גורם מדיני: "נסראללה פנה לכל העולם והתחנן להפסיק את האש"

‏גורם ביטחוני בכיר מסר כי אתמול, זמן קצר לאחר התקיפה בצפון והתגובה הצבאית קיבלה ישראל פניות דרך 3 מדינות שביקשו להעביר מטעם ר"מ לבנון, סעד חרירי ומזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה את המסר הבא:״מבחינת חיזבאללה האירוע הסתיים״

‏גורם ביטחוני בכיר מסר כי אתמול, זמן קצר לאחר התקיפה בצפון והתגובה הצבאית קיבלה ישראל פניות דרך 3 מדינות שביקשו להעביר מטעם ר"מ לבנון, סעד חרירי ומזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה את המסר הבא:״מבחינת חיזבאללה האירוע הסתיים״.  לדבריו,  "נסראללה, דרך חרירי, פנה לאמריקנים ולצרפתים ודרכם אלינו. הבנו שהוא רוצה לצאת מזה בכבוד. חרירי הבין שלבנון מאויימת ולאן זה יכול להגיע".

בפועל, ישראל משיגה את היעדים שלה.

"אנחנו במאמץ מדיני ומבצעי כדי למנוע את פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה", מסר הגורם, "אנחנו עושים הרבה פעולות לסיכול וטיפול בניסיונות לייצר רקטות מדויקות – צה"ל, המוסד וגורמים מדיניים. שרי הקבינט שותפים מלאים ומעודכנים כל הזמן, היו כמה דיונים בנושא בקבינט".

עוד הוסיף הגורם:"בימים האחרונים היינו צריכים לפעול במקביל בכמה זירות ולכן תכננו איך לעשות זאת בדיוק מירבי, כולל היערכות לתגובות אפשריות של האויבים. אם לא היינו פועלים כמו שפעלנו – יכולנו למצוא את עצמנו במלחמה".

על החגיגות של חיזבאללה בעקבות האירוע אמר הגורם: "ראינו כאן רהב שלהם, אבל ישראל משיגה את יעדיה וזה עבד לפי התכנון. אנחנו נערכים לכל תרחיש. אם נסראללה ירצה לפעול שוב, הוא לא מבין מה מחכה לו. אנחנו ממשיכים לפעול בהווה ונמשך גם בעתיד נגד פרויקט הדיוק". על תרגיל ההטעיה של צה"ל אמר: "בתחבולות תעשה לך מלחמה, לא אתייחס למה בדיוק היה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *