בקרת איכות לעבודות עיבוד שבבי

עיבוד שבבי הוא תהליך ייצור במהלכו מסירים חומר מחומר גלם על מנת להגיע לתוצר סופי במפרט טכני מדויק. ניתן לבצע את עיבוד שבבי באמצעות מכשור מתקדם ומגוון כלים ידניים או ממוחשבים מחריטה דרך כרסום ועד ליטוש, המיושמים על מגוון חומרי גלם כמו עץ, פלסטיק או מתכת כאשר יש חשיבות רבה להבטחת האיכות של תהליך הייצור עצמו וכמובן, המוצר המוגמר.
כאן נכנסת לתמונה בקרת איכות במהלכה מומחים מהתחום מוודאים שהכל עובד כשורה ועל פי אפיון הצרכים של הלקוח והמפרט הטכני המדויק לרבות עמידה בתקנות מחמירות ובסטנדרטים גבוהים.

לא מתפשרים על איכות מההתחלה ועד הסוף


חשוב לבחור מראש חברת עיבוד שבבי המפעילה מערך ביקורת עם צוות מיומן בקריאת שרטוטים טכניים, מדידות, יצירת דוחות בדיקה. ההסמכה חשובה מאוד לבחירה ומצביעה על רמת המקצועיות והמיומנות של הבודקים. כדאי לוודא שהבודקים מוסמכים רשמית לתקן הבטחת האיכות ISO 9001: ואכן פועלים לפי תקן איכות זה מכל הבחינות הן התפעולית, התכנונית והיצרנית.
לאחר שלב הייצור בין אם מדובר בחריטה ידנית או ממוחשבת או כרסום CNC וכדומה, הרכיבים עוברים לתהליך בדיקה קפדני לביקורת מעמיקה כולל שימוש בכלי מדידה ממוחשבים ושימוש במכונות ביקורת. אמצעים טכנולוגיים בשילוב ידע מקצועי מעשי לביקורת אשר נעשית בכל סוג פרויקט הנדסי בין אם מדובר בהזמנה של רכיב בודד או ייצור המוני של סדרות גדושות בחלקים ומוצרים שונים. אמצעי הביקורת הם מגוונים ורבים ממד גובה ממוחשב דרך מדידי טיב שטח ועד מדידה XYZ. כלומר, המדידה יכולה להתבצע גם מבחינה אוטומטית של מספר פרמטרים על פני החלק העובר בדיקה.

צוותי בדיקה מקצועיים ועמידה בתקנים המחמירים בתעשייה


בקרת איכות לעבודות עיבוד שבבי מתבצעת הן על ידי צוות מקצועי והן באמצעות כלים מתקדמים להבטחת איכות מרבית. כמו למשל, מכונת מדידה ממוחשבת בשילוב תוכנת PASS. הכוונה היא שאף פריט לא יוצא משטח המפעל בלי דוח ביקורת מקיף המתאר את תהליך הביקורת והמבדקים שעברו התוצרים השונים. ההבנה הטכנית היא פרט קריטי במקרה של הבודקים וזו הסיבה שהם עוברים הכשרה מקיפה בבקרת איכות של תהליכי עיבוד שבבי וכן עם מערכות דיווח ממוחשבות, כולל כתיבת נהלים שעל פיהם יתנהלו תהליכי הייצור במפעל על פי סטנדרטים קבועים והם גם מבצעים מעקב בזמן אמת ודוגמים תהליכים בקו הייצור.
הבודק המקצועי למעשה מבצע בדיקה של תכונות, איכויות, מאפיינים ומידות החלקים שיוצרו בעיבוד שבבי במפעל ולכן, עליו להגיע לסטטוס הבדיקה כאשר הוא מצויד בידע מקצועי רחב היקף שקשור בטכניקות הייצור כמו כרסום וחריטה, ליטוש, הרכבות, השחזה, ריתוך וכדומה כולל הנהלים החשובים לגבי כל מלאכת עיבוד.
במהלך הבדיקה הוא משתמש בכלי מדידה אוניברסליים על מנת לקבוע אם באמת המוצר יוצר לפי הנהלים של אבטחת הייצור והשוואת התוצר המוגמר מול השרטוט והמפרט הטכני שנמסר על ידי הלקוח או הוכן עבורו. בדרך זו ניתן בתהליך הבקרה לגלות חריגות, תקלות או פגמים לפני שהמוצר יוצא לשוק זאת על מנת לוודא שהלקוח יקבל אך ורק תוצרים שעומדים באמות מידה אוניברסליות של איכות ולחסוך החזרות ותיקונים עתידיים.

הבטחת איכות וביקורת טיוב היא בין התחומים החשובים המהווים חלק בלתי נפרד מתהליכי עיבוד שבבי. חברה מובילה בעיבוד שבבי לא מתפשרת על איכות ויודעת כיצד לתכנן תהליכי עבודה מקצועיים בסטנדרט גבוה כולל הקפדה ביישום וכן בעריכת המבדקים המקיפים כדי שהלקוח יקבל את התוצר האיכותי ביותר כולל עמידה בלוחות זמנים ובדרישות תקציביות שנקבעו מבעוד מועד לכל אחד מהפרויקטים.

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *