האדמו"ר מסטאמר במתקפה על אחיינו: "במקום להיות ראש הישיבה הוא ראש המרידה"

סערה גדולה בעולם החסידות: האדמו"ר מהר״א מסאטמר בשיחה חריפה כנגד אחיינו הרב מייזליש: ״חיים הערש עומד כראש המריבה, במקום לעמוד כראש ישיבה עומד כראש המריבה, תאוות השלטון הורסת הכל״.

הסכסוך בחצר הקודש סטאמר בבני ברק מגיע הלילה לפסים אישים: האדמו"ר מהר״א מסאטמר יצא הערב בשיחה חריפה כנגד אחיינו הרב מייזליש שחלק גדול מבני הקהילה בבני ברק הולכים אחר דרכו: ״חיים הערש עומד כראש המריבה, במקום לעמוד כראש ישיבה עומד כראש המריבה, תאוות השלטון הורסת הכל״., הטיח הרבי לאחר שאחיינו החל להגיע לבית הכנסת הגדול של סטאמר בניגוד לסיכומים.

האדמו"ר מהר״א מסאטמר המשיך בשיחתו ויצא בחריפות כנגד אחיינו הרב מייזליש: ״הרב ר' חיים הערש עומד בראש המרידה נגד ההנהגה שלי, במקום להיות ראש הישיבה הוא ראש המרידה, הוא עומד במרדו ואינו עומד בשום הסכם שעשו עמו בעבר, הן מה שעשו עמו בעבר והוא חתם על כך, הוא נוהג בגאווה גדולה":

שלחתי עסקנים שהגיעו במיוחד לבני ברק כדי לעשות שלום, ולצערי הם לא הצליחו. לאחר מכן מיניתי וועד חדש וחילופי שדיברו עם משפחתו ועם עושי רצונו של ראש הישיבה מייזליש על מנת לתת לו את כל הכיבודים שרק ירצה. הצדדים ניהלו משא ומתן במשך תקופה ארוכה. לצערי הם הגיעו אליי לאחרונה ובישרו לי שהם הגיעו למבוי סתום".

הרבי המשיך:"הוא עושה את עצמו מסכן גדול, והוא זה שאחראי לכל הסכסוך. כואב לי מאד כי בכל זאת הוא בן של אחותי. עשיתי למענו טובות גדולים במשך שנים רבות, ועכשיו הוא עומד נגדי בראש המורדים כדי לקחת לידיו את המוסדות ואת הקהילה".

"אני קורא לאנשי שלומי, חברי הקהילה הקדושה. את כל הכוחות שלי השקעתי בקהילה בבני ברק כדי להביא את המצב הרוחני למקום טוב, ועכשיו מגיע מושחת המידות ורוצה לשבור ולעקור את הכול. אני נמצא כאן בארה"ב, והוא נמצא בבני ברק ולכן הוא מנצל את העניין".

הרבי הוסיף, "ברצוני לקרוא לכלל אנשי שלומינו: "סורו נא מעל הרשעים הללו". מהיום והלאה הוא כבר לא ראש ישיבה. אני אוסר עליו דריכת רגל בכל בתי המדרשות של סאטמר בארץ ובעולם, כולל ת"ת ישיבה קטנה, ישיבה גדולה, בית המדרש סאטמר בירושלים, ובבית שמש, ובבני ברק, בשבת וביום חול, ובכל מסיבה כלשהי שתתקיים בבתי המדרש, כל זה בכוח המרא דאתרא, ובכוח האבות הקדושים".

לסיום ביקש מהחסידים להתחזק, "אני מקווה בעזרת ה' שנעבור את הפרשייה הזאת בשלום. נתחזק כולנו בלימוד התורה ובאחדות. אנו עומדים כעת בחודש אלול, חודש שיש בו את החובה לתקן את מה שצריך לתקן. ימים שבהם אנו עומדים למשפט לפני הקב"ה, יהודים צריכים רפואה וישועה. שהקב"ה יעזור שיהיה כתיבה וחתימה טובה לכל עם ישראל ולאנ"ש בכל אתר ואתר".

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא להאמין

    הבנים של הרב מייזליש אומרים כעת שמי שמשך את אבא שלהם לכל זה עבר על יעצנו רע !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    יואלי בנימין |
    הגב
  2. חסיד

    מכיר קצת את הסיפור שם ואני אומר לכם האדמו"ר מסאטמאר צודק במליון אחוז

    יואלי בנימין |
    הגב