האדמו"ר נגד ההפגנות: "תישארו בבית, תקראו ספר דברים"

למרות חולשתו ומצבו הרפואי, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו מסר אמש שיעור תורני בקזבלנקה שבמרוקו • הזהיר את תלמידיו במרוקו: "אפילו שפתחו כאן, אתם תישארו סגורים, תראו מה קורה בארץ ישראל, אחרי שפתחו את הכל" • על ההפגנות: "חוסר כוח וחוסר דעת" • על הפוליטיקה: "דבר מלוכלך ולא בריא"

המציאות הכלכלית והבריאותית שבאה כתוצאה מוירוס הקורונה – הוציאה אלפים בעולם מבתיהם לרחובות. הפגנות נגד הממשלה והעומד בראשה נראו בארה"ב ובימים האחרונים גם בישראל. אמש (ראשון), התייחס ראש אבות בתי הדין במרוקו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו להפגנות האזרחיות והסביר את שורשם. האדמו"ר קרא לתלמידיו שלא להשתתף בהפגנות.

לדבריו של האדמו"ר הרב פינטו בשיעורו שהועבר בשידור וידאו חי, "במקום לעשות הפגנה, תישארו בבית ותקראו ספר דברים. במקום לקום ולצעוק, חבל להזיע, תשבו בבית ותדברו עם האישה ועם הילדים, תנשמו אוויר ותהיו שמחים".

"לא יצא כלום מההפגנות, זה סתם חוסר כוח וחוסר דעת. תשמרו את הכוח לדברים יותר חשובים וטובים", הוסיף.

כאמור, את הדברים אמר האדמו"ר הרב פינטו בשיעור תורה שמסר אמש בקזבלנקה שבמרוקו והועבר בשידור וידאו חי ברשתות החברתיות ובאתרים, זאת למרות חולשתו ומצבו הרפואי ולמרות התמוטטותו בשבוע שעבר. האדמו"ר נמצא בימים אלו בהשגחה רפואית קפדנית והוא שוהה בבית אחיו הרב מנחם פינטו.

האדמו"ר הוסיף בעניין תופעת ההפגנות בימים אלו: "אנחנו מביטים היום על כל הדמוקרטיות בעולם, מאמריקה בואכה ישראל, ורואים איך כל מה שבנו – נחרב, הקומוניסטים – נחרבו, הדמוקרטיה – נחרבה, הכל נחרב וכלום לא נשאר, אין שום דבר שנשאר רגוע וטוב, הכל רעוע ולא בריא".

"העולם נמצא בחוסר רגיעה ובחוסר שלווה קשה ביותר, שלא היה כדוגמתו מאות ואלפי שנים", הוסיף ראש אבות בתי הדין בשיעורו אמש, "מה שקורה בדור הזה – קרה בדור ההפלגה, שכולם דיברו באותה השפה ובנו מגדל להגיע השמימה ולהילחם עם אלוקים – זה מה שקורה בדור הזה. בנו כל מיני טכנולוגיות, פייסבוקים ודברים אחרים וכולם מדברים את אותה שפה, וכולם בונים מגדל להגיע השמימה. מה הקב"ה עשה? החריב ומוטט את הכל. שני דורות דומים זה לזה – דור ההפלגה והיום. לאיפה זה הולך? אף אחד לא יודע".

על פי האדמו"ר, הפתרון הוא "לאחוז בקב"ה בכל – זה מה שיכול להציל את עם ישראל, וזה מה שיכול להציל כל אדם. רק תמימות ואמונה בה'", לדבריו, יש להתרחק מהפוליטיקה, "ולכן, להיכנס לפוליטיקה – זה חורבן. אמרנו כמה פעמים, פוליטיקה זה שקר וחנופה שהתחתנו, 'שובה ישראל' מהיום שקמה לא נכנסה לפוליטיקה, חוץ מפעמיים שחשבנו שזה 'יהרג ואל יעבור', והיה צריך לקום ב'מקלי ובחניתי' ולהילחם בפוליטיקה, 30 שנה – פעמיים. אנחנו לא נוגעים בזה, אנחנו חושבים שזה דבר מלוכלך ולא בריא, דבר לא טוב", אמר הרב פינטו.

כמו"כ, בדבריו התייחס האדמו"ר לסגר במרוקו שנפתח בשבועות האחרונים, והורה לתלמידי ישיבת 'שובה ישראל' בקזבלנקה להיזהר ולהישמר ולהחמיר בריחוק, "אפילו שפתחו כאן, אתם תישארו סגורים. תיזהרו מאוד מאוד לשמור על ריחוק שחלילה אף אחד לא ידבק", אמר והוסיף, "תראו מה קורה בארץ ישראל, אחרי שפתחו את הכל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *