גלידה יכולה להיות גם בריאה

הקיץ היא ללא ספק העונה החמה של הגלידות, משפחתיות או אישיות. כן כן, יש כזה דבר יום בינלאומי לאכילת גלידה, ובארה"ב יש יום לאומי בו הגלידה מקבלת מקום של כבוד בארוחת הבוקר. העובדות הפחות ידועות של המאכל האהוב והמתוק הזה

כן כן, יש כזה יום בלוח השנה העולמי וגם הישראלי "יום הגלידה הבינלאומי הרשמי". לגמרי תאריך טוב לפתוח איתו את חגיגות החופש הגדול. הקיץ היא ללא ספק העונה החמה של הגלידות; קרות, מתוקות, חמוצות, מלוחות, משפחתיות או אישיות. הנה כמה עובדות על הגלידה, שכבר קנתה לה מקום של כבוד ברחבי העולם.

מה אנחנו יודעים או לא יודעים על גלידה? מה שנחשב אצלינו תמיד לקינוח די משמין ומלא סוכר, אז לא בהכרח יש לגלידה גם יתרונות בריאותיים. אז כן, לאכול גלידה אבל לא להגזים.

קבלו כמה דברים על גלידה

במקור הגלידה נמכרה בכוסות זכוכית. אבל הגשת הגלידה בכוסות זכוכית לא הייתה כלכלית (נשברו, אנשים לקחו איתם את הכוס) וגם נחשבה לא מספיק הגיינית. על פי הסיפור המפורסם, מוכר גלידה ניו יורקי בתחילת המאה ה-20 רצה למצוא חלופה זולה להגשה בכוסות. היה לו חבר שייצר ופלים והם החליטו לשתף פעולה וליצר "כוס" מוופל, בצורת גביע, בה ימכרו את הגלידה. גביע הוופל החדש הפך להצלחה גדולה ואף נרשם כפטנט.

הטעם האהוב ביותר הוא וניל, ללא כל ספק, הינו הטעם הנמכר ביותר בעולם ונחשב לאהוב ביותר (השוקולד והתות מגיעים אחריו ברשימה).

איפה מייצרים הכי הרבה גלידה בעולם?

המדינה שנחשבת לשיאנית ייצור הגלידה היא ארה"ב. האמריקאים כל כך אוהבים גלידה שבחודש יולי מציינים בארה"ב את "חודש הגלידה".

על המושג גלידה לארוחת בוקר, שמעתם?

רבים מתייחסים אל הגלידה כקינוח, פינוק מתוק ובמיוחד תענוג קר וטעים לימי הקיץ החמים. אבל בארה"ב יש יום לאומי בו הגלידה מקבלת מקום של כבוד בארוחת הבוקר. רשמו לפניכם – 4 בפברואר הוא יום אכילת הגלידה הלאומי בארוחת בבוקר.

גלידה זה משמין? 
לאחוז השומן יש תפקיד חשוב באורך חיי המדף של הגלידה. כאשר אנו קונים בגלידריה מקומית גלידה טרייה, מרבית הסיכויים כי היא תכיל פחות אחוזי שומן בהשוואה לגלידת מיובאת. אחוז השומן הגבוה יותר בגלידות המיובאות חשוב עבור הארכת משך חיי המדף של המוצר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *