דיווח בוואטסאפ על מחבל – 27 אלף שיחות ביום

בעקבות המצב הביטחוני במשטרה מתמודדים עם עשרות אלפי שיחות ביום – ובוררים בין דיווחי האמת לשמועות הרבות שמתקבלות. "יש עלייה ממשית בדאגה של הציבור, על כל דיווח שולחים ניידת", מספרים השוטרים {יום במוקד המשטרה}

כך פועלים במוקד המשטרה: מוקדני המשטרה, עונים לעשרות אלפי שיחות ביממה, מבחינים בין שמועות לדיווחי אמת:שמגיעים מהציבור.

משטרת ישראל מתמודדת עם אינספור אירועים הקשורים להסלמה הביטחונית. מוקד 100 – מרכז העצבים של משטרת ישראל.

"יש עלייה ממשית בדאגה של הציבור", אומר רפ"ק שי כהן, ראש חוליית מוקדים ארצי, "אנחנו עדים לעלייה של 10 אחוזים בכלל האירועים המתקבלים, אבל ללא כל ספק רואים עלייה רצינית יותר באירועים הקשורים להסלמה. למשל עלייה של 300% בקריאות אודות אנשים חשודים ועלייה של כ-40% בקריאות ודיווח על יידויי אבנים".

לאחר המחדל באירוע חטיפת הנערים, האירוע הותיר צלקות אך גרם גם לשכלול ושיפור של המערכת כולה. "כל שיחה שמגיעה אנו מתייחסים אליה במלוא הרצינות, גם כאשר מדובר בשמועה".

לדבריו, רק בשבוע שעבר התקבלו עשרות שיחות על דיווח שרץ בוואטסאפ על מחבל שמסתובב באזור קניון רוטשילד בראשון לציון: "לאחר סיור ממושך וקשר עם כל הגורמים הביטחוניים, סגרנו את האירוע. במקרה כזה, מופעלים משאבים אדירים בשביל משהו שיכול להיות לא יותר משמועה בוואטסאפ", מסכם רפ"ק כהן.

רפ"ק טויטו מסביר על הבעייתיות בדיווחי שווא "אותה קריאה שהגיעה על מחבל שמסתובב בקניון רוטשילד בראשון לציון הפחידה הרבה אזרחים. הגיעו עשרות קריאות בדקות ספורות. כמובן שמיד שלחנו ניידת. לאחר סריקות ואימות נתונים מול גורמי חקירה ומודיעין במחוז הפרכנו את השמועה".

"היה גם מקרה נוסף של מישהי שהתקשרה ואמרה שאחיה יצא לבצע פיגוע. יש לנו כאן דוברי ערבית ורוסית ואנחנו יודעים לדלות את המידע הדרוש ולחתור למגע ולאמת או להפריך את הדיווח", הוסיף.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.