בעקבות הפלס: 'יתד נאמן' תוקף את החרדים העובדים

ב'יתד נאמן' בחרו לתקוף בחריפות את החרדים העובדים למרות שגדולי ישראל בעצמם נכחו בטקס

אלפי לומדי הכולל לחרדים עובדים, "אחוות תורה", התכנסו ביום חמישי שעבר בבנייני האומה בירושלים, לרגל ועידת ההוקרה "ששמת חלקנו" שנערכה לכבודם, במעמד גדולי ישראל וראשי ישיבות מכל החוגים והעדות. אלא שב'יתד נאמן' בחרו לתקוף בחריפות את החרדים העובדים למרות שגדולי ישראל בעצמם נכחו בטקס.

במעמד גדולי ישראל שליט"א השתתף נשיא מועצת החכמים, חכם שלום כהן שליט"א, במהלכם התייחס לחשיבות לימוד התורה בכל מצב ובכל תנאי.

אחריו הוקרנה ברכתו של מרן שר התורה רשכבה"ג הגר"ח קנייבסקי שליט"א, אשר נמסרה בעת ביקורם של ראשי הכוללים במעונו הקדוש, בראשות ראש ועד ההלכה דאחוות תורה, הגאון הגדול רבי יואל פרידמן שליט"א. כן הוצגה ברכתו של חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א אשר העביר מסר מיוחד לבאי הוועידה.

במאמר שפורסם תחת שמו של ישראל פרידמן הוא תוקף בחריפות את החרדים העובדים. ״יש כאלה שמנסים לרכב על גלי התופעה של חרדים עובדים ולגרור צבור כזה למחוזות לא טובים. הם רוצים לטשטש את ההבדל והפער בין לומדי התורה לבין קובעי עיתים לתורה, ולגדוע מעמלי יום את השאיפה להיות הוגי תורה יומם ולילה. לוקחים נתח מהצבור החרדי והופכים אותו לקבוצה מבודלת.

במאמר מוסיף הלברל כי מי שמנסה לגדוע את השאיפות של קובעי עיתים לתורה בקיבוע מצבם כאדיליה, זורע טשטוש מסוכן וגורר אנשים למחוזות מסוכנים להם. מי שמנסה למסוך ערפל סמיך על נקודת האמת פוגע בהמונים שמנסים לעשות את המוטל עליהם בנסיבות החיים בנקודת זמן עכשווית. וכופה עליהם הסתפקות מעוותת במועט ונמוכה יותר – ולוקח מהם את הסולם הגבהה שיכול לימים להרימם לפסגות. מי שהופך אילוצי ה"מצוי" לאדיאולוגיה של רצוי – מעווות את כוונת גדו"י שמכים על קודקדו של קהל קדוש ואומרים לו גדל״.

ייתכן והמאמר הוקדש לדברים שנשא הרב דוד לייבל במעמד, בו יצא מגדרו כאשר הילל ושיבח את החרדים העובדים

וזה תמצית דבריו:

"ברוך השם, זכינו אחרי השואה על ידי ה"חזון איש" והרב שך לבניה מחדש של שבט לוי, שבט מפואר ענק, שהוא הגחלת של עם ישראל הוא השבט, שצריך להתמסר כולו לעבודת ה'. "ה' הוא נחלתו" וממנו יצאו הרבנים המכוונים את עם ישראל שלא יסטה ימין ושמאל. גם אני תומך ומרחיב את שבט לוי במאות אברכים הלומדים ברשת הכוללים רבי עקיבא אייגר. אבל יש שבטים אחרים, השבטים האחרים קיימים זאת עובדה, יש מעל 60,000 עובדים חרדים זאת עובדה, יש מעל 10,000 באקדמיה זאת עובדה, אפשר להחליט להתעלם מהם ויש אפשרות להתייחס אליהם.– גדולי הדור באו לכאן היום להתייחס אליהם ולהורות איך צריכים להראות שאר השבטים כמו שהיו נראים בתפארתם.
איך צריך להיראות שבט יהודה מחדש. איך צריך להיראות שבט בנימין מחדש? איך צריך להיראות חבר כנסת, ראש עיר, מנכ"ל, מקורבי השלטון איך צריך להיראות עורך דין, רופא, בן תורה? איך צריך להיראות עיתונאי, פירסומאי, איש הייטק בן תורה?
איך בונים מחדש את שבט זבולון, סוחרים המחזיקים עולם התורה?
איך צריך להיראות מחדש שבט יששכר, מלמדים סופרי סת"ם?
כל השבטים, והשבטים זה אתם! עם ישראל זה אתם!
איך עם ישראל על כל שבטיו צריך להיראות?1
זוהי מטרתה של אחוות תורה המאפשרת – העוזרת ל- 12 שבטים, לעם ישראל, להיראות כמו שהוא צריך להיראות. בני תורה!

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. כדאי בהחלט לקבל את האמת ממי שאמרה, ולמצוא דרכים בתוכנו כיצד ניתן להגדיל את כבוד התורה ולומדיה העמלים עליה יומם ולילה ומוותרים על הנאות רבות מחיי עולם הזה לצורך כך.

    כדאי בהחלט לקבל את האמת ממי שאמרה, ולמצוא דרכים בתוכנו כיצד ניתן להגדיל את כבוד התורה ולומדיה העמלים עליה יומם ולילה, ומוותרים על הנאות רבות מחיי עולם הזה לצורך כך. ליטאי נשאר ליטאי וממשיך ללמוד תורה, וח"ו אם לא, תורה מה תהא עליה?, וכל המבזה תלמידי חכמים איו תרופה למכתו.

    לדוגמה של מס"נ לתורה, התנא רבי עקיבא, הוא אחד מגדולי ישראל הבולטים ביותר. גדולתו של רבי עקיבא נזקפת לזכותה של אשתו רחל שבחרה לוותר על בית מפואר, ביתו של כלבא שבוע, המלא באורחים כסף וזהב וכל טוב, במסירת נפש בגדול רחל מותרת על כל הההנאות עולם הזה, לוותר על כסף ומעמד ולהינשא לרועה פשוט בן 40 שלא ידע אפילו קרא וכתוב. העין הבוחנת של רחל היא זו שזיהתה את גדלותו של עקיבא, היא זו שהמריצה אותו ללמוד תורה והודות לה רבי עקיבא לא סיים את חייו כרועה צאן אלא מסר נפשו על התורה…

    רחל הביטה בעקיבא, היא ראתה את מידותיו הטובות, היא הבחינה בטוב ליבו. רחל שמה לב עד כמה עקיבא הוא צנוע ויראה שמים, היא ידעה שהוא איש מעולה ממש. ניגשה רחל אל עקיבא ושאלה אותו: "אם אתחתן אתך, האם תסכים ללכת ללמוד תורה בבית המדרש?" השיב לה עקיבא:"כן". הלכו השניים ונישאו לבד בלי עזרת אביה העושר!

    עקיבא קיים את הבטחתו לרחל אשתו והלך לבית המדרש ללמוד תורה. הוא התחיל ללמוד אותיות, והמשיך והעמיק בתורה ובמשנה. הוא למד ולמד יום וליל במשך 12 שנים. באותן שנים רחל סבלה מעוני גדול, היא ישנה במתבן (מקום שמאכסנים בו קש ותבן) והייתה בודדה. יום אחד השכן שגר בסמוך אליה ניגש לרחל והקניט אותה, הוא אמר לה שעקיבא שכח אותה והיא תישאר בודדה לעולם.
    רחל הזדקפה וענתה לו בקול צלול וברור: "אם עקיבא היה שואל אותי, הייתי אומרת לו שיישאר ללמוד עוד 12 שנים!!" וכו'

    עכשיו כבר חלפו עברו להם 24 שנים, רחל כבר אינה צעירה, היא לבושה בבגדים בלויים וידיה שחוקות מעבודה קשה. לפתע נשמע קול שמחה בעיר, רבי עקיבא, התנא הגדול והחשוב מגיע לעיר ועמו 24,000 תלמידיו. תופים וחלילים מקדמים את בואו. גיל ושמחה ממלאים את רחובות העיר.

    כאשר רחל רואה את האיש לו היא נישאה מתקרב, היא רצה אליו, אבל תלמידיו הרבים של רבי עקיבא ניסו לגרש את האישה הענייה הלבושה בסחבות. רבי עקיבא זיהה את אשתו האהובה שמסרה נפשה על לימוד התורה הקדושה של בעלה- ניגש אליה ואמר לתלמידיו- כל התורה שלי וכל התורה שלכם- הכל בזכותה, "שלי ושלכם- שלה הוא" בזכות מסירת נפשה לתורה. "שלי ושלכם שלה הוא"

    "שלי ושלכם שלה הוא"

    "שלי ושלכם שלה הוא"

    "שלי ושלכם שלה הוא"

    "שלי ושלכם שלה הוא"

    "שלי ושלכם שלה הוא"

    "שלי ושלכם שלה הוא" "שלי ושלכם שלה הוא" "שלי ושלכם שלה הוא" |
    הגב
  2. סערת דוד לייבל ואחוות תורה : פרטים חדשים בסערת דוד לייבל ורשת אחוות תורה: ההסכמה החדשה של יענקוש קנייבסקי שבאה לאחר ווטו שהוטל על ידי דוד שפירא. מדוע מיהרו ראשי כוללי של אחוות תורה לרחוב רשב"ם 23, ומדוע דוד לייבל עצמו לא הופיע שם? ההקלטות שפורסמו בליל שישי, פותרים הרבה ספיקות ומסירי הרבה לוט מעל כוונותיו ומשנתו של דוד לייבל. אנו מודעים לניסין העלוב והזול להפוך את זה לניסיו דאגה לחרדים עובדים שלפחות ילמדו כמה שעות ביום. אבל העובדות מדברות אחרת: העובדה שדוד לייבל פתח תחילה את מסגרות אלו במסגרת אברטק – מסגרת שמערבת קודש וחול, שלצד כמה שעות לימוד תורה העוסקים במחשבים ותוכנות תחת נשי פרוצות חילוניות, מסגרת שהביאה את כל הרבנים לצאת נגד יוזמה זו, ובפועל הביאה את דוד לייבל לסגרת ממסגרות אלו, כבר יש בהם די כדי להעיד מה הם השגותיו ההשקפתיות של דוד לייבל. מה עוד, שבעוד אותה מסגרת נודעה כביכול לפי דבריו של לייבל, להציל את אלו שבלאו הכי עובדים שילמדו גם קצת, בידינו מספר עדויות על אברכים מצויינים שיצאו לעבודה אחרי שהובטח להם שהם גם ילמדו קצת קצת. ואחרי שכל הרבנים יצאו נגד כך, זה הפך למסגרת לעבודה לבד!!!!!!!!! כאשר את הלימוד אפשר לקיים ברשת אחוות תורה. התכלית אותה תכלית, רק המסגרות הופרדו. ולמי שעוד היה ספק קל שבקלים, הגיעו ההקלטות הברורות. דוד לייבל לא רק מאמין, אלא קורא זאת בקול גדול ברבים: מי שלא מסוגל לחיות בדוחק, מי שלא חושב שהוא יהיה גדול הדור, והוא לא לומר 12 שעות ביממה, זה מצווה בשבילו לצאת לעבוד. לא פחות מכך . ממש דברי כפירה ר"ל. קשה לחזור על המלים הללו, קשה לכתוב אות, אבל אלו הפנים האמתיות שלו. ולמול כזו השקפת עול מעוותת והרסנית, שבאה לעקור את עולם הכוללים הענק והפורח, לא יעזור שמדובר באיש יודע ספר וסוגיות רבות, גם לא יעזור שהיו לו ויש לו כוללים רגילים מזה עשרות בשנים , גם לא יועיל שהם יכניסו בכוונה תחילה דמויות קנאיות כביכול כמו "אותו איש" הרב אי"ש טורצ'ין משגיח ישיבת בית הלוי.... שברגע שזה הגיע למשרה ותפקיד עם משכורת בצידה, לא יעזרו כל חגיגות הקנאות האחרות. הדעות והתכלית ברורות, והעדויות הרבות על אברכים שהרגישו כר נח לעזוב את הגמרא ולהסתפק בכמה שעות בודדות ביממה ומעל הכל להיכנס לעול העבדים, הם העדות הכי גדולה ואיומה . לאחר פטירת מרן הגראי"ל שטיינמן שמרו ברשת אחוות תורה ואנשי דוד לייבל על קשר ותמיכה מאת הגרי"ג אדלשטיין. אלא שמיד לאחר מכך, כאשר נכנס דוד שפירא, הוא ניתק קשרים אלו והכריז שלא יתכם שמפעל שהגראי"ל שטיינמן לחם נגדם, זה כאן בבית יקבל תמיכה. מאז בית הגריג"א נעול בפני אנשי אחוות תורה ודוד לייבל , ה. העצמאיות היתרה מידי שמפגי דוד לייבל, והחשש שהוא מקים תנועת על שלא כפופה לשום אדם. דוד שפירא חש מיד שאי לו שליטה על לייבל ואנשיו, ובשל כל המלחמה שהוא הכריז כנגדו . אלא שבשבועות האחרונים מצאו אנשי דוד לייבל חצר חדשה לגיבוי ותמיכה. במסגרת מלחמת המחנות בבני ברק, לאחר שדודש שפירא שם ווטו על אנשי דוד לייבל, מה יותר נעים וטוב ליענקוש קנייבסקי מאשר להיות בעד. ובפרט שיש שם הרבה הרבה כסף. וכן בשבועות האחרונים נפגשו אנשי לייבל ויענקוש, והחליטו על שיתוף פעולה ותמונות עם הסבא, כאשר למרות שהיו כבר כולם יודעים שהגר"ח שקוע בלימוד ואת הכל הנכדים או הבנים קובעים, זה לא משנה. העיקר שיהיה תמיכה מוסרטת מהגר"ח והעולם הרי הוא גולם . אולם חשוב לציין שגם ינקוש לא מעז מידי הרבה, והוא מוכן בשלב זה להעניק תמיכה ברשת אחוות תורה בלבד, כאשר לדוד לייבל אין כניסה לבית הגר"ח, בטענה שהוא למעשה הקים את האברטק שכנגד כן יצאו כל הרבני מכל החוגים, ובשל כה לא יתנו לו תמיכה, אלא ינסו לחתום בין אחוות תורה לאיש העומד מאחורי המיזם – דוד לייבל . ביום שני תכנן דוד שפירא את המפץ הגדול. לקראת הכינוס שערכו אחוות תורה בבנייני האומה, תוכנן טור תוקפני במיוחד ביתד הלא נאמן של יום שלישי, המופץ בכל פחי הזבל בארץ . ינקוש שמע על כך, ומיהר לקרוא בדחיפות את ראשי הכוללים של אחוות תורה שיגיעו מיידית לבית ברחוב רשב"ם להצטלם ליד הגר"ח . עכשיו, אחרי שיש תיעוד מוסרט ומצול של ראשי הכוללי אחוות תורה בבית הגר"ח מקבלי את ברכתו, נגנזו ההתקפות ביתד נגד לייבל ומפעליו. סו"ס זעליג כבר לא שפוט של דודוש, וביתד כבר כפופים גם לינקוש. וודאי אחרי מעמד צילו במעונו של הגר"ח שיתד אינו יכול לצאת בחרב ובחנית נגד, למרות כל האינטרסים הקיימים. וביום חמישי בבנייני האומה, הוקר לעיני כל "השקר" שכביכול הגר"ח (ח"ו) תומך בחורב הגדול הזה. ובימי הקרובים המצגת עם תמיכת הגר"ח תופץ בכל אתרים הביבים והבואש למיניהם. אם ינקוש יכול לדפוק את דודוש וגם לזכות בתמיכה במפעל שיש בו הרבה הרבה הרבה כסף, אי בכלל ספק שהוא יעשה את זה. עול התורה? אברכי כוללים? את מי זה בכלל מעניין היום בחצרות בבני ברק???? מה שכן מעניין אותם זה הרבה הרבה הרבה כסף, הרבה הרבה הרבה כסף, הרבה הרבה הרבה כסף.

    סערת דוד לייבל ואחוות תורה :
    פרטים חדשים בסערת דוד לייבל ורשת אחוות תורה: ההסכמה החדשה של יענקוש קנייבסקי שבאה לאחר ווטו שהוטל על ידי דוד שפירא. מדוע מיהרו ראשי כוללי של אחוות תורה לרחוב רשב"ם 23, ומדוע דוד לייבל עצמו לא הופיע שם?

    ההקלטות שפורסמו בליל שישי, פותרים הרבה ספיקות ומסירי הרבה לוט מעל כוונותיו ומשנתו של דוד לייבל. אנו מודעים לניסין העלוב והזול להפוך את זה לניסיו דאגה לחרדים עובדים שלפחות ילמדו כמה שעות ביום. אבל העובדות מדברות אחרת: העובדה שדוד לייבל פתח תחילה את מסגרות אלו במסגרת אברטק – מסגרת שמערבת קודש וחול, שלצד כמה שעות לימוד תורה העוסקים במחשבים ותוכנות תחת נשי פרוצות חילוניות, מסגרת שהביאה את כל הרבנים לצאת נגד יוזמה זו, ובפועל הביאה את דוד לייבל לסגרת ממסגרות אלו, כבר יש בהם די כדי להעיד מה הם השגותיו ההשקפתיות של דוד לייבל. מה עוד, שבעוד אותה מסגרת נודעה כביכול לפי דבריו של לייבל, להציל את אלו שבלאו הכי עובדים שילמדו גם קצת, בידינו מספר עדויות על אברכים מצויינים שיצאו לעבודה אחרי שהובטח להם שהם גם ילמדו קצת קצת. ואחרי שכל הרבנים יצאו נגד כך, זה הפך למסגרת לעבודה לבד!!!!!!!!! כאשר את הלימוד אפשר לקיים ברשת אחוות תורה. התכלית אותה תכלית, רק המסגרות הופרדו.

    ולמי שעוד היה ספק קל שבקלים, הגיעו ההקלטות הברורות. דוד לייבל לא רק מאמין, אלא קורא זאת בקול גדול ברבים: מי שלא מסוגל לחיות בדוחק, מי שלא חושב שהוא יהיה גדול הדור, והוא לא לומר 12 שעות ביממה, זה מצווה בשבילו לצאת לעבוד. לא פחות מכך . ממש דברי כפירה ר"ל.

    קשה לחזור על המלים הללו, קשה לכתוב אות, אבל אלו הפנים האמתיות שלו. ולמול כזו השקפת עול מעוותת והרסנית, שבאה לעקור את עולם הכוללים הענק והפורח, לא יעזור שמדובר באיש יודע ספר וסוגיות רבות, גם לא יעזור שהיו לו ויש לו כוללים רגילים מזה עשרות בשנים , גם לא יועיל שהם יכניסו בכוונה תחילה דמויות קנאיות כביכול כמו "אותו איש" הרב אי"ש טורצ'ין משגיח ישיבת בית הלוי….

    שברגע שזה הגיע למשרה ותפקיד עם משכורת בצידה, לא יעזרו כל חגיגות הקנאות האחרות. הדעות והתכלית ברורות, והעדויות הרבות על אברכים שהרגישו כר נח לעזוב את הגמרא ולהסתפק בכמה שעות בודדות ביממה ומעל הכל להיכנס לעול העבדים, הם העדות הכי גדולה ואיומה .

    לאחר פטירת מרן הגראי"ל שטיינמן שמרו ברשת אחוות תורה ואנשי דוד לייבל על קשר ותמיכה מאת הגרי"ג אדלשטיין. אלא שמיד לאחר מכך, כאשר נכנס דוד שפירא, הוא ניתק קשרים אלו והכריז שלא יתכם שמפעל שהגראי"ל שטיינמן לחם נגדם, זה כאן בבית יקבל תמיכה. מאז בית הגריג"א נעול בפני אנשי אחוות תורה ודוד לייבל , ה. העצמאיות היתרה מידי שמפגי דוד לייבל, והחשש שהוא מקים תנועת על שלא כפופה לשום אדם. דוד שפירא חש מיד שאי לו שליטה על לייבל ואנשיו, ובשל כל המלחמה שהוא הכריז כנגדו .

