המכנה המשותף בין 'הפלס' ל'הארץ'

טייקוני הגז יצאו בשבועות האחרונים בקמפיין מקיף בכל כלי התקשורת, בדגש על אלו החרדיים. אז מי לא נכלל ברשימה? כל הפרטים

חברת יפעת בקרת פרסום בדקה לבקשת אתר העין השביעית את כמות שטחי הפרסום שחברת נובל אנרג'י מפרסמת בעיתונות. מהממצאים עולה כי  הטענות שהעלה עמוס שוקן המול של עיתון הארץ על כך שנובל אנרג'י מחרימה את אלו שתוקפים אותם נכונים.

עוד פורסם באתר, כי ההשקעה של נובל אנרג'י בעיתונים המפלגתיים מוגברים ברמה לא פרופורציונלית בעליל לעומת החשיפה שלהן, בוודאי יחסית לפרסום בשאר העיתונים במגזר הכללי ולחשיפה שלהן.

קרדיט צילום: moshe shai FLASH 90
קרדיט צילום: moshe shai
FLASH 90

כך למשל "המודיע" נהנה ממודעות בהיקף כולל של 1,036 אינץ', למעלה מפי ארבעה מהיקף הפרסום של נובל-אנרג'י בעיתון "כלכליסט", למעלה מפי שלושה מהיקף הפרסום בעיתון "גלובס" וכמעט פי שניים מ"ידיעות אחרונות" ו"ישראל היום". "יתד נאמן" זכה אף הוא להיקף פרסום חריג.

אפילו "המבשר" – שלפי סקר TGI האחרון למדיה חרדית נהנה מ-10.7% חשיפה בלבד בקרב הציבור החרדי, כמחצית מהחשיפה של "יתד נאמן" – זכה בחודש החולף שנובל-אנרג'י תרכוש אצלו מודעות בהיקף של 855 אינץ', יותר מ"ידיעות אחרונות" או "ישראל היום".

עוד צויין, כי בעיתון הפלס, המוצא לאור על ידי הפלג הליטאי ירושלמי, החברה לא פרסמה כלל, ובכך מסתמן כי החברה אף מנסה להיזהר מאוד מלפגוע או להתערב, גם אם שלא מרצן במאבקים הפנימיים של המגזר החרדי.

בלשכת סגן השר ליצמן הפנו את "העין השביעית" לחברת נובל-אנרג'י והוסיפו: "לח"כ ליצמן אין כל מושג בעניין הפרסום". מנובל-אנרג'י לא נמסרה תגובה.

 

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.