בשר מעובד לילדים: בריא או לא?

ילדים צורכים כמויות רבות של בשר מעובד כי הוא זמין, קל להכנה ולפעמים גם טעים להם יותר. אך האם הוא בריא להם? ומה זה בכלל בשר מעובד? תשובות אלו ואחרות בכתבה שלפניכם:

כל אחד יודע כי בשר מעובד מכיל חומרים המזיקים לבריאות. אך כעת בהודעה חדשה שיצאה מטעם ארגון הבריאות העולמי מזהירים הם כי צריכתו מהווה גורם סיכון לסרטן.

הורים רבים מוצאים את עצמם מבולבלים ומפוחדים. והרי מדובר בגזירה לא פשוטה שהרי רבים מן הילדים צורכים כמויות רבות של בשר מעובד כי הוא זמין, קל להכנה ולפעמים טעים להם יותר. ואם לומר את האמת, קשה גם לנו ההורים שלא להתפתות להקל על חיינו העמוסים גם ככה ולהכין ארוחה ב2-3 דקות.

אז מה זה בדיוק בשר מעובד? מה כן מומלץ לתת לילדים לאכול? ובאיזו כמות? מיה בן אבו, דיאטנית קלינית מ- Medikids, מרכז מומחים לרפואת ילדים עונה על כך ומסבירה:

בשר מעובד הוא בשר בקר/עוף/הודו/ כבש, אשר עבר תהליכים לשיפור המרקם והטעם או תהליכי שימור, עישון, כבישה והמלחה. כדי לדעת האם הבשר מעובד או לא, ניתן להסתכל על רשימת הרכיבים שעל גבי האריזה ולחפש רמזים לתהליכים אלו.

החוקרים לא ציינו כמות מדויקת אשר מותר לצרוך, אולם משרד הבריאות הישראלי פרסם מספר הנחיות לציבור הרחב אשר מתייחסות לנושא והמליץ להגביל את כמות הבשר המעובד שצורכים, בעיקר בקרב הילדים, ללא יותר מפעם בחודש. עוד צוין במשרד הבריאות כי ניתן לצרוך בשר דל שומן, עוף ודגים, וכן, לא חייבים לאכול בשר בכל יום, ניתן לגוון את הארוחות עם מזונות אחרים:

• אפשר לגוון לפחות פעמיים בשבוע את המנה החלבונית בקטניות בשילוב דגנים כמו – קוסקוס וגרגרי חומוס/ אורז ועדשים/ פתיתים ושעועית לבנה/ בורגול ופול ועוד. אפשר גם להכין קציצות מקטניות מבושלות ולהקפיא אותן ורק לחמם כשצריך.

• כמובן שבאווירת החורף, מרקים עם קטניות מאוד מתאימים. לילדים אשר לא אוהבים "חתיכות" במרק, אפשר לטחון את הקטניות ולהגיש את המרק עם אטריות כמו שהם אוהבים. למשל: מרק כתום עם עדשים טחונים, מרק אפונה ומרק מינסטרונה עם שעועית לבנה.

• ניתן להכין שניצל עוף/הודו בייתי אפוי בתנור, עם פירורי לחם וביצה, לחתוך בצורות שונות ומעניינות ולהקפיא מיד לאחר האפייה.

• אפשרות נוספת היא לשלב בשר אדום דל שומן עם עוף ולהכין קציצות או בולונז בשילוב השניים. כך הטעם האהוב נשמר, כמויות הבשר האדום לא גדולות והילדים נהנים ממינראלים, ויטמינים וחלבונים הנמצאים בבשר.

• ולגבי אכילה מחוץ לבית, תחילה מומלץ להפחית את התדירות ולגוון את הבילוי המשפחתי בפעילות גופנית משותפת, טיול משפחתי, סיבוב אופניים בפארק ועוד. וגם כאשר אנו יוצאים לאכול בחוץ, חשוב לעבור על התפריט מראש, לבדוק שיש מנה המתאימה לילדים ולתת להם 2 אפשרויות בחירה מבין מנות שאנו ההורים בוחרים עבורם.

לסיכום: ניתן לשנות את הרגלי צריכת הבשר המעובד ולהחליפו באוכל בריא וטוב. צריך רק לתרגל בישול בריא ולהתרגל לאכול אוכל בריא, בתוך זמן קצר תחושו בהבדל הגדול.

שיהיה בתיאבון ולבריאות!

*******

Medikids הינו מרכז מומחים לרפואת ילדים, מלידה ועד גיל 18, המאגד תחת קורת גג אחת מעל ל-40 רופאי ילדים מומחים, יועצים ומטפלים פרא רפואיים, מהטובים בארץ, הנותנים ייעוץ וטיפול משלים במגוון תחומים.

MEDIKIDS
שד' אבא אבן 1, צומת הסירה, הרצליה פיתוח
www.medikids.co.il

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.