גנץ חושש: "לא בוטח באף אחד מכחול לבן"

יושב ראש "כחול לבן" לא פוסל שיישב כשר בממשלת נתניהו, גם סמוך להגשת כתב אישום נגדו, כך נשמע גנץ בהקלטות שהגיעו לידי ערוץ 13. 
גנץ: "בוא נדבר. ממשלת אחדות בין כחול לבן לבין ליכוד. אתה, מהיום שמתחיל המשפט שלך, נכנס לנבצרות של חודשיים עד שהמשפט שלך נגמר, לא יודע בדיוק מה, נוציא איזשהו סידור".

 

הערב פרסם הכתב הפוליטי, ספי עובדיה במהדורה המרכזית בחדשות 13 קטעים מתוך דברים שאמר גנץ בפורומים סגורים: "צוללות שאף אחד לא צריך אותן. (נתניהו) אישר למצרים צוללות שאף אחד לא צריך אותן. הדוד שלו מוכר פלדה והוא מקבל מזה עמלות, הוא מעלה את המחיר. הוא ימכור את הביטחון שלנו … על מה אנחנו מדברים? על מה אנחנו מדברים? פשוט מכר את המדינה".

וזה מה שגנץ חושב בהקשר לתסבוכת הצוללות, על התנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ששימש בזמן כהונתו כרמטכ"ל, כפרקליט הצבאי הראשי.

"מי שלא חקר את הצוללת השישית, לא יכול לפתוח את הצוללת השביעית, שמינית, תשיעית … מי שלא חקר את ספינות המגן, לא ימצא את הסיפור הזה. ואני חושב שגם מנדלבליט פחד לחקור את זה … ואם הוא היה חוקר את ביבי על הסיפור הזה, מדינת ישראל לא הייתה מקבלת את הצוללות. הוא פוחד שיגידו שזה פגע בביטחון המדינה וסיפורים ועניינים".

לראשונה בהקלטות, גנץ לא פוסל שיישב כשר תחת נתניהו, תחת מגבלות, גם בסמוך להגשת כתב אישום נגדו.
"נגיד שהוא (נתניהו) ינצח את הבחירות, שבוע אחרי זה טראמפ שם תכנית ועם ישראל מסתכל על בני גנץ ואומר 'בוא נאתרג את הנתניהו הזה' כי אחרת סמוטריץ' יהרוג לנו את האופציה האחרונה לעשות משהו. אז כשאני אגיע לרגע הזה, אני צריך לראות. ואז אני אגיד לנתניהו 'סליחה, זה בלי סמוטריץ', זה בלי זה, זה בלי זה, זה כחול לבן-ליכוד, בוא נדבר. ממשלת אחדות בין כחול לבן לבין ליכוד. אתה, מהיום שמתחיל המשפט שלך, נכנס לנבצרות של חודשיים עד שהמשפט שלך נגמר', לא יודע בדיוק מה, נוציא איזשהו סידור".

בהקלטה נוספת שהגיעה, גנץ מתייחס למי שהחליף בלשכת הרמטכ"ל, והפך מספר ארבע ברשימתו, גבי אשכנזי:
"ראינו את הכתבה (הריאיון שנתן אשכנזי לעיתונאית דנה ויס) ביחד אצלו בבית, כל הארבעה. הוא היה נורא לחוץ לפני שזה שודר. הוא הזיע, מסכן. ממש הזיע. הוא היה הרבה יותר רגוע אחר כך, כי פרגנו לו". "מה שיש לי להגיד לו – אני אגיד לו בארבע עיניים. אני חושב שהוא לא היה בסדר, הוא היה צריך להגיד 'בני יהיה ראש ממשלה מצוין. הוא בתוך הסיפור הזה. כבר שנה וחצי הוא נערך לסיפור הזה. אני הצטרפתי אליו לאחרונה, אני אחריו. הוא יותר מתאים ממני בשלב הזה להיות ראש ממשלה ואחר כך נראה'".

ובכך לא מסתיים הירי בנגמ"ש של כחול לבן. אחרי הביקורת על הרמטכ"ל לשעבר, זה מה שיש לבני גנץ לאמר על שותפיו הנוספים למסע הפוליטי – יאיר לפיד ומשה יעלון:באף אחד אני לא בטוח. באף אחד מהשלושה (לפיד, יעלון ואשכנזי) אני לא בטוח. אני לא בטוח באף אחד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *