בראשות הגר"ח: שנים עשר אלף ילדים במעמד אדיר של סיום משניות

עם סיום הלימוד במשך חודשי הקיץ * עשרות מנהלי ומפקחי התתי"ם פיארו את האירוע * הוכרז על פתיחת מבצע הלימוד מסכת כלאים בשנה הבאה אי"ה

מעמד אדיר של קידוש השם על ידי ארגון המשניות 'זכרון חנה' התקיים אמש, עבור למעלה מרבבת ילדי ישראל המשתתפים בתוכניות הארגון. הארגון שהוקם לעלוי נשמתו של בתו הבכורה של מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, הציב לעצמו לפני חמש שנים, מטרה להפיץ ולשנן בקרב ילדי ישראל את לימוד משניות זרעים, כאשר כל שנה בוחרים על פי בקשת מרן שליט"א מסכת, משננים ונבחנים עליה, ומשתתפים במבצעים רבים, כשלקראת סיום הפרויקט מתקיים סיום אדיר לכבודה של תורה.

אמש, הגיעו אלפי ילדים מכל רחבי הארץ, יחד עם עשרות רבות של מנהלי ומפקחי תלמודי תורה, בשעות אחרי הצהרים. את פניהם של הילדים קיבלו מנהלי האירגון לקול צלילים ענוגים של מקהלת 'מלכות' הידועה עם תזמורת 'פייער' הנודעת, בצירוף אמן הרגש רבי זאנווייל ווינברגר, נכנסו הילדים אל מקומותיהם המסודרים, כשעל כל כסא מוכנת ערכה יוקרתית, הכוללת ארוחה קלה, שי אישי, וכן ספר מתורתו של מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, שהופיע במיוחד בהדפסה מיוחדת כשי למשתתפי האירוע.

את המעמד הנחה בטוב טעם הרב שלמה מילר ששיבח את הילדים על הלימוד במסירות, כשהוא מזכיר כי בפעם הזו הכמות פעמים שהילדים חזרו את המשניות הכפילו את עצמם משנה קודמת, ילדים רבים שיננו עשרות פעם, ובורא עולם משתבח בעולמו, ואומר ראו ילדי ישראל שבראתי בעולמי. בשלב זה הוא זמין את מנהל הארגון המסור הרה"ג רבי קלמן אתרוג לשאת דברים.

המנהל הרב אתרוג, נשא דברים קצרים, ובדמעות של שמחה אמר כי במשך השנה הוא נחשף לאין ספור קשיים, ובכל פעם מורו ורבו מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א אומר לו שוב ושוב, 'דברים טובים הולכים בקושי', ואם הייתם יודעים כמה קשיים רבים עברנו כדי להגיע לאירוע הזה, לא הייתם מאמינים, אבל האמת היא שעד תחילת השבוע לא ידענו אפילו אם האירוע יתקיים והיכן, היה נראה כי השנה לא יהיה כלום. ובהשגחה פרטית ממש ברגע אחרי האחרון הגענו לשמחה הזו, ואני בטוח שרק לימוד המשניות של הילדים, עם זכותה של הרבנית חנה שטינמן ע"ה, עמד לנו להגיע ולשמוח בסיום הזה.

בשלב זה הוא הפתיע את כל הילדים, כשהוא ביקש מכל האלפים להצטרף אליו ולומר איתו יחד את תפילת 'נשמת כל חי' מילה במילה, להודות להקב"ה על חסדיו המרובים ועל הניסים המרובים להם זוכים בהנהלת הארגון זכרון חנה, הוא סיים את דבריו בהודאה לעוזרו המסור, הרב מנחם ברוך שכטר, שפעל ללא לאות יום ולילה למען כל הארגון.

עם הגיע רשכבה"ג מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, במיוחד מביתו בבני ברק לאירוע אלפי הילדים עמדו על רגליהם בהתרגשות עצומה ובמשך דקות ארוכות שרו פיזזו ורקדו לכבוד ספר התורה החי, לכבודה של תורה. לאחר מכן כובד בנו הגאון רבי יצחק שאול שליט"א בסיום המסכתות ואמירת ההדרן, הוא סיים את המשנה האחרונה בשני המסכתות, ותיבל והוסיף את הביאור עם סיכום מדברי המפרשים על פי שיטת דרך אמונה, לאחר מכן נאמר קדיש דרבנן.

לאחר מכן הגישו משקה יין שהובא במיוחד מביתו של מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א לשמחת הסיום, והוא בירך עליו ברכת פרי הגפן, ממנו חילקו גם לשאר הקהל הרב המשתתפים. כאשר לאחר מכן הילדים התפזרו בצורה עדינה ומעוררת קידוש השם כיאות לבני תורה, באוירה של רוממות והתעלות רוחנית אחרי שמחת הסיום האדיר.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. איזה אירוע עוצמתי!!!

    יואווו פשוט עוצמות אדירות
    נראה מטורף ממש

    אברהם כהן |
    הגב