גאווה חרדית בארה"ב: 50% מתורמי הפלסמה לחולי הקורונה הם חרדים

הטרגדיה בקהילה החרדית הפכה לכוח

מחקרים רבים הוכיחו כי שימוש בפלסמה של חולי קורונה שהחלימו ומכילים נוגדנים כנגד הקורונה מסייעים במידה רבה להחלמתם של חולי הקורונה אף אלו שנמצאים במצב קשה. לשם כך נדרש שיתוף פעולה מצד המחלימים אשר יביעו רצון לבוא ולתרום דם.

ע"פ מחקר שנערך בארה"ב מסתבר כי 50% מתורמי הפלסמה הם יהודים חרדים שלקו במחלת הקורונה והחלימו.

ד"ר מיכאל ג'וינר ממרפאת מאיו, שמבצע מחקר על השפעות הפלזמה לטיפול בנגיף, בראיון ל'ניו יורק טיימס':

"מדובר ללא ספק בקבוצה הגדולה ביותר היא של ידידינו האורתודוקסים בניו יורק".

"יהודים חרדים בניו יורק הם חצי מהתורמים מכל תורמי הפלזמה האמריקניים, שתרמו בכדי לסייע בטיפול בחולי קורונה, מה שהביא את הקהילה להפוך את הטרגדיה לכוח"

מסתבר כי המונים בני הקהילה החרדית בניו יורק התייצבו בכדי לתרום דם, על פי הדיווח ב'טיימס', עד שבנקי הדם בניו יורק כבר לא יכולים לעמוד בביקוש, ומתנדבים חרדים רבים נאלצו לנסוע רחוק יותר לפנסילבניה ולדלוור בכדי לתרום.

תרומת פלזמה נעשית בתהליך שנקרא אַפֶרֶזָה (apheresis), שבו התורם מחובר למכונה מעגלית ששואבת את הדם, מפרידה אותו למרכיביו (תאי דם אדומים, תאי דם לבנים, טסיות דם ופלזמה) ומחזירה בעירוי את מרכיבי הדם שאינם נדרשים לתרומה. לתורמי הפלזמה יש מספיק נוגדנים בדם כך שהם יכולים לתרום בלי לפגוע ביכולת של הגוף להגן על עצמו.

טיפול בחולי קורונה בעזרת פלזמה של חולים שהבריאו התבצע לראשונה בסין. מתן של פלזמה מחולי קורונה שהבריאו לחמישה חולים שסבלו ממצוקה נשימתית הביא לשיפור בתסמינים הנשימתיים של המטופלים. החולים קיבלו את הפלזמה העשירה בנוגדנים לאחר 22-10 ימים מאשפוזם.

כולם קיבלו את הפלזמה בעת שהיו מונשמים ולאחר טיפול בתרופות נגד נגיפים ובתרופות המדכאות את מערכת החיסון, כדי להפחית את התהליך הדלקתי בגופם. 4-3 ימים לאחר מתן הפלזמה, נמדדה ירידה בחום גופם של ארבעה מחמשת המטופלים, רמות הנגיף בדמם ירדו אל מתחת לסף הזיהוי, ורמת הנוגדנים נגד הנגיף עלתה.

שלושה מהמטופלים שוחררו מבית החולים ושני האחרים מאושפזים במצב יציב. ההצלחה עם חמשת החולים בניסוי הקטן ממחישה את הפוטנציאל של הטיפול

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *