גנץ מתחרט על נאום הניצחון: "היה עדיף להוריד 2 עוצמות"

יו״ר כחול לבן, בני גנץ, בטוח בראיון לאילנה דיין שהוא עוד ינצח. "יום אחד בטח שאני אהיה ראש ממשלה. מאה אחוז". גנץ גם מבהיר בראיון כי לא ישב בממשלת נתניהו."לא נשב בממשלת נתניהו"

פחות משבוע לאחר שכבר הצהיר על ניצחונו בבחירות, בני גנץ, יו"ר כחול לבן מסביר בראיון לאילנה דיין בעובדה על פשר ההצהרה המפתיעה שהביאה למבוכה כמה שעות לאחר מכן עם היוודע דבר ניצחונו של נתניהו. ״אני באתי בשתים עשרה בלילה, הרי לא קפצתי בעשר ודקה. אבל בהסתכלות לאחור וביושר, היה עדיף להוריד שתי עוצמות".

יו״ר כחול לבן, בני גנץ, בטוח שהוא עוד ינצח. "יום אחד בטח שאני אהיה ראש ממשלה. מאה אחוז". גנץ גם מבהיר בראיון כי לא ישב בממשלת נתניהו."לא נשב בממשלת נתניהו, נישאר באופוזיציה ונילחם משם". הוא טוען עוד כי כחול לבן בראשותו הגיעה להישג אדיר, למרות שניסו להשחיר אותו: "כל הניסיונות להעיף אותי לכיוון אחר,למרוח אותי, להשפיל אותי,להנמיך אותי – כל זה לא צלח".

גנץ נשאל האם היה עושה אחרת מקמפיין הבחירות הנוכחי?

"זו שאלה מצוינת שהיא קצת מוקדמת", השיב גנץ, והמשיך: "כי בסוף צריך קצת פרספקטיבה בכל זאת. אני מסתכל על השאלות הגדולות והן לדעתי בסדר גמור בעצם העובדה להיכנס, לחבור לבוגי, לחבור עם יאיר, להקים את כחול לבן. אלה השאלות היותר כבדות ומשמעותיות של האירוע הזה. אני בטוח שגם עשינו לא מעט טעויות בדרך שהן טיפה יותר קטנות. ראיון כזה, ראיון אחר. ביושר, גם בליל הבחירות עצמו, אני חושב שאם הייתי מוריד שני טאקטים בתחושת הניצחון".

על נאום הניצחון המוקדם אמר גנץ כי "נראה את גודל ההישג שלנו. זה באמת חסר תקדים, לא עליי להעיד על כך אבל 35 מנדטים בתקופה מסוימת זה באמת חסר תקדים. הסקרים שלנו וגם המדגמים שלכם, אמרו את מה שהם אמרו. רצינו לשדר גם תודעת ניצחון וגם להגיד תודה לפעילים שלנו. אני באתי בשתים עשרה בלילה, הרי גם לא קפצתי בעשר ודקה. עיתונאים שחיכו לי מחוץ לבית הסתפקו ב'ערב טוב'. זה לא היה ממש פזיז אבל בהסתכלות לאחור וביושר, היה עדיף להוריד שני טאקטים".

על נתניהו אמר גנץ, "כן ולא, זאת אומרת, נתניהו עם ניסיון פוליטי רב שנים. לי אין 23 שבועות ולו יש 25 שנים. הוא יודע לנהל קמפיינים בצורה טובה, את זה הייתי שמח ללמוד ממנו. לרדת למקומות שהוא איפשר לרדת אליהם, בשום פנים ואופן לא. נתניהו, בעניין הזה, חרג. כראש ממשלה הוא לא יכול לעבוד בשיטה: 'קודם כל ננצח ואחר כך נראה בקרת נזקים', יש לו אחריות למדינה. הוא עשה עוד קצת כדי לשסות אותה, חבל מאוד שהוא עשה את זה".

גנץ נשאל גם על הטעויות בקמפיין והשיב: "אני חושב שבנאום השני יכולתי לתת לו קצת יותר קרדיט מוצדק על שירותו הצבאי. אני לא לוקח את הדברים שלי חזרה, אבל בכל זאת אני חושב שהחמצתי שם את המילה או הפסקה הראויה שהוא קיבל ממני בכל אחד מהנאומים שלי. תמיד כיבדתי את נתניהו, תמיד דיברתי עם שלום, לא ויתרתי לא על זה ולא על זה בשני הנאומים, ועל חוק, ועל ממשל תקין וכולי. אני חושב ששם יכולתי לעשות טיפה יותר וכאמור, בליל הבחירות עצמו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *