דרמה מדינית: רה"מ יציג הערב את הסכם השלום עם איחוד האמירויות

בתמורה לדחיית הסיפוח: ‏ישראל ואיחוד האמירויות הגיעו להסכם נורמליזציה בתיווך ארה״ב. הערב מסיבת עיתונאים

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים מסיבת עיתונאים וימסור הצהרה מדינית חשובה בשעה 19:00 על עניין הסיפוח. בתמורה לדחיית הסיפוח: ‏ישראל ואיחוד האמירויות הגיעו להסכם נורמליזציה בתיווך ארה״ב. וב'מרץ' ובשמאל מברכים על ההכרזה וגדולי תומכיו בימין מתנגדים למהלך.

בהודעת לשכת ראש הממשלה הוא ימסור כי על פתיחת שגרירויות, טיסות, תיירות, השקעות ושת״פ בטחוני.

נשיא ארצות הברית צייץ בטוויטר: "פריצת דרך אדירה היום! הסכם שלום היסטורי בין שני ידידינו הגדולים, ישראל ואיחוד האמירויות!".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ בירך על ההסכם: אני מברך על ההסכם החשוב והמשמעותי ומודה בראש ובראשונה, לנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, ידיד אמת של ישראל יחד עם ראש הממשלה נתניהו ושייח' מוחמד בן זייד.

ההסכם מבטא את הברית בין מדינות האזור המעוניינות בשגשוג ויציבות האזורית, ומדגיש את שאיפתה הנצחית של ישראל לשלום עם שכנותיה. אני בטוח שלהסכם יהיו השלכות חיוביות רבות על עתיד המזרח התיכון כולו ועל מעמדה של ישראל בעולם ובאזור. אני קורא למדינות ערביות נוספות לקדם את היחסים עםישראל בהסכמי שלום נוספים".

‏שר החוץ גבי אשכנזי: אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על ההסכם. אני מודה לנשיא טראמפ ולעמיתי מזכיר המדינה פומפאו על תרומתם למהלך זה. אני מברך גם על ההמנעות מתכנית הסיפוח החד צדדית ומתחייב כי תכנית טראמפ המלאה והמאוזנת תידון בהמשך בהרחבה ובהתייעצות עם מדינות האזור.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: מברך את מדינת ישראל ואת ראש הממשלה נתניהו על צעד חשוב בדרך לנרמול היחסים עם איחוד האמירויות. זאת ההוכחה הטובה ביותר שהדרך המדינית הנכונה היא להגיע להסכמים במשא ומתן מדיני, ולא על ידי נקיטת צעדי סיפוח:

גורם מדיני בכיר מגיב לאכזבה בימין: הריבונות על הפרק ומחויבים לה. ממשל טראמפ ביקש להשהות זמנית את ההכרזה כדי לממש תחילה את הסכם השלום ההיסטורי מול האמירויות:

העיתונאי שמעון ריקלין הגיב בטוויטר: שלום לראש הממשלה. ביאסת. אתה יודע ואנחנו יודעים שיש כבר שיתוף פעולה מלא עם איחוד האמירויות. לכן הכותרת של נירמול היחסים איתם זו בדיחה. אבל ריבונות. זו הזדמנות של פעם בדור. שוב האכלת אותנו זובור בנושא הריבונות. אנחנו איתך כל הדרך בעוול שעושים לך. ואתה לא מקדם שום נושא ימני. עד מתי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *