דרעי מאשים: "אלי הוציא את הקלטת הלוהטת כדי לפגוע בי"

בראיון מיוחד למוסף של 'ישראל היום' עם יהודה שלזינגר חושף אריה דרעי פרטים חדשים על החקירה, מדבר על ישיבת המועצת בה הודח אלי ישי, ומאשים את אלי ישי בהפצת הקלטת הלוהטת, ומביע תקווה כי שס תצליח להמריא

בראיון מיוחד למוסף של 'ישראל היום' עם יהודה שלזינגר חושף אריה דרעי פרטים חדשים על החקירה, מדבר על ישיבת המועצת בה הודח אלי ישי, ומאשים את אלי ישי בהפצת הקלטת הלוהטת ומביע תקווה כי שס תצליח להמריא.

שלזינגר שאל את דרעי: לאחרונה פורסם שכל החלטה בתיק שלך תתקבל רק אחרי הבחירות. מה יקרה אם בעוד שנה יוגש נגדך כתב אישום?

"אני מקווה שלא נגיע לשם. במשך שלוש שנים לא אמרתי מילה רעה בעניין. אמרתי על החוקרים שהם עושים את עבודתם. כשהמשטרה הודיעה שסיימה את החקירה ושהיא יורדת מעבירות שוחד, היתה לי שמחה גדולה. נשארנו עם עבירות מיסוי, אני לא מזלזל בזה. זה נמצא בפרקליטות והם יכריעו בעניין.

דרעי מגלה בראיון לישראל היום כי "כשכל עניין החקירה התפוצץ בתקשורת, הופתעתי מאוד. עמית סגל צלצל לבקש תגובה, אמר שברשות המסים מתנהלת חקירה נגדי. לא ידעתי מזה בכלל. למחרת זה פורסם במגבלות של צו איסור פרסום, וכולם כמובן ידעו במי מדובר.
"בכל מקרה, לקח שנה עד שהזמינו אותי לחקירה. האמת, אני לא מאשים אותם שחקרו אותי, מישהו מסר להם מידע לא נכון. מישהו גם הדליף את זה לתקשורת. תחשוב שמי שהתקשר זה עמית סגל, כתב פוליטי, לא כתב פלילי. עכשיו תבין לבד מאיפה זה יצא".

שלזינגר שואל: מישהו ניסה לחסל איתך חשבונות?
דרעי: "כן, פחות או יותר. בכל מקרה אני שמח שאנחנו מאחורי זה. התגברנו על זה. אם היית יכול לדבר עם החוקרים, הם היו מספרים לך שהכל היה באנרגיות חיוביות. לא היה עימות, לא היתה הרמת קול, ולא היו ויכוחים. הכל היה ענייני, הם כיבדו אותי ואני כיבדתי אותם".

אם תיאלץ לפרוש, ש"ס תימחק?

"ש"ס בוודאי לא תימחק. אמשיך להיות יו"ר התנועה גם מחוץ לכנסת".

דרעי מספר בראיון ליהודה שלזינגר על הקלטת הלוהטת, שבה נשמע מרן קורא לו 'רשע', "בשנת 2015. הרב נפטר, וזו היתה הפעם הראשונה שעושים מערכת בחירות בלעדיו. בנוסף, נוצר בתוכנו קרע עצום, משהו שלא ידענו כמוהו אף פעם. במהלך כל השנים היו אנשים שפרשו מהמפלגה, תמיד היה איזה ממורמר שפרש, אבל תמיד מרן ניצב בעוז. אף אחד לא בא ואמר, 'אני ממשיך דרכו של מרן'.

"בפעם הזאת מרן לא היה, והפעם זה לא היה עוד ח"כ ממורמר, זה היה היו"ר של התנועה ב־13 השנים האחרונות. למעשה, הוא עמד בראש התנועה יותר זמן ממני, במצטבר. הוא היה קרוב לרב עובדיה, והוא קם ואמר: 'אני ממשיך דרכו'. מָרד במועצת חכמי התורה, הקים מועצת גדולי תורה חדשה, עשה קמפיין שכולו רק הרב עובדיה. ופתאום דלפה קלטת שהיתה מעובדת ומזויפת".

שלזינגר: אתה מדבר על הקלטת שבה נשמע הרב עובדיה אומר עליך "גנב ורשע"? רואים את הרב אומר את זה במפורש.

"אני יודע מאדם שנכח בחדר, שמישהו ערך את הקלטת הזאת. מישהו חתך קטעים והדביק אותם. יש לי הוכחות וראיות לזה. לקחו קטע שהרב מתייחס למשהו אחד והדביקו את זה במקום אחר.
"מי שהיה שם התחיל לחמם את הרב. הביאו לו כתבה, שבה נכתב שדרעי הולך להקים מפלגה, כתבה שלא היתה נכונה. אמרתי תמיד שלא אקים מפלגה בניגוד לרצונו של הרב. הרב אמר, 'אני לא מאמין, רבי אריה ידידי לא יעשה דבר כזה'.

"המשיכו לחמם אותו, והוא אמר משהו בסגנון, 'איך יכול שהוא יקים מפלגה, שיתחילו להגיד עליו שרק יצא מבית סוהר? שהוא גנב ורשע?' הרב התכוון למה שיגידו בציבור, לא מה דעתו עלי. אבל הם לקחו את זה, ערכו את זה והדליפו את זה. זה ברור לי מעל לכל ספק.

"אני מכיר את הרב, הייתי הכי קרוב אליו, הייתי איתו בראש השנה בבית החולים, לא זזתי ממנו עד הרגע האחרון. אני יודע מה הוא חושב באמת. כאב לי על סילוף הדמות של מרן. הוא הראשון שצעק בקולי קולות 'הוא זכאי', יצא נגד פסק הדין, כתב פסקי הלכה שאי אפשר לסמוך על עד מדינה. אז הוא יגיד 'גנב ורשע'?!

בכל מקרה, מבחינתי זה עבר, נגמר. כולם שמעו את הרב אומר בקולו שהוא מחזיר אותי, שלקח ממני פיקדון, ועכשיו הוא מחזיר אותו. זה היה בשידור חי, כולם שמעו".

שלזינגר: עד כמה זה פגע בך?

"זה היה מאוד כואב, פוגע והרסני. לא התוכן, אלא העיוות של הדברים. ידעתי איזו מחלוקת זה יעשה, איזה נזק זה יגרום לציבור המסורתי שלנו, שהתרגלו שיש מרן אחד, תנועה אחת, ופתאום, בלי שום סיבה, רק מתוך שנאה, בגלל מאבק מי יעמוד בראש, גרמו לזה".

שלזינגר: אתה מתכוון לאלי ישי?

"אין לי ספק שזה הוא. אני לא יודע אם הוא בעצמו נתן את הקלטת, אבל אין לי ספק שהוא היה מעורב בדבר הזה. לצערי הרב, זה לא היה הצעד הכי חמור שהוא עשה. אחרי זה היו עוד צעדים הרבה יותר חמורים, שגרמו נזק וניסו להסיט אותי מהדרך".
שלזינגר: אילו דברים?
"יותר חמורים. לא רוצה לפרט".
שלזינגר: אלי ישי טוען שהכריחו את הרב עובדיה לבצע את ההחלפה בהנהגה. שהרב אמר לו לפני פטירתו "לא בידי הדבר".
"נו באמת. במוצאי שבת, יומיים אחרי שהחליט למנות אותי ליו"ר, הוא אמר בשיעור שלו: 'החזרנו השבוע את רבי אריה, שמעתי שידידנו רבי אליהו פגוע מזה, לא מבין מדוע נפגע, זה היה פיקדון שהוחזר לבעליו'. זה מצולם ומתועד.

"הרב היה מאוד רגיש, לא רצה לפגוע באנשים, לכן החליט על הנהגה בשלישייה (דרעי, ישי, אטיאס; י"ש). אבל כשזה לא עבד, הרב החליט להפוך אותי ליו"ר. הוא (אלי ישי) ישב שעות על הרב, לא הרפה, דיבר בתחנונים, התחנן על נפשו.

"זה היה בישיבה של מועצת חכמי התורה, ישיבה לא נעימה, והוא, בלי בושה, ממש התחנן על נפשו, אמר 'הייתי נאמן', ובכל זאת, זה מה שהרב החליט. נגמר הסיפור. אבל הוא לא מוכן לקבל את הדברים.

"אני לא מבין אותו. הרי היית העוזר שלי, אני שמתי אותך בכנסת, אני שמתי אותך להיות שר. מה קרה? מה הפגיעה הגדולה? בכנס בצפת, באופן פומבי מול כולם, אמרתי לו, 'אלי, אתה שותף, תהיה מספר 2, עם תיק בממשלה. החלטתי שלמען שלמות התנועה צריכים לעשות את זה ליד כולם. חיבקתי אותו. לצערי הרב, הוא השיב לנו הפוך. הוא רוצה להיות מספר אחת, זה לא עובד. נגמר הסיפור".

אלי ישי מסר בתגובה: "מעבר לעובדה כי מדובר בדיבה ולשון הרע, חשוב לזכור כי לפרסום הקלטת היתה חשיבות עליונה, שכן בפעם הראשונה יכלו אזרחי ישראל לדעת מה חשב באמת מרן ע״ה על מר דרעי, ומי הביא על מדינת ישראל את הסכם אוסלו, על אלפי חלליו".

14 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. נו מה הבעיה טוב מאוד שחשף את פרצופף השיקרי

    מאשים? טוב מאוד וחבל שלא עשה את שה הרבה לפני

    אלעד |
    הגב
  2. גם הרב אמנון יצחק אמר שערכו והדליפו .דרעי הקדיח תבשילך לך לכלא

    דרעי הבזוי אינשאלה שס לא תעבור

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. מי מאמין לשקרן והגנב דרעי??

    רק תמימים והזויים נמצאים בשס

    מיכי |
    הגב
  4. ספרדים עאלק מרוקאקים סרטן שהסתננו על ידי בןגוריון הזבלון

    הווידאו לא חתוך בקטעים שהוא אומר ”אריה לא ישמע”.

    מכלוף גוי מרוקאקי שקרן |
    הגב
  5. מי מאמין לדרעי השקרן שמנסה לשכתב היסטוריה

    דרעי בהיסטריה משכתב היסטוריה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  6. ביבי אתמול אמר שדרעי הרשע היה מוכן לוותר על ממשלת ימין והעיקר שאלי ישי לא יהיה שר.זה לא רשע??

    אכזר מוכר את הארץ בגלל נקמנות אישית

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  7. מפלגת ש"ס המושחתים והשקרנים אין להם בעיה לשקר את הציבור התמים

    בשביל להביא כמה שיותר קולות..אין להם בעיה למכור את ישראל בשביל כסף.. תורתו של השי"ת אמת! מפלגת ש"ס שקר! ש"ס לא החזירה שום עטרה ליושנה עם השקרים והמרמה שלה הם לקחו את התמימות של הציבור הספרדי שהיתה להם אמונה פשוטה בהש"ת! למפלגת ש"ס אין בעלות על התורה הקדושה! מפלגת ש"ס לקחה את התורה הקדושה כקרדום לחפור בה בשביל בצע כסף וכבוד..! חכם עיניו בראשו צריך לדעת שמפלגת ש"ס לא מייצגת את התורה הקדושה ולא את הציבור הספרדי אלא רק מקמבנים בשביל הכיס והכבוד שלהם על הגב של הציבור הספרדי..! היום אנחנו אומרים סוף למפלגת ש"ס המושחתת שלמעלה מ – 30 שנה עשתה רק חילול ה'!!!

    אילן |
    הגב
  8. דרעי נשמע לי הרבה יותר אמין מפעם. במקרה הזה אני מאמין לו

    לאף אחד אין הוכחה שדרעי עשה משהו נגד אלי ישי, חוץ מזה שהוא לא מסמפט אותו.
    האנשים מסביב אלי מדיי מרעילים אותו לחינם, חבל.

    מיכאל |
    הגב
  9. אריה תפסיק לשחק את המסכן שאלי עשה לך בי"ס

    כולם יודעים שהרב עובדיה אהב אל אלי ונתן לו את כל הקרדיט ואתה עם הרב דוד יוסף עשיתם מהלכים מבוקר עד ערב כדי שאתה תחזור אבל מעל הכל כולם יודעים שהרב לא רצה להחזיר אותך לראשות המיפלגה אבל כנראה שבסוף ימיו של מר"ן שכבר לא היה לו את הכוח להתמודד אז מרן נכנע ללחצים שלכם ובסופו של דבר הגעת לכיס המלכות .

    המגיב |
    הגב
  10. דרעי משכתב את ההיסטוריה!! מרן אמר תדונו אותי לכף זכות אין לי ברירה הורגים אותי!!

    דרעי רמאי ושקרן! הציבור לא מטומטם!!

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  11. מי זה דרעי הזה הוא לא פונקציה בכלל

    הפוסט הזה בא להסביר איך הסכם אוסלו נולד….היה תעלול שנקרא הסכם אוסלו… להבנתי צריכים בשיעורי היסטוריה ללמד אותו…. תקציר מאותו הסכם… החברים הנכבדים רבין ופרס ברצותם להעביר את הסכם אוסלו נאלצו להישען על כל אצבעות הערבים בניהם תומכי טרור ושונאי ישראל…. ועד כאן הכל בסדר וזו מהות הדמוקרטיה…. אולם שוד ושבר…. גם עם כל אצבעות הערבים אי אפשר להעביר את ההסכם בכנסת ישראל. .. מה עושים על מנת להעביר את ההסכם? הכל מותר,,, המטרה מקדשת את האמצעים…. גם אם האמצעים הם הבזויים והנקלים עלי אדמות… מותר לגנוב, לגזול לשקר לשחד…. הכל מותר… ובכן הצמד חמד רבין ופרס לא בחלו בדרך הבזוייה ביותר מקום המדינה ועד היום להשתמש בדרך הבזויה ביותר … לא קרה כמקרה הזה בתולדות המדינה,, וזה המקרה הראשון,, ואולי לא האחרון של המחנה הביזיוני…. ובכן. .. לאחר שהבינו רבין ופרס שאין בכוחם להעביר את ההסכם. … גנבו שתי אצבעות מהימין ,,,, ועוד ממי? ממפלגתו הימנית של רפול…. ובאמצעות גניבה זו העבירו את הסכם אוסלו. .. התוצאות ידועות…. מבט קטן על שני הכוכבים שנתנו את אצבעותם להסכם… אחד הכוכבים היה סוחר סמים מדופלם… שבימים אלה נאשם בריגול לטובת אירן… והשני שוחד באמצעות מתנה …. מכונית מיציבושי…….. . איש בימין לא הסכים ומסכים לרצח רבין , ורוצחו של רבין הינו מתועב בעיני כל אנשי הימין…. כדאי להפנים שהעם היושב בציון מעל % 70 ממנו לאומי, מסורתי דתי ופטריוטי…. לעולם… אבל לעולם לא ישען על אצבעות ערבים בוגדי ועוכרי ישראל על מנת להעביר חוק או הסכם שיהיה בכייה לדורות……. לתשומת לבכם. ………חשוב לזכור שאחד מאדריכלי אוסלו היה…. דרעי בצל,,, שרימה את הרב ,ורימה את בוחריו,,,

    ליאור |
    הגב
  12. בהצלחה לאליהו ישי

    מרן ראש הישיבה מאיר עיני ישראל הגאון הגדול הרב מאיר מאזוז שליט"א יזכנו ה' וימשיך הרב לנהל את עדתו בתוכנו, יאריך ה' ימיו בטוב ושנותיו בנעימים, יזכה להמשיך ולהפיץ תורה בתוכנו ויפוצו מעיינותיו חוצה.

    המון בהצלחה לנציגו נאמן ביתו יו"ר תנועת יחד אליהו ישי היקר, אוהבים אותך!

    חרדי |
    הגב