בצלאל סמוטריץ': "הידיעה על אפשרות חבירת החרדים לגנץ מטרידה מאוד"

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ זעם על הפרסום הבוקר ב'מעריב' לפיו ביהדות התורה לא פוסלים ישיבה בממשלה בראשות כחול לבן

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (איחוד מפלגות הימין) הגיב הבוקר (שלישי) לפרסום היום ב'מעריב' כי ביהדות התורה לא פוסלים ישיבה בממשלתו של בני גנץ ואמר: "הידיעה הזו הבוקר מטרידה מאוד ואני מצפה מהמפלגות החרדיות להתנער ממנה ולהצהיר כי לא ישבו בשום אופן בממשלת גנץ".

עוד הוסיף סמוטריץ': "גנץ זה שמאל ומי שישב שממשלתו לא יכול להגדיר את עצמו ימין. לא בשמירה על ארץ ישראל וההתיישבות ולא בזהות היהודית של מדינת ישראל. אנחנו לא נשב בממשלתו של גנץ בשום צורה. נקודה".

גם סגן השר יעקב ליצמן הכחיש את הפרסום וציין: "היום קראתי שיהדות התורה ואני בראשה תסכים לשבת עם גנץ אם לא תהיה רוטציה עם לפיד. לא מיניה ולא מקצתיה, לא חלמתי ואני לא חולם לשבת עם כל קואליציה שלפיד יהיה בתוכה. אני מחפש את מי שיש לו עין טובה אליו. אני לא עוכר ישראל. מי שביזה אותי והשפיל אותי אני לא חבר שלו ולא אשב איתו. אני תומך בנתניהו חד משמעית ובטוח שייצא זכאי".

כזכור הבוקר צוטטו גורמים ביהדות התורה על ידי העיתונאי יניר קוזין ב'מעריב', כי אם נתניהו לא יוכל להרכיב את הממשלה הם אינם פוסלים על הסף כניסה לממשלתו של גנץ – וזאת בתנאי שתבוטל הרוטציה שעליה חתם עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שעבור חברי הכנסת מהרשימה החרדית הוא בבחינת סדין אדום.

"מלכתחילה אין לנו בעיה עם גנץ, הבעיה שלנו היא עם לפיד", אמר ל"מעריב" גורם בדגל התורה. על פי הגורמים החרדיים ביהדות התורה, "אם גנץ יודיע על ביטול הסכם הרוטציה עם לפיד, יש אפשרות לכניסה לממשלה בראשותו. אם יקבלו כמובן את הקווים שחשובים לנו".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *