בקור ובשלגים: מאות נוהרים לעיירה וולעדניק שבאוקראינה

המונים נוהרים ביממה האחרונה לתפילה בציונו הקדוש של הרה"ק רבי ישראל דוב בער (בן ר' יוסף) בעל ה"שארית ישראל" הטמון בעיירה וולעדניק שבאוקראינה לרגל יומא דהילולא בשבת הקרובה (כ"א בטבת). צפו בתיעוד

המונים נוהרים ביממה האחרונה לתפילה בציונו הקדוש של הרה"ק רבי ישראל דוב בער (בן ר' יוסף) בעל ה"שארית ישראל" הטמון בעיירה וולעדניק שבאוקראינה לרגל יומא דהילולא בשבת הקרובה (כ"א בטבת). חובשים באיחוד הצלה ערוכים למתן מענה רפואי מהיר במידת הצורך.

רפאל טובול מנכ"ל חברת הנסיעות 'אומן אקספרס' סיפר: "למרות הקור והשלגים מאות איש הגיעו עד כה בטיסות מישראל אירופה וארה"ב היישר לציון הקדוש בעיירה וולעדניק, טנדרים, אוטובוסים ורכבים של 'אומן אקספרס' הסיעו את ההמונים, חלקם ממשיכים לאחר מכן לתפילה בציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן ובקברי צדיקים נוספים באוקראינה".

הרב הלל כהן מנהל איחוד הצלה מרחב אוקראינה מסר כי פעילות האבטחה הרפואית של חובשי איחוד הצלה אוקראינה תימשך עד ליום ראשון עקב שהות ההמונים במקום גם בשבת הקרובה. ארון הציוד של איחוד הצלה שהותקן בשנה שעברה לרווחת אלפי העולים לתפילה במשך השנה יסייע גם השנה למתן מענה רפואי מהיר בעת הצורך בשבת ההילולא.
צילומים: סוכנות הידיעות "חדשות 24"

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. מצב כזה עוד לא היה שאנשים מתוכנו אחינו מבשרינו מוכנים לשנוא עד מות, מישהו שנדמה להם שהוא קצת יותר מהם... והאמת היא שאנחנו צריכים ממש להתחזק בלימוד, כי כל המקבל עול תורה מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ.

    יאומן כי יסופר, מַצְדיק רשע מַרְשיע צדיק, אי אפשר לשתוק זו ממש מלחמה בד' הולכים לגייס את בחורי הישיבות!!! היום או מחר או מחרתיים מה אתם חושבים, שבשעתו בעניין גזירת גיוס הבנות חשבו מראש שיש איזשהו סיכוי שיוכלו לעשות משהו? אם נתרגם את המילים הללו 'מה אפשר לעשות', פירושו, לשתוק אפילו כשהם יקחו את כל בחורי הישיבות! הנה דברים נוקבים בעניני השעה והזמן.

    "אי אפשר לשתוק"

    אי אפשר לשתוק, איני יודע אם להתחיל מהקל אל הכבד או מהכבד אל הקל, על הענין הזה שעושים כל מיני טצדקי שאפשר כדי להרוס בית כנסת בבני ברק וכו' עם כל מיני התחכמויות ”על פי חוק“ של עמלקים נואפים וגו', רק שלא יפריעו להם להרוס בית כנסת, כל אחד יודע מה הפירוש המחריד של להרוס בית כנסת.

    ולהפיל ספר תורה על הארץ איני יודע אם הוא פחות חמור מלהרוס בית כנסת, והם עושים את זה עם כל הכוח והמרץ. וכל הרבנים כמו משה שאול קליין וכו' ששותקים. הסיבה לכך היא מחמת שהם רוצים וניחא להו שיהרסו את בית הכנסת, חד וחלק, זה לא סתם ששותקים, אולי מעט, אבל רובא דרובא של אלו ששותקים, זה מחמת שחושבים ש'כך ראוי להם', ולא הדברים המחרידים שנשמעו – 'את מזבחותם תתוצו' – על בית תפילה להקב"ה ח"ו ועוד שאמרו דברים איומים כאלו, הצד השוה שהם רוצים בהרס בית הכנסת. הם אומרים ש"צריך ללמד אותם לקח“, אפילו במחיר הריסת בית כנסת.

    על מה הרעישו עולמות לפני שישים שנה? הגר"ש וואזנר זצוק"ל בנה מקוה בבני ברק, וידוע שיש מקוה של החת"ס ויש מקוה של החזון איש, ובנו שם שבעה מקוואות, ששה כמו החזון איש, ואחד הוא ביקש שיבנו כמו החתם סופר, התאספו כל אלו שעכשיו שותקים, ואמרו שדבר כזה הוא נורא ואיום, ואי אפשר לשתוק על זה, ועד כדי כך הגיעו הדברים שעד אז הרב וואזנר היה אומר את דרשת שבת שובה בכולל חזון איש, ומאז הוצרך לעבור לישיבת חכמי לובלין. כולנו עוד זוכרים את הדרשה שמסר אז, הרי ידוע כמה הוא מאוד נזהר מלדבר באופן בוטה, הוא מסר דרשה שלימה על ד' מינים, ואמר, ג' מינים קושרים, אבל את האתרוג לא קושרים, והוסיף גם את הראש לא קושרים, הם רוצים לקשור את הראש, זה – "סוף העולם“, כך הוא אמר. רוצים לקשור את הראש זה סוף העולם. על זה מותר לעשות בלאגן וכו' וכו', אבל אם הורסים בית כנסת- לדעתם חייבים לשתוק, ממש לא יאומן כי יסופר, מַצְדיק רשע ומַרְשיע צדיק, ואי אפשר לשתוק.

    הם ממשיכים ומסתובבים בכל העולם ו“מסבירים“ כביכול, ואני אומר לכם, הם אוחזים שזו "מצוה“ להרוס בית כנסת, אני מפחד להגיד את זה, אם הם יחשבו שצריך ויש להם ’היתר‘ להרוג, הם עוד עלולים להרוג, והם אומרים את זה, הכל מותר. זו ממש מלחמה בד', אסור להקים בית כנסת אם הוא לא מתאים להם לפוליטיקה, פעם ידעו כולם שבית כנסת הוא תמיד מחוץ למחלוקת.

    ברכסים, גירשו את כל בני התורה, לא קיבלו אותם למוסדות הלימוד ולא נתנו להם לפתוח מוסדות חדשים, הם לא רצו להתפלל איתם, ופתחו בית כנסת אחר, ובסופו של דבר כולם עזבו, רובם עברו לצפת, לא יאומן כי יסופר, הרבה עומדים איתם בקשר, נשארו עשרה שלא יכלו לעבור, ובנו להם בית כנסת קטן באיזשהו מרתף, הגיע טלפון מראשי הסיעות בכנסת (לעסקנים בעיר) ’איך נותנים לדבר כזה להיות?‘ ופנו לשר הדתות שיסגור את זה, שר הדתות שסוף סוף הוא מבני עדות המזרח, אמר אני לא יכול לסגור את זה, זה הסיפור.

    ממש כך, מלחמה נוראה. איך אפשר לגור בארץ הזאת? אני לא יודע, יחד עם גיוס השמד והזימה בפועל ממש. ועכשיו שיהיו בחירות, מה יהיה בעוד חצי שנה? 'יעשו תיקונים… אני לא רוצה להכנס לפרטים, הרי הולכים לגייס את כל בחורי הישיבות! רח"ל!! היום או מחר או מחרתיים.

    גם לפי החוק הקיים כבר הולכים הרבה לצבא השמד, וכולם בשקט, אין כלום, איפה הצעקה??? ומה הם אומרים, את הטעם ש'אי אפשר לעשות כלום‘. מה אתם חושבים, שבשעתו בעניין גזירת גיוס הבנות חשבו מראש שיש איזשהו סיכוי שיוכלו לעשות משהו? בן גוריון ימח שמו וזכרו הגיע למרן החזון איש זצוק"ל ואמר אני לא אוותר, יש שאומרים שהוא דווקא הסכים, אני לא יודע. למעשה הוא לא יצא מבית החזו"א משוכנע (לוותר על הגזירה), באו אליו הרב פרנק ועוד רבנים ולא עזר שום דבר, הוא אמר להם ש‘יש רבנים אחרים שחושבים אחרת‘, והרב פרנק אמר לו 'הם לא רבנים', והוא השיב 'הרב פרנק, קצת ענוה קצת ענוה'… ויצאו להלחם ולמחות ברחובות, הרב מבריסק נלחם הרבה, ושלחו שליחים לאמריקה, ואז – אף אחד לא אמר שאסור להלחם, נלחמו להדיא.

    הם אומרים 'מה אפשר לעשות', אם נתרגם את המילים הללו 'מה אפשר לעשות', פירושו, הם יקחו את כל בחורי הישיבות! והלוואי – לשיטתם – שישאירו ארבעת אלפים… ויאמרו 'מה אפשר לעשות'? זה הפירוש של המילים 'מה אפשר לעשות'. אני משוכנע לחלוטין שגם אם לא יהיה חוק גיוס חדש עכשיו, שכך מסתמן, גם אם יישאר המצב החוקי (שנוצר אוטומטית עם פקיעת החוק) שכל בחור צריך להתייצב ולהתגייס, הם לא יעשו כלום, כי 'מה אפשר לעשות'. ואפילו אם אפשר להציל כמה מאות או כמה אלפים – לא יעשו כלום. וזה הולך לקרות ח"ו.

    וכי אנחנו משחקים פה חמש שנים? לפני חמש שנים היינו אצל הרבה מהם, ודיברנו שיכריזו שאסור להתייצב, והם אמרו, "לא, זה לא נוגע למעשה… אין אומרים לאדם חטא בשביל שיזכה חברך, אני לא יכול לומר לבחורים שלי שילכו לכלא בשביל כמה בחורים ספרדים…“ אני לא רוצה לחזור על כל מה ששמעתי מכל מיני רבנים חשובים, לא רצו לעשות כלום. לפני חמש שנים הם אמרו "יש עוד חמש שנים“, ואז ישב יו"ר ועדת הכספים, ואמר למרן רבי שמואל זיע"א, "עוד מעט יהיו בחירות והכל יהיה בסדר“, כך הוא אמר אז לפני חמש שנים, ואותו דבר הוא אומר גם עכשיו… עוד מעט יהיו בחירות נהיה בקואליציה ויהיה בסדר. עד היום לאחר הפלת הממשלה תראו את העיתון שלהם "ביתד לא נאמן" תמיד כתוב 'חוק הדיחוי' כמובן, לאחר שהם כאילו 'החרימו' את הוועדה העוסקת בגיוס, מחמת שהם 'מתנגדים', אבל למעשה ממשיכים לעטוף את הגזירה במסווה 'חוק דיחוי' ללמדך שלא יעשו כלום! א.ה.

    אתם יודעים מתי יהיה כתוב בלשון ’חוק הגיוס‘? – לפני הבחירות… ואז יאמרו שצריך להציל את המצב, הנה יש חוק גיוס, וצריכים כולם להצביע להם כדי להציל מחוק הגיוס, ממש משחקים כמו ילדים קטנים. מרן הרב שך זי"ע אמר שזה יהרג ואל יעבור, וצריכים כולם לסוע לאמריקה, אני לא יודע אם כולם יוכלו לעמוד ביהרג ואל יעבור, אז ניסע לאמריקה. אם הרב שך היה חי ודאי שכולם היו נוסעים, במלחמת המפרץ אמר הרב שך, "אם רק אומר מילה אחת שזה מקום סכנה וצריך לעזוב את הארץ, לא יישאר כאן בחור ישיבה אחד“, הוא – היה לו את הכוח הזה.
    אבל באופן תיאורטי, זה מה שהיה צריך לעשות, לעזוב את הארץ, פה זה מקום סכנה בלי שום ספק, אם ייקחו את בחורי ישיבות זה מקום סכנה.

    החזון איש אמר בתחילת המדינה שזו גזירה וגזירה עבידא דבטלה, ואמרו את זה לרב מבריסק וענה על כך, נכון, אבל אני חושש שהם יתנו כסף לתורה, וזה יתן להם זכות להשאר. אפילו לנבוכדנצר זה עזר, והיתה תביעה על דניאל שנתן לו את העצה, אמר הרב מבריסק, אני חושש שיקחו מהם כסף לתורה וזה יתן להם את הזכות להשאר, אבל אם עכשיו יבטלו את הזכות הזאת, אין להם שום זכות קיום, אני לא נביא זעם, אבל זה המצב.

    ושותקים ושותקים ושותקים. אותו הדבר גם בנוגע לנעשה בבני ברק, אני חושש מאוד, אם שותקים על דבר כזה מחמת ש'אין ברירה', אז גם כשיקחו בחורים ויישארו רק כך וכך בחורים, יאמרו 'מה אפשר לעשות', הרי יהרג ואל יעבור ’לא בא בחשבון‘, הפגנות ’אסור לעשות‘, ולסוע לאמריקה ’זה לא מעשי‘, אז אין מה לעשות, וזה מה שיהיה, עם ה'מה אפשר לעשות' הזה, אפשר להחריב את העולם. אני לא יודע מה לעשות, מצב כזה נורא, שבר בתוך שבר, עצם המצב הוא נורא ואיום, ואין מה להצטעצע. הם, (השלטונות), אומרים במפורש, ונמאס כבר לחזור על זה כל כך הרבה פעמים, הם אומרים במפורש, אנחנו נגייס את הבנים ואת הבנות, לא בשקט, והתירוצים מולם הם 'הם מתכוונים אבל אנחנו נעשה כך וכך ונינצל' ממש נורא ואיום, אסור להגיד מילה אחת…

    כשמרן הגר“ש אויערבאך זצוק"ל אמר להקים בתי כנסת לחוד, שאלו אותו איפה הגבול? מתי צריך לעזוב? והוא אמר, "אפשר להגיד תהילים בבית הכנסת על הגיוס או לא? אם אי אפשר – אז צריך לצאת“, זה היה המודד, אפילו תהילים אי אפשר להגיד, אסור להגיד את המילים חוק הגיוס, אומרים חוק הדיחוי, משחקים כמו ילדים קטנים, והכל בשתיקה רועמת שאני מפחד להגיד מה הפירוש של השתיקה הזאת, מישהו צריך לצעוק, אם אף אחד לא יצעק, מה יהיה? רוצים לקשור את הראש, רוצים לקשור את כל הראשים ולהכריח אותם לשתוק, זה מה שקורה פה. תשאלו אותי מה אנחנו צריכים לעשות, ולמה אני מדבר על זה בישיבה? אי אפשר לשתוק!, באיזשהו מקום צריך לדבר, צריך להתפלל וצריך להגיד תהילים, וצריך להתחזק בלימוד. אתם יודעים למה אני לא אומר שהפתרון הוא להתחזק בלימוד? כיון שאם אגיד – הם יאמרו שאסור להתחזק בלימוד… מה שאנחנו נגיד שיעזור, הם יאמרו שאסור לעשות, אז אני לא יכול לומר כלום. למחות על חילול שבת – אסור, להפגין – אסור, אם נגיד להתחזק בלימוד כי זה יעזור, הם יאמרו שאסור.

    מצב כזה עוד לא היה שאנשים מתוכנו אחינו מבשרינו מוכנים לשנוא עד מות, מישהו שנדמה להם שהוא קצת יותר מהם… והאמת היא שאנחנו צריכים ממש להתחזק בלימוד, כי כל המקבל עול תורה מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ.

    אי אפשר לשתוק |
    הגב
  2. לפני 30 שנה האדמו"ר מסטריקוב זצ"ל אמר שהוא חושש שהנסיעות לקברי צדיקים באירופה יהפכו לנסיעות לקברות התאוה. היום כשיש חלק מהנוסעים לאומן וכו' למטרות זנות וכדומה, ולקערסטיר לשם פרעס אני מבין את זה....... לשם פרעס לקיים מה שנאמר: וַיִּשְׁמַן יְשֻׁרוּן וַיִּבְעָט "שָׁמַנְתָּ עָבִיתָ כָּשִׂיתָ" וַיִּטֹּשׁ אֱלוֹק עָשָׂהוּ וַיְנַבֵּל צוּר יְשֻׁעָתוֹ.

    לפני 30 שנה האדמו"ר מסטריקוב זצ"ל אמר שהוא חושש שהנסיעות לקברי צדיקים באירופה יהפכו לנסיעות לקברות התאוה. היום כשיש חלק מהנוסעים לאומן וכו' למטרות זנות וכדומה, ולקערסטיר לשם פרעס אני מבין את זה……. לשם פרעס לקיים מה שנאמר: וַיִּשְׁמַן יְשֻׁרוּן וַיִּבְעָט "שָׁמַנְתָּ עָבִיתָ כָּשִׂיתָ" וַיִּטֹּשׁ אֱלוֹק עָשָׂהוּ וַיְנַבֵּל צוּר יְשֻׁעָתוֹ.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב