האדמו"ר מלעלוב-ירושלים שליט"א, ערך במוסקבה 'טיש' לכבוד ר"ח מנחם-אב

האדמו"ר שליט"א שהה במוסקבה למספר ימים * ה'טיש' נערך בבית הכנסת שבמרכז החסד היהודי במוסקבה

לחווייה חסידית מיוחדת זכו משתתפי ה'טיש' שערך כ"ק האדמו"ר מלעלוב-ירושלים שליט"א, לכבוד ראש חודש מנחם-אב, בבית הכנסת "תפילה למשה" שבמרכז החסד היהודי שערי צדק, בשכונת מארינה רושצ'ה במרכז מוסקבה.

האורח הדגול ששהה מספר ימים במוסקבה, הגיע לבקר במרכז החסד היהודי, אותו יסד רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, לטובת אלפי יהודים נזקקים ונצרכים במוסקבה. במהלך הסיור בבניין רחב הידיים, עמד האורח הדגול משתומם אל מול פעילות הצדקה והחסד המוענקת לכל נצרך ונזקק יהודי במשך כל ימות השנה, באמצעות עשרות תוכניות שונות ומאות עובדים ומתנדבים, המעניקים סעד בכל תחום של עזרה והצלה, עד שהמקום הפך למוסד לחיקוי וזוכה לקדש שם שמים במוסקבה ואף מחוצה לה.

בדבריו, העלה האדמו"ר שליט"א על נס את הפעילות הקדושה של שלוחי הרבי מליובאוויטש, הפועלים בכל העולם כולו וזוכים לזרז את הגאולה ובניין בית המקדש. בין דברי התורה והחסידות, שוררו המשתתפים שירי ערגה וכיסופים לגאולה הקרובה, והאדמו"ר עודד את הנאספים להתחזק ולהוסיף באהבת ישראל ולהגדיל תורה ולהאדירה.

האדמו״ר הקים את חצרו בירושלים עיר הקודש, כהמשך לשושלת המפוארת והקדושה של חסידות לעלוב המעטירה, ומצודתו פרוסה בכל העולם, כאשר רבים עולים אליו לברכה ועצה והוא משפיע רבות על הכלל והפרט.

צילום: אלי איטקין

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אינני נוהג לכתוב הערות, אך שמעתי הבוקר

    אינני נוהג לכתוב הערות, אך שמעתי הבוקר שמדברים על ראשי ישיבות שזורקים בחורים בלי לחשוב, אני רוצה לציין סיפור שקראתי על הגאון הגדול רבי משה שמואל שפירא זצ"ל מבאר יעקב.
    היה בחור בישיבה שעשה מעשה שלא יעשה (לא כתוב מה) והמשגיח אמר לו שאינו יכול לישון בישיבה.
    לא היה אז תחבורה סדירה כמו היום, והבחור לא היה לו איפה לישון.
    ב2 בלילה הוא דפק אצל הגרמ"ש בדלת, הראש ישיבה שאל אותו למה אתה לא יושן? ענה לו הבחור עשיתי כך וכך והמשגיח זרק אותי ואין לי איפה לישון.
    אמר לו הגרמ"ש בא נלך. איפה? באמצע הלילה? הוא לבש את המעיל והולך עם הבחור לבית המשגיח. ואמר לבחור תדפוק בדלת. המשגיח התעורר ושאל מי שם, אמר לו הגרמ"ש תמשיך לדפוק. עד שהמשגיח קם עם הפיזמה ופתח את הדלת, הוא השתומם לראות את הבחור עם הראש ישיבה.

    הן נכנסו והראש ישיבה אמר למשגיח: זרקת אותו מהישיבה? אמר כן. למה? בגלל שעשה כך וכך, ואינו יכול להיות בישיבה. אמר לו הגרמ"ש, נכון. הוא לא יכול להיות בישיבה. אבל אין לו איפה לישון. אמר המשגיח, ומה אני יכול לעשות? ענה לו, אי אפשר לעשות כלום. הבחור לא יכול להיות בישיבה. המשגיח לא הבין, אמר לו הגרמ"ש, אבל תסביר לי איך אתה יכולת ללבוש פיג'מה וללכת לישון, כשאתה יודע שהבחור אין לו איפה לישון? אמר המשגיח, ומה אני יכול לעשות? אמר לו הגרמ"ש, נכון שאין מה לעשות, אבל איך אתה יכול לישון? סוף דבר, הבחור הבטיח שלא יעשה את זה עוד, ביקש סליחה וחזר לישיבה.
    זו דרכה של תורה.
    השאלה הזועקת: אבל איך אתה יכול לישון? זה אין לנו היום לצערנו.
    בשורות טובות, ולחזור בתשובה על רצח של בחורי חמד.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב