בפעם הראשונה: מבחן תיאוריה בבתי הספר

הבחינה היא חלק מתכנית חומש של משרד החינוך לקידום הזהירות בדרכים ולשיפור תרבות הנהיגה בישראל

לראשונה התקיימו בחינות תיאוריה מורחבות,

שכללו היבטים של עייפות בנהיגה, לחץ חברתי, וסכנות השימוש באלכוהול, בבתי הספר עצמם

שר החינוך, נפתלי בנט: ״זה מסוג הדברים שעליהם נאמר ״איך לא עשו את זה קודם״. מהיום, יוכלו תלמידי תיכון לגשת לבחינת התיאוריה בבתי הספר עצמם כדי לקבל רישיון נהיגה. אנחנו חוסכים לבני הנוער אובדן זמן לימודים וטירחה גדולה, ומביאים את המבחנים אליהם לבית הספר. זה נוח ונגיש יותר עבור התלמידים, ומצטרף לתכנית רחבה שאנו מובילים לקידום הזהירות בדרכים. החלטנו לשלב בכיתות י' חינוך בנושא תחבורה מתוך תפיסה שלמערכת החינוך תפקיד חשוב בשיפור את תרבות הנהיגה בישראל. אנחנו רוצים שבוגרי המערכת אשר יצטרפו מחר לעוד מיליוני נהגים, יהיו מצוידים בערכים של אחריות, זהירות וכיבוד החוק. אני מאחל הצלחה רבה לנבחנים, והכי חשוב – נהיגה בטוחה״.

כ-15,000 תלמידים (508 כיתות), מ-104 מוסדות חינוך, נבחנו אתמול בתיאוריה, בבתי הספר עצמם. התלמידים יוכלו לקבל פטור ל-3 שנים מבחינת התיאוריה, כתחליף לבחינת התיאוריה של אגף הרישוי, ויוכלו לממש את רישיון הנהיגה בפרק זמן זה. הציון העובר הוא 80, והוא יינתן לתלמידים שבוע ימים מיום הבחינה.

בשנה הבאה יגדיל משרד החינוך את מספר הכיתות ל-1,000, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), ובעוד שנתיים היעד הוא שכל כיתות י' ייבחנו בתיאוריה במסגרת החינוך התעבורתי.

בחינת התיאוריה התקיימה בנוהל מלא של בחינת בגרות, ובכלל זה הפעלת כספות, הבאת הבחינות לתחנות קליטה, השגחה חיצונית ובדיקה במרכז הבחינות של המשרד.

הבחינה היא חלק מתכנית חומש של משרד החינוך לקידום הזהירות בדרכים ולשיפור תרבות הנהיגה בישראל. במסגרת המיזם, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עברו התלמידים הכשרה כוללת לקראת הבחינה, ואת הלימודים העבירו מורים מתוך בתי הספר שהוכשרו לתכנית.

הבחינה כללה, בין היתר, התייחסות לנושאים אשר נלמדו לאורך השנה: היבטים של עייפות בנהיגה, לחץ חברתי, היסח דעת וסכנות השימוש באלכוהול.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.