האם יש לך יותר מדי מוצרי קוסמטיקה?

מה מוצרי איפור וקוסמטיקה את מחזיקה בבית? בכמה מהם את משתמשת? ובכמה מהם לא השתמשת כבר שנים? בואי לעשות סדר ולפנות מקום למוצרים חדשים או אחרים

כמעט כל אשה או נערה יודעת, שמסע שופינג של מוצרי קוסמטיקה הוא דבר מהנה במיוחד. כאשר אשה נכנסת לבית מרקחת, רשת פארם או חנות למוצרי טיפוח – היא מאבדת את עצמה. גם אם הגעת לשם בשביל לקנות רק שמפו או קרם גוף, רוב הסיכויים שתצאי משם עם עוד כמה מוצרי טיפוח וקוסמטיקה – שאת לא ממש צריכה. אז איך יודעים כמה זה יותר מדי? איך יודעים מתי הגיעה שעה להיפרד ממוצר מסוים לשלום או לפנות קצת מקום למוצרים חדשים? הכל בכתבה שלפניכן.

בחרי את המוצרים שלך – וזרקי את כל היתר

גם אם הארון שלך מפוצץ בקרמים, סבונים ומוצרי איפור רבים ושונים, סביר להניח שאת משתמשת רק בכמה בודדים. הביטי היטב במוצרי הקוסמטיקה שלך וחשבי, במה את משתמשת על בסיס יומיומי ומה הם המוצרים ששוכבים אצלך בארון כבר חודשים או אפילו שנים וכנראה שכבר לא תשתמשי בהם בחיים. אם יש לך סבון פנים קבוע, קרם פנים קבוע, קרם גוף וכו' – את בהחלט יכולה להשליך אל הפח או למסור כל מוצר אחר.

כמעט לכל אשה יש אינספור צלליות אך סביר להניח שהיא משתמשת בשניים-שלושה גוונים קבועים בשעות היום ויש לה עוד שניים-שלושה גוונים בהם היא משתמשת בשעות הערב. אם את חובבת של מראה האיפור המעושן אין לך צורך ב-20 גוונים אפורים, חומים, שחורים וכסופים, מספיק לך גוון אחד יפה מכל אחד, שיהיה איכותי ומחמיא.

האמבטיה שלך היא לא הדיוטי פרי ואת לא רותי מהדיוטי, לכן ממש אין צורך ב-20 בשמים שאת סוחבת כבר שנים. סביר להניח שיש לך אחד לשעות היום ואחד לערב ואם את ממש משקיעה אולי גם יש לך אחד נוסף לקיץ או לחורף. סביר להניח שכל היתר מריחים כבר כמו מטהרי אוויר של שירותים או סתם אין סיכוי שתשפריצי אותם על עצמך בעתיד.

אין לך באמת צורך בחמש מסקרות שחורות, ארבע פודרות וחמישה סוגים שונים של עיפרון לעיניים. בחרי מכל קבוצה את המוצרים בהם את משתמשת מבלי לחשוב פעמיים ואת כל היתר את יכולה בהחלט לזרוק.

שפתון הוא מוצר יוצא דופן, כאן בהחלט קיים מקום ואפילו צורך אמיתי להחזיק מספר סוגים שונים של שפתונים – אדום נועז למקרים בהם לך להרשים, גוון טבעי לבית הספר או לעבודה, גוון קייצי, גוון חורפי, גלוס נחמד, שפתון בגוון ניוד ועוד. אבל גם כאן סביר להניח שתגלי בין מוצרי האיפור שלך לפחות חמישה שפתונים, אם לא יותר, שלא נגעת בהם כבר עשור או אף יותר.

מה עושים כאשר הפרידה קשה?

בנות רבות מתקשות להיפרד ממוצרי הקוסמטיקה שלהן והסיבה ברורה, השקעתן בהם כסף, זמן, מאמץ וחשיבה בעת בחירתם וממש כמו פרידה מקסימה מנעל שלא לבשתן מעולם, כך גם הפרידה מהמוצרים עלולה להיות קשה, ארוכה וכואבת. נשים רבות נוהגות להגיד לעצמן "אבל מה אם יהיה לי אירוע מיוחד וזה יהיה בדיוק הגוון/מוצר שחסר לי?", אבל שוב, בינינו, אם לא השתמשת בו שנים, למה את חושבת שזה יקרה עכשיו?

סיבה מצוינת להיפרד ממוצרים היא הבנת העובדה שממש כמו מוצרי המזון שבמטבח, כך גם למוצרי קוסמטיקה יש פג תוקף, גם אם הוא לא מוטבע על גבי האריזה. בוודאי תופתעי לגלות שלרוב מוצרי הקוסמטיקה יש אורך חיים ממש קצר מרגע הפתיחה. לכן ממש לא מומלץ להשתמש בהם במשך שנים, מכיוון שהדבר עלול לגרום לך לזיהומים, גירויים ופריחות על הפנים. לדוגמה, אורך החיים של מסקרה הוא 4 חודשים, של צלליות שלוש שנים, של לק עד 12 חודשים וכן הלאה.

לאוורר את הנפש

קרה לך כבר שעשית סדר בארון הבגדים, מסרת וזרקת ערימות של פריטי לבוש ובסופו של דבר נשארת עם ארון מסודר, נעים, נקי וכייפי לשימוש? כך זה גם עם מוצרי קוסמטיקה. כאשר אנחנו עושים סדר בדברים, ממיינים ומסדרים, בתום התהליך אנחנו ממש הרגשה הקלה מסוימת, אפילו נפשית. יש משהו בניקיון הזה שעושה נעים בחוץ אך גם מבפנים. התבוננות במגירה או ארון המפוצצים עד אפס מקום היא אף פעם לא מהנה כמו התבוננות בהם כאשר הם מסודרים, ניתן למצוא כל מוצר בקלות ואת יודעת שלכל דבר יש שימוש.

מה עושים כאשר הפיתוי חזק?

אז כפי שכבר אמרנו, אשה, שנכנסת לסופר-פארם לדוגמה, היא אשה מאושרת ומשוחררת, בעיקר משוחררת בכל הנוגע לארנק. נכנסת לקנות אקמול ויצאת משם עם שמפו, צלליות, לק, מסכה לשיער ומוצרים נוספים במאות שקלים? את לא לבד. אבל במקום לתת לכל אשת מכירות להפיל אותך בפח, זכרי – זו העבודה שלה לדחוף לך כמה שיותר מוצרים, אז אל תפלי בפח. הרי לא יכול להיות שכל גלוס, שפתון, סומק ומייקאפ באמת נראים עליך "מדהים"!. אז קחי את דבריה בפרופורציה, אל תקני כל דבר שמציעים לך ותחשבי גם על דברים אחרים שאת חולמת עליהם, כמו בגדים, נעליים, ספרים, תכשיטים, דיסקים או כל דבר אחר. קניה של מוצר קוסמטיקה מיותר, מרחיקה אותך בצעד אחד ממוצר אחר שאולי את באמת צריכה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.