גמזו: "בגלל פתיחת הלימודים יש התפרצות", ברבש: "כל הסגר מחורר"

לדברי גמזו, "הכפלנו את עצמנו בשבועיים. יש פה התפרצות. למה שתהיה התפרצות בחולון? בראשון? למה שזה יקרה? מה הסיבה? איך שאתה לא הופך את זה – מערכת החינוך "עשתה לנו תרגיל"

בערוץ 12 מפרסם הערב ירון אברהם מפרסם את ציטוטי הפרויקטור גמזו לשרים על נתוני התחלואה במערכת החינוך.

לדברי גמזו, "הכפלנו את עצמנו בשבועיים. יש פה התפרצות. למה שתהיה התפרצות בחולון? בראשון? למה שזה יקרה? מה הסיבה? איך שאתה לא הופך את זה – מערכת החינוך "עשתה לנו תרגיל". ילד קטן לא אמור להיות חולה אבל ילד מעל גיל 10 מדביק כמו מבוגר.

עוד הוסיף גמזו: "כל יום הוא משמעותי עבורנו. הדבר היחידי שאני בונה עליו בסגר הזה הוא סגירת מערכת החינוך. "אני לא רוצה זיג-זג אבל האוכלוסייה הכללית מתפרקת לכם ככה בשבועיים האחרונים. הכל מתפרק ככה. היה חופש, מסעדות והכל היה פתוח ורק בשבועיים האלה הכל מוכפל. יש לזה סיבה והיא מערכת החינוך".

מנגד, פרופ׳ גבי ברבש  הטיח בראיון ב׳ערוץ 12׳ ביקורת בגמזו – ״כל הסגר הזה מחורר, הוא לא יוריד את המספרים. איזה פרצוף יהיה אחרי הסגר לכל בעלי העסקים? הם הולכים לנזק כלכלי אדיר! אני מחפש את העמדה המקצועית של הפרויקטור גמזו ולא מוצא אותה״.

במקביל, שר הביטחון בני גנץ הורה על תגבור של 500 חיילים נוספים לצורך סיוע לפעילות משטרת ישראל במהלך ימי הסגר.

ההחלטה התקבלה בהתאם לצרכים שהוצגו על ידי המשטרה. עם ההחלטה, יגיע מספר החיילים שהוקצו למטרה זו ל-1,000, זאת בנוסף לאלפי חיילי פיקוד העורף שיפעלו בערים השונות במאמצי קטיעת שרשרת ההדבקה, הבדיקות, חלוקת מזון וההסברה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *