קול ברמה חושף את גילאי המתגייסים החרדים; וכמה מנחם מענדל?

המספרים נחשפים: בצל ההליכה לבחירות ופולמוס חוק הגיוס, גיל המתגייסים החרדיים הממוצע במחזורים הקרובים מתפרסם הבוקר לראשונה ב'קול ברמה'

המספרים נחשפים: בצל ההליכה לבחירות ופולמוס חוק הגיוס, גיל המתגייסים החרדיים הממוצע במחזורים הקרובים מתפרסם הבוקר לראשונה ב'קול ברמה'.

על פי הנתונים, שאותם חשף הכתב הצבאי מנדי ריזל ב'חדש על הבוקר' בהגשת נועם זיגמן ב'קול ברמה' –  הגילאים משתנים בין מסלולי ה"מגן" למסלולי ה"חרב".

הגיל הממוצע של המתגייס החרדי בחודש יולי במסלולי "מגן" שכוללים בין היתר את חיל האוויר (שחר כחול), חיל הים, אמ"ן, תקשוב, אכ"א, הרבנות הצבאית, פיקוד העורף ושירות חובה במשטרה עומד על 23, כאשר הגיל של המתגייס המבוגר ביותר הוא 26. מדובר בעיקר על מסלולים המיועדים לאברכים, שמרביתם שבים לבתיהם בסוף היום ולכן הגיל מבוגר יחסית. כלומר, בממוצע, מדובר בחרדים שמתגייסים כשנה-שנתיים לאחר החתונה ומחפשים גם לשרת משום שסיימו את מסלול הישיבה והכולל וגם משום שהם מחפשים עבודה.

עוד נחשף הבוקר ב'קול ברמה', כי הגיל הממוצע של המתגייסים החרדיים במסלולי הלחימה במסלולי ה"חרב" כמו גדוד נצח יהודה, פלוגת ח"ץ בצנחנים, פלוגת תומר בגבעתי, ופלגת מגיני הנגב בחיל האוויר, עומד על 19 והגיל של המתגייס המבוגר ביותר במסלולים אלה עומד על 23.

בפילוח הנתונים עולה כי החייל החרדי שמתגייס למסלולי לחימה עושה זאת לקראת שיעור ב' או ג' בישיבה הגדולה – ולא מלכתחילה לפני כניסתו לישיבה הגדולה – ככל הנראה בעקבות תחושה של אי-הסתדרות או אי מיצוי בישיבה או משום שהמגייסים החרדים הצליחו לשכנעו לעזוב את ספסלי בית המדרש.

עוד על פי החשיפה ב'קול ברמה': הערים המובילות בגיוס חרדים במסלולי "מגן" הן ירושלים, בני ברק, ביתר עלית; הערים המובילות בגיוס חרדים במסלולי לחימה ("חרב") הן ירושלים, בית שמש, ביתר עלית. אגב, בניגוד לתדמית של גיוס מאסיבי בקרב חסידות חב"ד, במחזורי הגיוס של החודשים הקרובים – עד חודש נובמבר – נמצאים רק 2 מנחם מענדל ורק 2 מנחם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *