בתוך 48 שעות – נתניהו יכריע: "סגרים בערים אדומות"

ראש הממשלה הנחה להביא בתוך 48 שעות הצעה לשולחן קבינט הקורונה לצמצום המגעים והורדת מספר הנדבקים.

ראש הממשלה הנחה להביא בתוך 48 שעות הצעה לשולחן קבינט הקורונה לצמצום המגעים והורדת מספר הנדבקים.

פרויקטור הקורונה הלאומי פרופ' רוני גמזו, מנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ חזי לוי וראש המל״ל מאיר בן-שבת סקרו בפתח הדיון את עיקרי תמונת המצב הכוללת.

ראש הממשלה סקר בפני הקבינט את שלושת הצעדים: ״הצעד הראשון הוא המסכה: המכשיר הטכנולוגי המתקדם הזה מונע את התחלואה. חובשים אותו כפי שחבשו אותו לפני מאה וכמה שנים, הוא מונע את המחלה. אם לא חובשים – המחלה מתפשטת."

נתניהו גם אציג את הצעד השני – "הדבר השני זה צמצום המגעים – מה שדיברנו עליו בקבינט, שיימשך בעוד 48 שעות לקבלת החלטות, זה צמצום המגעים ע"י כמה אפשרויות: אפשרות אחת ואנחנו מנסים להימנע ממנה – זה סגר כללי על כלל המדינה."

האפשרויות האחרות הן שלושה סוגי סגרים אחרים: סגרים מקומיים על ערים אדומות, יש כאלה, ותהיה הידברות עם ראשי הערים וסיוע בכל דרך אפשרית, כולל לעסקים. לא רק לערים עצמן אלא גם לעסקים בתוך הערים הללו עם מדד מפורש לימי סגירה וכדומה.

לדבריו,"הדבר השני שאנחנו מדברים עליו זה סגרים ליליים. זאת אומרת להגביל פעולה משעה מסוימת עד שעות הבוקר. הדבר השלישי, זה סגרי סוף שבוע. כמובן שתהיה אפשרות לחבר בין הדברים, להביא חלק מהדברים או להביא את כל הדברים.

"אנחנו חייבים להוריד את התחלואה. פשוט חייבים|, המשיך נתניהו, "אנחנו לא יכולים להשאיר את זה כפי שהוא. יש גם חשיבות רבה לכך שצה"ל נכנס לתוך הפעולה הזאת, בייחוד לגבי מערך קטיעת התחלואה, איתור החולים, בידוד החולים וכדומה. זה חשוב, אנחנו חייבים לטפל בגל הזה|.

"הגל הזה מכה כרגע את רוב המדינות מחדש. מדינות שהצליחו לסגור כמונו והתחילו לפתוח, קיבלו פחות או יותר את מה שקורה אצלנו, משום שהנגיף הוא הנגיף הוא הנגיף", סיכם נתניהו את דבריו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *