דו"ח מולר פורסם: "קומי פוטר בגלל החקירה"

בדוח נכתב כי "אם היינו משוכנעים שהעובדות מוכיחות בבירור שהנשיא לא שיבש חקירה, היינו מציינים זאת. לפיכך, בעוד הדוח לא קובע שהנשיא ביצע עבירה, הוא גם לא מזכה אותו".

בארה"ב פורסם דו"ח של התובע המיוחד רוברט מולר ממנו עולה על הקשרים בין מקורבים לקמפיין טראמפ לבין גורמים הקשורים לממשל הרוסי, ממשל טראמפ ידע ונמנע מלדווח לרשויות הפרדליות, אך עם זאת לא נמצאו ראיות מספקות שיובילו לגיבוש כתבי אישום.

מהדו"ח עולה כי כי אנשי הקמפיין של טראמפ ידעו שהפעולות הלא-חוקיות של הרוסים להתערב בבחירות יסייעו להם, אך הם לא נקטו צעדים פליליים כדי לסייע להם.

התובע המיוחד הציג "עשרה מקרים אפשריים" לשיבוש הליכי חקירה מצד טראמפ – בהם ראיה משמעותית לכך שההחלטה של טראמפ להדיח את ג'יימס קומי מראשות ה-FBI קשורה לחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות. מולר מצא קשר בין ההדחה ל"חוסר הנכונות" של קומי "להצהיר בפומבי שהנשיא לא נמצא תחת חקירה".

"למרות שהחקירה העלתה שממשלת רוסיה החזיקה בתפיסה שהיא תרוויח מבחירתו של טראמפ לנשיאות ופעלה כדי להבטיח זאת, ולמרות שהקמפיין ציפה ליהנות אלקטורלית מהמידע שנגנב והתפרסם באמצעות הצעדים הרוסיים, החקירה לא הצליחה לקבוע שאנשי הקמפיין של טראמפ זממו או תיאמו עם הממשל הרוסי בצעדי ההתערבות שלהם", נכתב בדוח.

בדוח נכתב כי "אם היינו משוכנעים שהעובדות מוכיחות בבירור שהנשיא לא שיבש חקירה, היינו מציינים זאת. לפיכך, בעוד הדוח לא קובע שהנשיא ביצע עבירה, הוא גם לא מזכה אותו".

התובע הכללי של ארה"ב הציג מוקדם יותר את עיקרי ממצאי הדוח, לקראת פרסומו לציבור וטען כי החקירה העלתה שלא הייתה קנוניה בין אנשי הקמפיין של דונלד טראמפ לממשלת רוסיה וכי לא היה שיבוש חקירה.

מיד עם סיום מסיבת העיתונאים, טראמפ צייץ בטוויטר תמונה עם הכיתוב: "לא הייתה קנוניה, לא היה שיבוש. לכל השונאים והדמוקרטים מהשמאל הקיצוני – המשחק נגמר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *