בתום דרמה לילית: הכנסת פוזרה

זה לא היה קל, לאחר שעות של דיונים שנמשכו אל תוך הלילה בוועדה המסדרת, שדנה בהצעת החוק להתפזרות הכנסת אושרה הצעת החוק בקריאה ראשונה ברוב של 91 תומכים וללא מתנגדים. במשותפת הבטיחו לחזור עם 15 מנדטים

ברוב של 94 תומכים הכנסת אישרה הלילה בקריאה שנייה ושלישית הלילה (בין רביעי לחמישי) כי בחירות 2020 יתקיימו באופן סופי ב-2 במרץ. זה לא היה קל, לאחר שעות של דיונים שנמשכו אל תוך הלילה בוועדה המסדרת, שדנה בהצעת החוק להתפזרות הכנסת אושרה הצעת החוק בקריאה ראשונה ברוב של 91 תומכים וללא מתנגדים.

בלטו בהיעדרם ראש הממשלה נתניהו, יו"ר ישראל ביתנו ליברמן וגם שר הביטחון בנט. יו"ר כחול לבן גנץ נכח והצביע בעד הצעת החוק. חברי הרשימה המשותפת הניפו שלטים ועליהם כתוב "15". זאת, על מנת לציין את מספר המנדטים שהמפלגה מקווה לקבל בבחירות

מוקדם יותר התחוללה דרמה כאשר בכחול לבן הציבו אולטימטום לליכוד: "אם לא תגיעו להצבעה בהרכב מלא, גם אנחנו ניעדר והבחירות יתקיימו ב-10.3 במהלך חג הפורים". בצל האולטימטום, גורם בליכוד אמר שנתניהו התחרט – ובלחץ החרדים יגיע להצביע על החוק לפיזור הכנסת, דבר שהתרחש בפועל.

בתום מו"מ ארוך, חברי הכנסת משכו את מרבית ההסתייגויות לא לפני שהוועדה אישרה את ההסתייגות של ח"כ עודד פורר, הסתייגות שמסמיכה את שר העבודה והרווחה באישור ועדת הכספים לקבוע את שיעור השכר שישולם לעובד שאינו אזרח ישראל שמועסק ע"י יחיד ביום הבחירות.

הסתייגות נוספת שהתקבלה של ח"כ אחמד טיבי עוסקת בהסמכת ועדת הכספים או ועדה זמנית אחרת של הכנסת לדון בתיקון לחוק התכנון ובניה, תיקון שמכונה חוק קמניץ. כאמור, מדובר בסמכות דיון.

כ"כ התקבלה הסתייגותו של סגן השר יצחק כהן בעניין הסמכת ועדת הכספים לדון בתקנות לחוק התכנון והבניה, תקנות מתוקף תיקון 101 לחוק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *