בקשה לתביעת ענק נגד רמי לוי

2 עובדות בסניף רמי לוי בנתיבות הגישו בקשה לתביעה ייצוגית ע"ס 127 מיליון ש"ח בגין הפרת זכויות של עובדי הרשת {במקביל לחקירה הפלילית}

ממשיך להסתבך: בעיצומה של החקירה הפלילית בגין פגיעה בפרטיות העובדים, עובדת ניקיון וקופאית שעבדו בסניף רשת רמי לוי בעיר נתיבות הגישו בסוף השבוע האחרון תביעה ובקשה לאישורה כתביעה ייצוגית ע"ס 127.5 מיליון שקל, בטענה כי חברת רמי לוי שיווק השקמה מפרה את זכויותיהן וזכויות כל העובדים ברשת.

בין היתר הן טוענות כי החברה אינה משלמת לעובדיה דמי חג ופותחת לעובדים קרן פנסיה רק לאחר 7 חודשים מיום תחילת העבודה ברשת ולא מהחודש הראשון. בנוסף צוינו בכתב הבקשה עוד מספר הפרות שונות שמבוצעות ע"י הרשת.

כזכור, איש העסקים רמי לוי ובכירים נוספים בחברתו נחקרו בשבוע שעבר תחת אזהרה בחשד לשימוש, לכאורה, שלא כדין במערכת מניעת הונאות של חברת הבת.

לטענת אנשי החברה, הם שיתפו פעולה עם החוקרים באופן מלא והכחישו את הטענות נגדם.

מדובר בטענות שנשמעו לראשונה מאלקנה אלון, בכיר לשעבר בחברת התקשורת של לוי, שגולל בפוסט ארוך בעמוד הפייסבוק שלו עדויות על התנהלות בעייתית מאוד – חוקית וערכית – של לוי ומקורביו.

בוידאו: אלון בראיון לערוץ 2

כזכור, לפני כחודשיים פרסם אלקנה אלון ברשת הפייסבוק פוסט ובו הוא מגולל התנהלות בעייתית מאוד – לכאורה – של רמי לוי ואנשיו באימפריה שבנה. להלן עיקר העדויות:

– "מוקד אובדן גניבה – לכל חברת סלולר חייב להיות בלילה מוקד שמטפל בפניות של לקוחות שאבד או נגנב מכשירם. מוקד כזה פירושו, עובד שעובד וגרוע מכך אף מרוויח שעות נוספות, שכן זו עבודת לילה. לא יקום ולא יהיה, פסקו רמי ואופיר.

ב-3.5 שנות קיום של החברה, פשוט עבדנו על כל הלקוחות. מי שהיה מתקשר למוקד בשעות הלילה, היה שומע הודעה שאומרת שיש עומס קצת, תשאירו מספר שצריך לנתק, ואנחנו ננתק. לא דובים ולא יער. כל פעם היינו צריכים למחוק את ההודעות שנצברו. פעם אחת העובדות מחקה 2,000 ומשהו הודעות. אם לא הבנתם, אף אחד לא הקשיב להודעות, אף אחד לא אייש את המוקד. לחסוך כסף לעסק זה מעל הכול וטובת העסק, רק היא על הפרק".

– "חשבוניות – במדינת ישראל כל עסק חייב להגיש חשבונית ללקוח, בדואר או במייל. כאשר התחילו המבצעים של סלולר ללא הגבלה, נקבע כלל גורף. כל לקוח שלא נתן כתובת מייל ושסכום החשבונית שלו עגול, לא מקבל חשבונית. למה? כובע! סתם… מה כובע. כל חשבונית במשלוח עולה כמה שקלים. וכך, בלחיצת כפתור של סינון הלקוחות שסכומם עגול, חסכנו עוד ועוד כסף. אתם לא צריכים חשבונית".

– "עובדים – בדיוק כמו שהעגבניות שהוא מוכר הם משאב. אין להם רצונות ואין להם רגשות. ואם יש להם? סימן שמשהו דפוק ודורש טיפול. אחד המדריכים הראשונים שקיבלתי מרמי הוא, תהיה קשה עם העובד. אם תהיה איתו בטוב, הוא מתחיל להסתכל ימינה ושמאלה – והופה – יש לו דרישות ובקשות, ולנו זה ממש לא מתאים. זו גם הסיבה שרמי התעקש ומתעקש עד היום באדיקות שלא לתת שמות תואר לכפופים לו.

"מרגע שיש הגדרה, אתה מסתכן שחס וחלילה הוא יבקש אולי העלאה או סתם יחס נורמלי. תמיד כשהגעתי לרמי עם תלונות של עובדים ברמי לוי תקשורת אודות תנאי העסקה שלהם, מיד היה פוצח בצעקות. את כולם אני אחליף לך בקופאיות. תראה איך העסק בסופרים עובד, אלקי! זה כבר אוטמטי. אלפי קופאיות, ואף אחת לא מרימה את הראש, עושה את העבודה והלכת הביתה. מאיפה הבאת לי את האינטלגנטים האלה?

בנוסף טוען אלון כי בחברה נהגו לפטר עובדות בהריון למרות שהדבר אינו חוקי. כמו כן הוא מעיד על שורה של הטרדות והתנהגויות פליליות מצד אחד ממנהלי החברה כלפי עובדות, מעשים שטויחו על ידי רמי לוי.

בתגובה לההאשמות החמורות נמסר מרמי לוי: "מדובר בעובד לשעבר שעזב את העבודה ואינו עובד כבר שנה בחברה. מר אלון סובל מבעיות אישיות קשות (שמפאת צנעת הפרט לא נרחיב לגביהן), ויש לו עבר של הסתבכויות חמורות במקומות עבודה קודמים כגון חברת פלאפון.

מר אלון מצוי בחובות כספיים עצומים ומנסה לסחוט מחברתנו ומגורמים בכירים בה כספים שאינם מגיעים לו, ובתוך כך איים כי אם לא ישולמו לו הסכומים שניסה לסחוט, יפרסם דברי-בלע על החברה ומנהליה.

החברה, ממניעים אנושיים, נמנעה עד כה מלמצות איתו את הדין ולהגיש תלונות לגורמי אכיפת החוק בשל עבירות שונות שביצע לכאורה הן בזמן עבודתו בחברה והן לאחר עזיבתו, לרבות עבירות של גניבה ממעביד, כשמר אלון ידע שמתקיימת חקירה לגביהם ושהניעו אותו לפרסם את דברי-הבלע שפרסם.

לגבי העבירות – קיים תיעוד ברור, התלונה תוגש, והדברים יתבררו על-ידי משטרת ישראל. החברה נמנעה עד כה מהגשת תביעה אזרחית גם על נזקים שונים שגרם, בשל היעדר כל סיכוי סביר לגביית כספים ממר אלון בשל מצבו הכלכלי. הדברים שכתב מופרכים, חסרי אחיזה במציאות ואינם ראויים להתייחסות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.