    אלא שבשבועות האחרונים מצאו אנשי דוד לייבל חצר חדשה לגיבוי ותמיכה. במסגרת מלחמת המחנות בבני ברק, לאחר שדודש שפירא שם ווטו על אנשי דוד לייבל, מה יותר נעים וטוב ליענקוש קנייבסקי מאשר להיות בעד. ובפרט שיש שם הרבה הרבה כסף. וכן בשבועות האחרונים נפגשו אנשי לייבל ויענקוש, והחליטו על שיתוף פעולה ותמונות עם הסבא, כאשר למרות שהיו כבר כולם יודעים שהגר"ח שקוע בלימוד ואת הכל הנכדים או הבנים קובעים, זה לא משנה. העיקר שיהיה תמיכה מוסרטת מהגר"ח והעולם הרי הוא גולם .

    אולם חשוב לציין שגם ינקוש לא מעז מידי הרבה, והוא מוכן בשלב זה להעניק תמיכה ברשת אחוות תורה בלבד, כאשר לדוד לייבל אין כניסה לבית הגר"ח, בטענה שהוא למעשה הקים את האברטק שכנגד כן יצאו כל הרבני מכל החוגים, ובשל כה לא יתנו לו תמיכה, אלא ינסו לחתום בין אחוות תורה לאיש העומד מאחורי המיזם – דוד לייבל .

    ביום שני תכנן דוד שפירא את המפץ הגדול. לקראת הכינוס שערכו אחוות תורה בבנייני האומה, תוכנן טור תוקפני במיוחד ביתד הלא נאמן של יום שלישי, המופץ בכל פחי הזבל בארץ . ינקוש שמע על כך, ומיהר לקרוא בדחיפות את ראשי הכוללים של אחוות תורה שיגיעו מיידית לבית ברחוב רשב"ם להצטלם ליד הגר"ח . עכשיו, אחרי שיש תיעוד מוסרט ומצול של ראשי הכוללי אחוות תורה בבית הגר"ח מקבלי את ברכתו, נגנזו ההתקפות ביתד נגד לייבל ומפעליו.

    סו"ס זעליג כבר לא שפוט של דודוש, וביתד כבר כפופים גם לינקוש. וודאי אחרי מעמד צילו במעונו של הגר"ח שיתד אינו יכול לצאת בחרב ובחנית נגד, למרות כל האינטרסים הקיימים.

    וביום חמישי בבנייני האומה, הוקר לעיני כל "השקר" שכביכול הגר"ח (ח"ו) תומך בחורב הגדול הזה. ובימי הקרובים המצגת עם תמיכת הגר"ח תופץ בכל אתרים הביבים והבואש למיניהם. אם ינקוש יכול לדפוק את דודוש וגם לזכות בתמיכה במפעל שיש בו הרבה הרבה הרבה כסף, אי בכלל ספק שהוא יעשה את זה. עול התורה? אברכי כוללים? את מי זה בכלל מעניין היום בחצרות בבני ברק???? מה שכן מעניין אותם זה הרבה הרבה הרבה כסף, הרבה הרבה הרבה כסף, הרבה הרבה הרבה כסף.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. אלו העובדים מקיימים הכתוב "וְאָמַרְתָּ בִּלְבָבֶךָ כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי עָשָׂה לִי אֶת הַחַיִל הַזֶּה וזה כפירה בהקב"ה: אבל לא מקיימים המשך הכתוב וְזָכַרְתָּ אֶת ד' אֱלֹהֶיךָ כִּי הוּא הַנֹּתֵן לְךָ כֹּחַ לַעֲשׂוֹת חָיִל לְמַעַן הָקִים אֶת בְּרִיתוֹ, כי כל הכת השולחים אבריכים לעבוד במקום ללמוד תורה, הם כמו עבדי ע"ז ממש. וחז"ל אמרו תלמוד תורה אין לה שיעור, דכתיב (יהושע א) "והגית בו יומם ולילה". ותלמוד תורה כנגד כולם. חז"ל אמרו "כל מילתא דעבידא לאיגלויי לא משקרי בה אינשי". ואעפ"כ כינוסו בו גדולי ומנהיגי ישראל מכל החוגים והעדות מחוג הגוזרי גזירות שמד, מחוגים שאין להם שום בושה לשקר ולגדף ברבים!!! מחוגים שזכו לתקיעת סכין בקב"ה ובתורתו, ואשר נועד לתת חיזוק וגיבוי לחרדים העובדים

    לראשונה עיתון חרדי יוצא בגלוי ומעביר ביקורת נגד אירוע כפרני מזויף ומכוער אותו פיארו מנהיגי וגדולי ישראל בנוכחותם. העיתון במאמר מערכת הבוקר (שישי) הגדיל לעשות וציטט במאמר ציטוטים מאותם המנהיגים שנוכחו באירוע עליו הוא מעביר ביקורת ש"מנסים למסוך ערפל סמיך על נקודת האמת" וקובע ש"אין להם מעצור ותמרורי אזהרה".

    לדברי המארגנים שנדהמו לראות הבוקר את מאמר העיתון, פוגע באופן חמור הן בגדולי ישראל שהשתתפו בו והן באלפי חרדים העמלים לפרנסתם ולפעמים גם קובעים עתים לתורה ושביקשו להתחזק על ידי דברי הדרכה מגדולי הדור.

    כזכור, בסוף השבוע שעבר התקיים כנס ענק שנועד לגבש ולחזק את עמלי התורה חרדים העובדים לפרנסתם מכל גווני הציבור החרדי ליטאים, רשעים, חסידים, כופרים, ובני עדות המזרח, וגם לפעמים קובעים עיתים לתורה. וידוע שכל גדולי עולם היו תמיד נגד השקר והבל הזה.

    בכינוס שהתקיים בשליחות הסטן הס"ם על ידי ארגון 'אחוות תורה' לצערינו כם השתתפו כמה מנהיגי ישראל, [מכת הערב רב] מהם גם כמה ראשי ישיבות רבנים ודיינים וכו' מהרבה חוגים מחריבי התורה, כאשר חלקם שנבצר מהם להגיע שיגרו מכתבי תמיכה וחיזוק. וגם הגיעו גם נציגות פוליטית רשמית של המפלגות החרדיות ובראשם הרשעים יו״ר ש״ס אריה דרעי, וח״כ אורי מכלב מדגל התורה. אלא שהעיתון זוכה הכינוס המדובר למתקפה קשה וחריפה במאמר מערכת המתפרסם הבוקר בעיתון יום שישי. במאמר שנכתב תחת הכותרת: "מעלתו של שבט לוי" מובאים רמזים עבים כלפי הכינוס שהתקיים והנאומים שנשמעו בו על ידי הרבנים.

    ‏יש כאלה שמנסים לרכב על גלי התופעה של חרדים עובדים ולגרור צבור כזה למחוזות לא טובים ונגד ד'. הם רוצים לטשטש את ההבדל והפער בין לומדי התורה לבין קובעי עיתים לתורה, ולגדוע מעמלי יום את השאיפה להיות הוגי תורה יומם ולילה. לוקחים נתח מהצבור החרדי והופכים אותו לקבוצה מבודלת. מי שמנסה לגדוע את השאיפות של קובעי עיתים לתורה בקיבוע מצבם כאדיליה, זורע טשטוש עמלקי מסוכן וגורר אנשים למחוזות מסוכנים להם. מי שמנסה למסוך ערפל סמיך על נקודת האמת פוגע בהמונים שמנסים לעשות את המוטל עליהם בנסיבות החיים בנקודת זמן עכשווית. וכופה עליהם הסתפקות מעוותת במועט ונמוכה יותר – ולוקח מהם את הסולם הגבהה שיכול לימים להרימם לפסגות. מי שהופך אילוצי ה"מצוי" לאדיאולוגיה של רצוי – מעווות את כוונת גדו"י שמכים על קודקדו של קהל קדוש ואומרים לו גדל״. וע"ז נאמר מְעֻוָּת לֹא יוּכַל לִתְקֹן וְחֶסְרוֹן לֹא יוּכַל לְהִמָּנוֹת.

    מוזר מאוד שחז"ל אמרו "כל מילתא דעבידא לאיגלויי לא משקרי בה אינשי". ואעפ"כ כינוסו בו גדולי ומנהיגי ישראל מכל החוגים והעדות מחוג הגוזרי גזירות שמד, מחוגים שאין להם שום בושה לשקר ולגדף ברבים!!! מחוגים שזכו לתקיעת סכין בקב"ה ובתורתו, ואשר נועד לתת חיזוק וגיבוי לחרדים העובדים המבקשים בסך הכל להתחזק ברוחניות וללמוד תורה זוכה למתקפה כה מכוערת בעיתון הליטאי האם אנחנו מתנהגים כמו העציצים?", תהה הגורם.

    אלו העובדים מקיימים הכתוב "וְאָמַרְתָּ בִּלְבָבֶךָ כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי עָשָׂה לִי אֶת הַחַיִל הַזֶּה וזה כפירה בהקב"ה: אבל לא מקיימים המשך הכתוב וְזָכַרְתָּ אֶת ד' אֱלֹהֶיךָ כִּי הוּא הַנֹּתֵן לְךָ כֹּחַ לַעֲשׂוֹת חָיִל לְמַעַן הָקִים אֶת בְּרִיתוֹ, כי כל הכת השולחים אבריכים לעבוד במקום ללמוד תורה, הם כמו עבדי ע"ז ממש. וחז"ל אמרו תלמוד תורה אין לה שיעור, דכתיב (יהושע א) "והגית בו יומם ולילה". ותלמוד תורה כנגד כולם. שקול כנגד כולם, נגד כל מצות התורה כולל גם נגד פרנסה.

    במכון השמדי הגיבו הבוקר לדברים ללא התרגשות מיוחדת ואמרו כי "כשעורך העיתון מנסח את הרשע לייבל במילים אחרות, מתקבל מאמר מערכת נפלא. הלוואי שימשיך לצטט מדברי ברכתם ומכתבי התמיכה שגדולי ישראל התקיעת סכין בתורה הקדושה, המעניקים וכותבים לכבוד אלפי הלומדים".

    ‏כמה שוטים ממשתתפי הכינוס אמרו כי מאמר כזה או אחר לא ישנה את המציאות בה התכנסו אלפים בראשות מאורי הדור שהביעו את תמיכתם הברורה ברעיון ובסדרי הלימוד. "לא אנחנו צריכים לבדוק את עצמנו היכן טעינו אלא העיתון שנחשב היה עד לא מכבר לשופרם של גדולי ישראל וכעת יוצא נגדם ונגדינו ללא כל סיבה", אמרו הלומדים. אבל ידוע שהרבנים שהסכימו לכינוס הזה רק בגלל הלחץ שיש עליהם, ובאמת כל גדולי עולם אוסריו/ם לעזוב את הגמרה.
    השאיפה וההשקפה שחינכו ומחנכים אותנו כל גדולי ישראל היא שלומדי התורה הם סוג א' א' א', ואילו אלו שלצערינו הולכים לעבוד ופחות ללמוד הם רק סוג ב".

    גורם אחר אמר כי אוי לנו אם שיטתו של הרשע לייבל תהיה מלכתחילה, זה מה שניסה לומר, לתת הערה לניסיון להפוך את השיטה ללכתחילה. לדבריו, "כולם נגד להגנת כבודם של 'העובדים' ושוכחים את חשיבות 'האברכים הלומדים תורת השם ית' שמו' יומם ולילה".

    "והגית בו יומם ולילה". ותלמוד תורה כנגד כולם. שקול כנגד כולם. |
    הגב
  4. השאלה מה המטרה

    האם המטרה היא לרומם את העובדים ולהפוך אותם ל'בעלי בתים' כמו פעם שעסקו במסחר אבל יכלו גם לדעת ש"ס ולנצל כל רגע פנוי או שהעובד יוכל להסתפק בשעה או שעתיים של לימוד בעיון 'כמו פעם' ובשאר הזמן לחיות איך שמתחשק לו
    יהודי צריך לשמור תרי"ג מצוות וגם ללמוד תורה בזמנו הפנוי אבל לא לחיות כמו חילוני ולהסתפק בלימוד בעיון

    אברך |
    הגב