דאע"ש לא מרים ידיים – ד"ר דרור מנור

למרות חולשתו הרבה וחיסולו של המנהיג אבו בכר אל-בגדאדי בידי צבא ארה"ב בסוף חודש אוקטובר, נדמה כי אין גבול לאכזריותו ולרשעותו של ארגון המדינה האסלאמית

למרות חולשתו הרבה וחיסולו של המנהיג אבו בכר אל-בגדאדי בידי צבא ארה"ב בסוף חודש אוקטובר, נדמה כי אין גבול לאכזריותו ולרשעותו של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש לשעבר): הארגון לקח על עצמו אחריות לטבח רחב היקף שבוצע בחיילי צבא מאלי ביום שישי, ה- 1 בנובמבר, באחת המתקפות האכזריות ביותר שידעה מדינה זו בעשרים השנה האחרונות. מעל חמישים חיילים ואזרח אחד נרצחו בידי הארגון האסלאמי הקיצוני.

מאלי היא רפובליקה דמוקרטית במערב אפריקה הנחשבת לאחת המדינות העניות בעולם. מאז סוף המאה ה- 19 הייתה מאלי קולוניה צרפתית עד שקיבלה את עצמאותה בשנת 1960. מדינה זו הפכה בשנים האחרונות לחזית חדשה במלחמת הג'יהאד של האסלאם הקיצוני ונאלצה לספוג מספר רב של מתקפות טרור. מבעיה זו סובלות גם שכנותיה, בורקינה-פאסו וניז'ר. אין ספק כי מדינות אלה אשר יושבות באזור הסאהל סובלות מאי יציבות גדולה בשל בעיה סבוכה זו.

התקפת הטרור האחרונה של האסלאם הקיצוני ארעה ביום שישי, ה- 1 בנובמבר, כאשר לוחמי ארגון המדינה האסלאמית פשטו על בסיס של צבא צרפת בעיר אינדלימאן שבצפון-מזרח מאלי, ליד הגבול עם ניז'ר. מדובר באזור הידוע בפעילותם של המדינה האסלאמית ואל-קאעידה. לפי גורמים בממשל, הטרוריסטים הרצחניים החלו לירות פגזים על הבסיס, ובהמשך פשטו עליו ורצחו עשרות אנשים ללא רחמים. רק מספר קטן של חיילים מקומיים שרד את המתקפה האכזרית. בנוסף, הטרוריסטים גרמו לבסיס נזקים עצומים הנאמדים בסכומים אדירים.

בעקבות הפיגוע הרצחני החלו כוחות צבא של מאלי וצרפת לערוך סיורים משותפים רחבי היקף באזור האסון כדי להבין מה קרה, וכיצד הצליחו הטרוריסטים לחדור לבסיס ולערוך בו טבח כה אכזרי. חשוב לציין כי צבא צרפת מחזיק אלפי חיילים וקצינים במאלי מזה מספר שנים. מדובר בעיקר ביחידות קומנדו מיומנות היטב, אשר נועדו לפעול נגד מתקפות הטרור התכופות במדינה.

אין ספק כי למרות חולשתו הרבה של ארגון המדינה האסלאמית הוא עדיין חי ובועט, וצריך להיזהר מפניו ולנקוט בכל האמצעים הדרושים. צריך לקוות כי צבא צרפת הנחשב לצבא חזק ומיומן יעשה כל שביכולתו כדי לסייע לצבא מאלי החלש להימנע ממתקפותיו של הארגון האסלאמי הקיצוני בעתיד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *