דירקטוריון אגד בחר ב-HSBC כבנק ההשקעות אשר ירכז את הליך איתור ובחירת המשקיע לחברה

דירקטוריון אגד התכנס, לראשונה מאז הפיכתו של הקואופרטיב הוותיק לחברה. במסגרת הישיבה ההיסטורית בחר דירקטוריון החברה את בנק ההשקעות אשר ילווה את החברה בתהליך מכירת החברה למשקיע המיועד. הבנק הנבחר הינו בנק HSBC הבריטי, אשר יעזור להנהלת אגד ולגורמי המקצוע בחברה באיתור ובחירת המשקיע האופטימלי לחברה ובימים הקרובים תתקיים החתימה הרשמית.
את תהליך הבחירה ליווה צוות מקצועי של חברת DELOITTE והבחירה בוצעה מתוך מספר בנקים שהוצגו בפני דירקטוריון החברה ולבסוף הוחלט לבחור את HSBC מהשיקולים הבאים:

• ניסיונו של הבנק בעסקאות גדולות ומורכבות וניסיונו בעסקאות בתחום התחבורה
• יכולת מוכחת לייצר התעניינות של משקיעים בשוק המקומי ובשווקים זרים
• לזכות HSBC עמדה מערכת היחסים העסקית רבת השנים עם אגד שכוללת בין השאר העמדת אשראי לפעילות ההתרחבות בחו"ל ומתן ערבויות למכרזים השונים שאגד מעורבת בהם בפעילות הפיתוח העסקי הענפה שהיא מובילה בשוק המקומי.

העסקה למכירת אגד, הינה עסקה שמעוררת עניין רב בקרב בנקי ההשקעות ומשקיעים פוטנציאלים שכן מדובר בעסקת "MUST SALE". כזכור, במסגרת הסכם ההפעלה ארוך הטווח שחתמה אגד עם המדינה היא התחיבה למכירה של לפחות 50% ממניות אגד כתנאי בהסכם.

יו"ר אגד, אבי פרידמן: "היום התכנסה החברה לישיבת דירקטוריון היסטורית במהלכה בחרנו בבנק ההשקעות אשר יצעיד אותנו לאיתור המשקיע לחברה. מדובר בעוד צעד משמעותי בשנה ההיסטורית של אגד, שנה בה חבריה הצביעו ברוב קולות מוחץ על מעבר מקואופרטיב ותיק שנים לחברה, שנה בה קיבלנו הבעת אמון מרשימה מהמדינה אשר האריכה את הסכם הפעילות שלנו ב-12 שנים נוספות וכעת הבחירה בבנק ההשקעות הרביעי בגודלו בעולם אשר אנו מאמינים שיאתר עבורנו את המשקיע האופטימלי".

סמנכ"ל כספים אגד, גילעד ריקלין: "אחרי תהליך ארוך ומקצועי אשר כלל בחינה של מספר בנקי השקעות וליווי של חברת ייעוץ, בחרנו באחד הבנקים המובילים והמקצועיים בעולם. אנו סמוכים ובטוחים כי דירקטוריון החברה בחר בבנק אשר יסייע לנו למצוא את המשקיע המתאים והראוי ביותר" .

אגד הינה החברה הגדולה ביותר בשוק התחבורה הציבורית בישראל והיא חולשת על מגוון רחב של תחומי פעילות בשוק הישראלי : חברת היסעים ותיור, רשת מוסכים בפריסה ארצית, הפעלה עתידית של רכבת קלה בתל אביב (הקו האדום), הפעלה עתידית של תחבורה חכמה בירושלים וחיפה ועוד. כמו כן ,אגד מתמודדת במכרזי תחבורה נוספים בשיתוף עם חברת שיכון ובינוי (מכרז רכבת קלה בירושלים , שני מכרזים של הרכבת הקלה בתל אביב (הירוק והסגול), נתיבים מהירים בשפיים וראשל"צ)
לצד זה, לאגד פעילות ענפה בחו"ל במסגרתה היא מפעילה תחבורה ציבורית בפולין ובהולנד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *