דיווח: ניסיון הדחה לאבי גבאי

במפלגת העבודה מתחילים להפנות אצבע מאשימה לעבר היו"ר, אבי גבאי, בעקבות הכישלון בבחירות ואפילו מקדמים מהלך להדיח אותו.

במפלגת העבודה מתחילים להפנות אצבע מאשימה לעבר היו"ר, אבי גבאי, בעקבות הכישלון בבחירות ואפילו מקדמים מהלך להדיח אותו. כך מדווח הבוקר העיתון "ישראל היום".

לפי הדיווח, נבחן מהלך להחתמת כ-1,000 חברי מפלגה שיתמכו בכינוס ועידת המפלגה, כדי להביא להדחתו המיידית של גבאי. אחד השמות הבולטים להחליפו, אם יתפטר או יודח, הוא ח"כ איציק שמולי, שנחשב בעיני רבים במפלגה כמנהיג העתיד של העבודה.

בעיתון צוין כי לנוכח השתיקה הנוכחית של גבאי, והחשש כי לא יעזוב את תפקידו מיוזמתו, נבחן מהלך להחתמת כ-1,000 חברי מפלגה שיתמכו בכינוס ועידת המפלגה, כדי להביא להדחתו המיידית של גבאי. בקרב הפעילים יש הערכה רבה לפעילותו החברתית של שמולי ולהשתלבותו במפלגה המשוועת לדם חדש, שיחלץ אותה מהשפל הקיצוני שאליו נקלעה.

נראה כי הלחץ על גבאי לפרוש רק ילך ויתגבר. יובל  מור מוסלי, חבר מפלגת העבודה, אמר ל"ישראל היום" כי "אבי גבאי  וחבורת תומכיו, בראשות יחימוביץ' ושפיר, הביאו את מפלגת העבודה הישראלית על סף הכחדה. יש ראויים וראויות מהם לשקם תנועה מפוארת זו ולהשיבה ללבבות, תוך חיבור למציאות. אם יש קצת כבוד בליבם, הן  והוא חייבים להתפטר לאלתר".

אייל אוסטרינסקי, חבר ועידת מפלגת העבודה, הדגיש כי "אבי גבאי הביא אותנו לשפל חסר תקדים. גם בתחזיות הכי גרועות לא יכולנו לדמיין תוצאה כזו. בהתנהלותו האישית והפוליטית הוא האחראי הישיר והבלעדי לכישלון. לא יהיה אפשר להתחיל את תהליך השיקום של המפלגה כל עוד הוא מכהן בתפקיד היו"ר. עליו להתפטר באופן מיידי – או שנפעל להדחתו ונאלץ אותו לקבוע מועד בחירות לראשות המפלגה, שיאפשרו לנו להשאיר אותו ואת הכישלון הכואב מאחור ולצאת לדרך חדשה".

תומר פינס, יו"ר צעירי העבודה,  הבהיר כי "בדבר אחד אין ספק, אבי גבאי צריך להסיק מסקנות וללכת  הביתה, מייד. לא רק בגלל התוצאה,  אלא על היעדר הדרך, התפיסה, הבוז לכל מה שהשמאל צריך ואמור לייצג, על הניתוק מאזרחי ישראל הערבים,  על תפיסת 'אני ואפסי עוד', ומעל  לכל – על חוסר המנהיגות. הגיעה  העת לשקם את השמאל הישראלי".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *