גנץ: "אזרחי ישראל זקוקים לגב שלנו"

יו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ נאם הבוקר בפתח דיון מיוחד בכנסת בנושא יום השואה, אך לא יכל שלא להתייחס להסכם האחדות שנחתם אמש בינו ובין נתניהו.

יו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ נאם הבוקר בפתח דיון מיוחד בכנסת בנושא יום השואה, אך לא יכל שלא להתייחס להסכם האחדות שנחתם אמש בינו ובין נתניהו.

בפתח הנאום אמר גנץ "מדינת ישראל לא קמה בגלל השואה, אבל היא נושאת ב-DNA שלה מחויבות ללקחי השואה, ומחויבות לשורדי השואה. בימים כאלה, כשאזרחי ישראל נושאים אלינו את עיניהם, האחריות המוטלת עלינו כנבחרי ציבור גדולה שבעתיים".

"עלינו לשמור על המדינה הזאת ועל שתי העוצמות המרכזיות שלה: עוצמתה הצבאית כלפי חוץ, להבטיח שישראל תהיה המקום הבטוח ביותר ליהודים ולכלל אזרחיה. ושלעולם לא עוד".

גנץ הוסיף: "לא פחות מכך, חשובה עוצמתנו המוסרית, להיות טובים יותר. אור לגויים, במלוא מובן משמעות הביטוי. לדרוש מאיתנו, יותר ממה שאנחנו מצפים מאחרים."

מ"מ ראש הממשלה המיועד התייחס להסכם ואמר "לקחתי על עצמי את המשימה לשמור על הדמוקרטיה, משום שאני מאמין שהיא מקור הכוח המשמעותי שלנו כחברה. עלינו להוות דוגמא לאזרחי ישראל, ודוגמא לכל העמים".

גנץ הוסיף וימים כאלה, כשמגיפה מסוכנת משתוללת, המחויבות הזאת נדרשת יותר. לשמור על המדינה, וגם לשמור על בני הדור ההוא, ההולך ונעלם. הם זקוקים לנו, זקוקים לגב שלנו".

לסיום אמר כי "בימים מאתגרים אלה, כשהבדידות נדרשת מהם על מנת להגן על בריאותם, חשוב שיידעו ניצולי השואה בפרט, וכל אזרחי ישראל המבוגרים שבינינו בכלל, שהם לא לבדם. אנחנו מחויבים לשמור על בריאותם ואנחנו מחויבים לדאוג לרווחתם, הפיזית והנפשית. זה קודם לכל שיקול כלכלי או עסקי. זהו צו מוסרי וקיומי."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *