד חדש. באותו מקום שיש לו קשיי למידה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.