גמזו עיצבן את חסידי ברסלב: "אומן זה לא דבר קדוש"

פרויקטור הקורונה  רוני גמזו התארח הערב (שבת) בחדשות סוף השבוע בערוץ 12  והתייחס לאיומי הסגר בחגי תשרי, וסערת אומן.

פרויקטור הקורונה  רוני גמזו התארח הערב (שבת) בחדשות סוף השבוע בערוץ 12  והתייחס לאיומי הסגר בחגי תשרי, וסערת אומן.

גמזו הודיע כי מבחינתו אין טיסות לאומן: "אומן זה לא חגי תשרי וזה לא דבר קדוש. זו הילולה או מסיבה ולא צריך לעשות את זה. זה יכול לקרב אותנו לסגר. כל הממשלה צריכה להיות נחושה לזכות באמון הציבור ולומר לחסידים – לא לנסוע במועד הזה לאומן. זה סיכון נפשות בישראל".

 

הפרופסור טען כי על אף הקשיים, התוכנית אותה מנסה להעביר בקבינט תאושר בסופו של דבר. "אי אפשר לנהל את המשבר בצורה לאומית, אלא מקומית ועל פי רמת התחלואה. הדרך הזו אושרה על ידי ראש הממשלה וזה הכיוון. היו השגות עד כה וניתן לפתור הכל".

"לא בהכרח יהיה סגר בחגים", הרגיע גמזו. "אני מאמין שאפשר להוריד את התחלואה – יש ארבעה שבועות עד אז, אני רוצה להתרחק מסגר. נכון שהצגתי אפשרות לסגר כי אני חושש אבל צריך כולנו יחד ליצור את האפשרות להימנע ממנו".

"הפרויקטור ביקר את ההתקהלויות הגדולות שנעשות ברחבי הארץ בניגוד להנחיות – "תמונות של מסיבות במקומות סגורים מעצבנות אותי. המשטרה לא יכולה לעמוד מהצד אלא לסגור מקומות כאלה – האכיפה בישראל לא מספיק טובה. הדרך להתמודד עם הקורונה זה סדר ציבורי".

הפרופסור התייחס להגבלות בתקופת החגים: "יש סיכון בארוחות המשפחתיות. נסו לצמצם את מעגל האנשים בחגים. אני לא רוצה בסגר". לעומת זאת בכל הנודע לתפילות באותם זמנים אמר כי בכוונת הקבינט ליצור מתווה, "חגי תשרי זה לא יום רגיל. אני רגיש לזה ולא עוצם את העיניים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *