בפלג מבהירים: "הופצו שקרים ובדיות"

בעקבות דיווחים על פילוג בתוך הפלג בנוגע לבחירות, בפלג הירושלמי הוציאו הודעה בה הם מבהירים כי רבני הפלג הורו שלא להצביע כלל.

בעקבות דיווחים על פילוג בתוך הפלג בנוגע לבחירות, בפלג הירושלמי הוציאו הודעה בה הם מבהירים כי רבני הפלג הורו שלא להצביע כלל.

וכך נמסר מהפלג: בימים האחרונים נעשים ניסיונות נואשים לסלף וליצור מצג שווא על קיומם של חילוקי דעות בין גדולי התורה של הפלג הירושלמי בסוגיית ההצבעה למפלגות החרדיות.

בפלג מוסיפים: גדולי התורה שליט״א – מורי הדרך של ציבור הפלג הירושלמי, הורו בשבועות האחרונים תחת כל עץ רענן כי חל איסור מוחלט להשתתף בבחירות הנוכחיות. דבריהם הובאו פעמים רבות מעל גבי דפי עיתון הפלס בכתבות בהירות וישירות ובמאמרי המערכת. כמו כן פורסמו מכתביהם של גדולי התורה שליט״א בענין האיסור להשתתף בבחירות.

דברי כולם נסמכו על הוראתו הנחרצת של מרן ראש הישיבה הגר״ש אוירבך זצוק״ל שהבחירה למפלגה חרדית היא בגדר מסייע לדבר עבירה. גדולי התורה אף הוסיפו לאסור את ההצבעה לאותן המפלגות לאחר ההתרפסות המוחלטת של הנציגות החרדית מול נתניהו וליברמן במו"מ הקואליציוני לפני מספר חודשים, כאשר הם עצמם הודו על ויתור של כמעט 100% מדרישות הסף בעניין חוק הגיוס.
כמו גם עקב השערוריה בחיבור המוצהר עם הציונות הדתית. יוזכר כי בהוראת גדולי התורה, נכתב בכותרת הראשית בעיתון הפלס כי ״דגל התורה נתנה גט לעולם התורה״.

הניסיונות בימים האחרונים לפזר ערפל סביב הנושא, באים כתוצאה ישירה מהוראתם החריגה של חלק ממקורבי ראש ישיבת פוניבז הגר״ש מרקוביץ – להשתתף בבחירות ולהצביע למפלגות החרדיות, בניגוד חריף להוראת כלל רבני ומורי הדרך שליט״א של ציבור הפלג הירושלמי, ובניגוד חמור להוראת רבן של ישראל זצוק״ל.

קבוצה מתלמידיו הקרובים של הגר״ש מרקוביץ פועלים בכלי התקשורת, להפיץ שמועות חסרות תוחלת שאין מאחוריהם דבר וחצי דבר – על הוראות סותרות וחילוקי דעות בין גדולי התורה בסוגיית ההצבעה בבחירות.

בין יתר הדברים פורסם כי הגר״ע אוירבך מורה לאנשיו להצביע למפלגות חרדיות. להווי ידוע כי מדובר בשקר, וכי הגר״ע התבטא לאחרונה מספר פעמים בגנות המפלגות החרדיות שלצערנו התפרקו לאחרונה מכל היסודות עליהם הוקמו בחוקי הגיוס והחינוך והורה שאין להשתתף בבחירות כלל.

כמו כן פורסמו עובדות שקריות בשמו של הגר״א דויטש, וזאת למרות שדבריו החריפים נגד אותם מפלגות, פורסמו ברבים ומעל גבי העיתון. הגר״א דויטש ממנהיגי הפלג הירושלמי הבולטים, היה הראשון שכינס אסיפת חירום בביתו כדי להודיע ולחזק את ההוראה הברורה שלא להצביע לאותם מפלגות. ודבריו פורסמו מספר פעמים בעיתון הפלס.

כל זה כאמור נעשה, כדי לזרות חול בעיני הציבור, וליצור מצג שווא על קיומם של חילוקי דיעות, כדי להכשיר אינטרסים ומטרות שונות הקשורות לאותם גורמים.

יצויין, כי עוד בחייו של מרן הגר״ש אוירבך זצוק״ל סירבו אותם גורמים בבני ברק לקבל את מרותו ודעת תורתו של מרן זצוק״ל, כשבבחירות הארציות בתשע״ה (2015) פעלו בשם הגר"ש מרקוביץ בכל דרך נגד דעתו כדי לחבור למפלגת ש״ס, ואף נכנסו למעונו של מרן זצוק״ל והחציף והעזו פניהם נגדו בהתבטאויות קשות ושערורייתיות.

הועלתה גם הטענה על ידי נציגי אותם אנשים בתקשורת החרדית, כי מועצת גדולי עולם התורה לא התכנסה בנושא. יובהר כי תקופה קצרה מאז פטירתו של מרן זצוק״ל, התקבלה בציבור הנהגתם של ארבעת גדולי התורה – הגר״א דויטש, הגר״צ פרידמן, הגרב״ש דויטש והגר"ע אוירבך, והם הורו במספר רב של הזדמנויות, והוראתם התפרסמה שוב ושוב, כי חל איסור להצביע למפלגות חרדיות וכי הדבר נחשב לסיוע בידי עוברי עבירה.

יצויין עוד, כי בחצי השנה החולפת חלה התקרבות בין גדולי התורה הגר״צ פרידמן והגר״י קלמנוביץ לבין הגר״ש מרקוביץ, וזאת כי גדולי התורה סבורים כי ע״י כך יוכלו להשפיע על עמדות תלמידיו הקרובים, שכאמור סותרות פעם אחר פעם את דרכו הטהורה של מרן זצוק״ל שהנחיל לציבור הקדוש.

המכתב שהתפרסם הבוקר בעיתון הפלס, מגיע אחרי אין ספור הוראות רשמיות וברורות של גדולי התורה על האיסור להצביע, והוא נועד לחזק את ידי תלמידי ישיבת פוניבז וחלק גדול מתלמידיו של הגר״ש מרקוביץ, שבענין זה פועל כאמור נגד כל גדולי התורה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *