האגודה למלחמה בסרטן מכריזה על חודש המודעות לקידום המאבק בסרטן 'האישה'

אגודה למלחמה בסרטן בשיתוף משרד הבריאות מפרסמים את הנתונים המעודכנים בישראל לקראת פתיחת חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן 'האישה' , אשר מצוין בישראל ובעולם במהלך חודש אוקטובר. מהנתונים עולה, כי כיום חיות בישראל 23,969 נשים שאובחנו עם סרטן ה'האישה' בשנים 2012-2016 ושהחלימו או שעדיין מתמודדות עם המחלה, מהן 21,275 שאובחנו עם מחלה חודרנית ו-2,694 נשים שאובחנו עם מחלה ממוקדת.

מירי זיו, סגנית יו"ר האגודה למלחמה בסרטן: "אנו מודעים לחשיבות העצומה של הגילוי המוקדם בסרטן ה'האישה'. ישראל היא בין המדינות המובילות בשיעורי הריפוי של נשים מסרטן ה'האישה', בזכות העלייה בשיעור הגילוי המוקדם, כמו גם עליית המודעות למחלה ושיפור אפשרויות הטיפול. חשוב שהנשים תיקחנה אחריות על בריאותן ותאמצנה אורח חיים בריא, אשר הוכח מדעית כמפחית משמעותית את הסיכון לחלות. במקביל לכך, יש להיבדק על פי ההנחיות בהתאם לגיל, ולהכיר את הגוף ואת מצבו הרגיל, כך שבכל מצב, אם מתגלה שינוי, חשוב לפנות מיד לרופא ולהתעקש על בירור טיבו".

הנתונים המעודכנים ביותר, נכון לאוקטובר 2019:

· סרטן ה'האישה' אחראי לכשליש ממקרי הסרטן החדשים בכל שנה בכלל הנשים: מדובר במחלה הממאירה השכיחה ביותר בקרב נשים בכל קבוצות האוכלוסייה בישראל (יהודיות, ערביות, "אחרות"). בשנת 2016, אובחנו 5,436 חולות חדשות עם גידול ; 4,792 אובחנו עם גידול חודרני ו-644 עם גידול ממוקד.

· עיקר התחלואה הוא בנשים מעל גיל 50 – הן בסרטן חודרני והן בסרטן ממוקד : הסיכון הגבוה ביותר נצפה בנשים בקבוצות הגיל המבוגרות, והוא בדרך כלל גבוה יותר ביהודיות וב"אחרות" בהשוואה לערביות. בקבוצות הגיל הצעירות, שיעורי ההיארעות דומים בין קבוצות האוכלוסייה השונות.

·
· ההישרדות היחסית לחמש שנים מסרטן ה'האישה' בישראל בקרב נשים שאובחנו בתקופה 2011-2007 גבוהה יחסית: 89% בקרב יהודיות ו-84% בקרב ערביות (השיעורים המקבילים למי שאובחנו בשנים 2001-2006 היו, בהתאמה, 87% ו-80, ולמי שאובחנו בשנים 1996-2000 היו, בהתאמה, 85% ו-74%%).

·
· על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי לשנת 2018, סרטן ה'האישה' הוא הראשון בשכיחותו מבחינת היארעות ומבחינת תמותה בקרב נשים בעולם. בהשוואה למדינות עם השיעורים הגבוהים ביותר בעולם, ישראל נמצאת במקום ה-26 מבחינת היארעות, ובמקום ה-64 מבחינת תמותה מסרטן השד. האבחון המוקדם והטיפול העדכני, מובילים לשיפור שיעורי הריפוי וירידה בשיעורי התמותה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *