גפני: "ליברמן מתכוון להפיל את נתניהו על רקע פרסונלי"

ח"כ משה גפני התראיין הצהריים לרשת ב' והתייחס למשבר הקואליציוני ואמר כי החרדים לא מתכוונים להתקפל בעניין חוק הגיוס

ח"כ משה גפני התראיין הצהריים לרשת ב' והתייחס למשבר הקואליציוני ואמר כי החרדים לא מתכוונים להתקפל בעניין חוק הגיוס. "אין שום הצעה שאני מכיר שהתגבשה אצלנו. לבוא פתאום עם מן דיקטטורה כזאת של ליברמן, ולהגיד 'מה שהיה זה מה שיהיה', הרי הוועדה לא דנה בכלל בחוק הזה. זה נכון שאנחנו תמכנו בזה, בגלל שאמרנו שאנחנו נעשה את השינויים לקראת הקריאה השנייה והשלישית שלא יעבור המועד של הבג"ץ".

גפני המשיך ואמר "זה מה שאמרנו, אמרנו שנעשה שינויים. פתאום הוא בא ואומר 'לא בא בחשבון, מה שהיה בקריאה הראשונה זה מה שיהיה', הוא פשוט לא רוצה את נתניהו לכן הוא גם פרש לפני כמה חודשים, לא היה הסיפור של חוק הגיוס, היו שם סיפורים אחרים לגמרי, הוא לא רוצה אותו כרה"מ. חוק הגיוס הוא תירוץ ברור לחלוטין. ליברמן לא מתכוון לזה, הוא מתכוון למשהו אחר לחלוטין. אלא מה הוא לא יכול להגיד שהוא הולך נגד ממשלת ימין בראשותו של נתניהו כיוון שבוחריו הם אנשי ימין, אז הוא אומר כל הזמן 'אני לא אצביע למישהו אחר' ו-'אני לא אמליץ על מישהו אחר, רק על נתניהו', כשבסופו של דבר הוא מתכוון להפיל אותו, זאת האמת ואין בלתה".

במהלך הראיון אמר גפני כי "אין מציאות כזאת שמחוקקים חוק, במיוחד לא חוק רגיש כל כך עם הרבה מאוד נושאים, לא יכול להיות דבר כזה שמחוקקים חוק ואומרים מראש, מה שהיה בקריאה הראשונה בכנסת הקודמת זה מה שיהיה עכשיו.

הוא לא רוצה את נתניהו כרה"מ נורא פשוט, אין פה הרבה לדון, הרי אחרת למה הוא עושה את זה? האם זה על רקע פרסונלי שהוא לא רוצה את נתניהו? כן, התשובה ברורה, אני מכיר את הדברים האלה, פתאום הוא גם אומר שהוא הולך רק עם ממשלת ימין, אבל אם אנחנו נהיה בממשלת ימין אנחנו נדרוש מדינת הלכה. מעולם לא עלה על דל שפתינו או מחשבתינו לעשות פה מדינת הלכה, בקושי אנחנו מדברים על סטטוס קוו".

גפני נשאל האם אתם לא רוצים מדינת הלכה? וענה "לא, ממש לא, אם היינו רוצים זה היה באחד מההסכמים הקואליציוניים שלנו, זה רק במוחו הקודח. אבל הוא עושה את זה בכוונה, איך הוא יגיד שהוא לא רוצה ממשלת ימין? הוא יגיד שאם החרדים יהיו שם הם ידרשו מדינת הלכה".

המראיינת שאלה אז למה הוא המליץ על נתניהו לראשות הממשלה? גפני השיב "בגלל שהבוחרים שלו הם אנשי ימין, הוא לא יכול שלא להמליץ על נתניהו, והוא גם לא יכול עכשיו לומר ברוב חוצפתו שגם עכשיו הוא ימליץ על נתניהו, מה זה ימליץ על נתניהו? הוא מפיל אותו, הרי הוא גורם לכך. אם הוא היה מתנהל נורמלי הוא היה צריך לבוא ולהגיד תהיה ועדה כמו בכל חוק ותדון בכל הנושאים שעומדים בחוק הזה ונגיע להסכמה, לא נגיע להסכמה זה דיון אחר, הוא אומר 'אין דיונים, מה שאמרתי זה מה שיהיה', כאילו שאנחנו נמצאים באיזו מדינת דיקטטורה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *