דעה: נתניהו מאבד מומנטום ונתפס כרכרוכי

סקרי סוף השבוע הבליטו את העובדה כי כחול לבן איבדו 5 מנדטים בסקרים, אך בלי ששמתם לב -גם נתניהו הולך ומאבד מומנטום

ככל שנוקפים הימים ומתקרב המועד שבו נצעד לקלפי לשלשל את פתק ההצבעה הולך ומתברר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הולך ונחלש ועשוי בעוד פחות מחודש לעזוב את הבית ברחוב בבלפור לאחר עשור של פעילות פוליטית ענפה עטורה בהישגים מרשימים.

סקרי סוף השבוע האחרון דאגו להבליט את הצניחה של מפלגת כחול לבן בסקרים. זהו טבעם של סקרים, בתחילה אתה צובר מומנטום ונישא על גלי האהדה – אך ככל שאתה מברר על הכלה המיועדת אתה מגלה את הפגמים שלה לצד היתרונות- ורוח ההתלהבות יורדת מהמפרשים. לפי תמונת המצב בסקרים כחול לבן איבדו חמשה מנדטים, שמתוכם שתה גבאי שלושה מנדטים- אותם מנדטים אבודים שהיו בחיקה של העבודה, מנדט אחד לכחלון ומנדט נוסף שאב ליברמן במאמץ הסברתי במגזר הרוסי שתאב לגנרלים עוד מימי סטאלין.

אך מי שאמור להיות יותר מודאג הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שהולך ונחלש בסקרים ומאבד כל שבוע עשרות אלפי מצביעים שנטשו אותו לאנחות וחיפשו אלטרנטיבה ראויה לשמה. נתניהו שכבר היה יציב על 31 מנדטים ירד ל-27- 26- ובכך איבד 4 מנדטים בתוך שבועיים – וזה עוד לפני הירי 'בטעות' של גדודי חללי החמאס אל תל אביב, והפיגוע המתועב באריאל שהגיע ככל הנראה בשל התגובה הרופסת לירי אל תל אביב. נתניהו שמדמם בסקרים עלול לאבד עוד 3 או 4 מנדטים לעוצמה יהודית ולבנט שהחל לתקוף את ראש הממשלה על התגובה הרופסת שלו מול החמאס.

ראש הממשלה זכה שוב ושוב בשלטון בזכות היציבות הביטחונית והכלכלית שניהל ועל כך זכה לשבחים מרובים. הציבור לא רוצה להחליף סוס מנצח, ומעדיף יציבות. אלא שטיל אחד לתל אביב יכול לשנות מומנטום – שכן המלך הוא עירום ובעיקר רכרוכי וכנוע לגחמות חמאס שממשיך לקבל את מזוודות הכסף על בסיס חודשי.

באם מגדל הקלפים של נתניהו ימשיך לקרוס, אזי שנתניהו יכול להגיע עד השבוע האחרון ל-24 מנדטים מול 33 – 34 של מפלגנץ שעשויה להיות אלטרנטיבה שלטונית ראויה מול המתינות של ראש הממשלה.

אך חשוב לחדד ולזכור כי ברגע האחרון ראש הממשלה יקים זעקות 'גיוועלד' על הקמת ממשלת השמאל וינסה לשאוב ולשתות מנדטים מיתר מפלגות הימין. אך לא ברור איזה שפן ישלוף הפעם נתניהו -הקוסם של הפוליטיקה הישראלית בכל הזמנים במטרה לעצור את הדימום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *