האם בעלי דרכון פורטוגלי צריכים ויזה לארה"ב?

אחד היתרונות הבולטים ביותר של הדרכון הפורטוגלי הוא אפשרות הכניסה לארה"ב ביתר קלות. מי שניסה להנפיק ויזה לארצות הברית מישראל, יודע כי מדובר בהליך מייגע, ארוך ובעיקר – מיותר. אולם, כבעלי אזרחות של האיחוד האירופי ובפרט אזרחות פורטוגלית, תוכלו ליהנות מתנאים טובים הרבה יותר הכוללים במקרים מסוימים גם אפשרות הגעה לארה"ב ללא צורך בויזה! מהם בדיוק התנאים ואיך זה עובד?

פטור מהוצאת הויזה לארצות הברית

ממשלת ארה"ב חתמה על הסדר שלפיו, על פי תנאים מסוימים, בעלי אזרחות ממדינות אירופאיות מסוימות יוכלו להגיע לארצות הברית למטרת תיירות ללא צורך בהגעה לשגרירות והוצאת ויזה. תקופת השהות בארה"ב לא תעלה על 3 חודשים וכן, יש צורך לעמוד בתנאי ESTA כדי לקבל את הפטור (שחלקן טכניות לחלוטין). בטח תשמחו לשמוע שבין המדינות איתן חתמה ממשלת ארה"ב הסכם הן ספרד ופורטוגל.

כמה מילים לגבי שהייה בארה"ב לתקופות ממושכות יותר מ-3 חודשים

כשמדובר בשהייה ארוכה יותר, לא ניתן לקבל פטור והדרכון הפורטוגלי יכול להוות יתרון במקרים מעטים בלבד. בכל אופן של בקשה לשהייה ארוכה בארה"ב, בד"כ יהיה צורך להגיע לשגרירות המדינה, לעבור ראיון, לחתום על טפסים וכד'. שימו לב שכאן נכנס לתמונה הרקע האישי שלכם כישראלים, כלומר – כל נתון "בעייתי" הקשור לעבר שלכם יכול פגום בסיכויים לאשר את השהייה הארוכה בארה"ב. אך, יש לציין כי מרבית הישראלים שמגיעים לארה"ב למטרות תיירות אכן לא מתכננים לשהות שם יותר מ-3 חודשים ולכן קיומו של דרכון פורטוגלי הוא משתלם עבורם במיוחד.  

ומה קורה במידה ומדובר בהגעה לארה"ב לצרכי עבודה?

הפטור מויזה מיועד לאלו המעוניינים להגיע לארה"ב לצרכי תיירות, כאמור. אולם, בעלי דרכון פורטוגלי הם למעשה גם בעלי דרכון אירופאי, מה שמקנה להם יתרונות ייחודיים לתושבי אירופה, וביניהם קבלת אשרת עבודה ביתר קלות, אך שוב – בהתאם לעמידה בתנאים מסוימים. בין המאפיינים שישפיעו על קבלת אשרת העבודה, קיימים:

  • שאלת זמן השהייה: האם מדובר בעבודה לטווח זמן קצר או ארוך?
  • שאלת סוג העבודה: לאיזה שוק או תפקיד ברצונכם להיכנס (והאם השוק בארה"ב זקוק לעובדים בתחום)?
  • האם אתם בעלי הכשרה או סטודנטים? חשוב לציין בהקשר זה כי ויזת עבודה לסטודנט, בייחוד לבעל דרכון פורטוגלי או דרכון אירופאי לצורך העניין, יכול להתקבל בקלות פעמים רבות, שכן אשרת סטודנט לארה"ב כוללת גם בחלק מן המקרים גם אישור לעבודה חוקית במדינה.  

לסיכום, נזכיר כי קבלת דרכון פורטוגלי נשעה בהליך קל ומהיר יותר לרוב, לעומת הליך קבלת דרכון ספרדי המקביל לו, הודות לתנאים המקלים שקבעה ממשלת פורטוגל בשנים האחרונות. אז אם יש לכם קרבה משפחתית או היסטוריה משפחתית הקשורה ליהדות ספרד העתיקה וברצונכם להגיע לארצות הברית בשנים הקרובות, שווה לכם לבדוק את זכאותכם לקבלת דרכון פורטוגלי.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *