האקזיט המטורף של "אושר עד": מיליארד דולר

בעלי 'אושר עד': אריה בוים, אברהם מרגלית, וישראל לנדא, בדרך לאקזיט ענק – זאת לאחר שקרן ההשקעות אייפקס בדרך לרכישת הרשת החרדית לפי שווי של מיליארד דולר

אושר עד בדרך לאקזיט דימיוני של שווי מיליארד דולר, כך מפרסם הבוקר כלכליסט. בעיתון  נכתב כי קרן אייפקס ישראל מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת 50% ממניות הרשת מידי המייסדים אברהם משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לנדאו. המגעים מתנהלים לפי שווי של 1-0.9 מיליארד שקל לרשת, זאת לא כולל מזומנים בהיקף של מאות מיליוני שקלים שבקופת החברה. לפי הפרסום, המייסדים ימשיכו לנהל את הרשת גם לאחר העסקה.

אושר עד, הוקמה כזכור על ידי שלושה יוצאי תת־הרשת החרדית של שופרסל ב־2009, מונה 18 סניפים בישראל וסניף נוסף בשכונת בורו פארק החרדית ברוקלין שנפתח לפני שנתיים תחת המותג "בינגו". הכנסות הרשת צפויות ב־2018 להסתכם ב־4 מיליארד שקל, והרווח הנקי צפוי לעמוד על כ־90 מיליון שקל. ה־EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) צפוי לעמוד השנה על 140 מיליון שקל. כך מפרסם העיתון כלכליסט.

כזכור, מייסדי הרשת מכרו לשופרסל ב־2008 מחצית ממניות תת־הרשת (שהפכה ל"יש") תמורת 140 מיליון שקל והקימו שנה אחר כך את "אושר עד". הרשת זוהתה תחילה עם המגזר החרדי, אולם כיום נמנים עם לקוחותיה גם חילונים, בעיקר משפחות ברוכות ילדים.

כיום, הרשת עושה שימוש בטכנולוגיה של סופר סמארט, שמאפשרת קנייה דרך אפליקציה ללא מעבר אצל קופאית. הקנייה מתבצעת באפליקציה ייעודית המאפשרת סריקת תוכן העגלה במשך כמה שניות, לאחריה מתקבל סיכום הקנייה. האפליקציה מעדכנת את הלקוח במבצעים ומציעה מוצרים משלימים.

בנובמבר 2011 פתחה הרשת סניף ראשון בחו"ל, בבורו פארק שבברוקלין ניו יורק. הסניף משמש עשרות אלפי חרדים באזור, והרשת מחזיקה בו עם שותף מקומי. הוא הוקם בהשקעה של 9 מיליון דולר על קרקע שנרכשה מכונס נכסים של רשת אמריקאית שפשטה את הרגל. ההכנסות של הסניף מוערכות ב־100 מיליון דולר בשנה, וחלק גדול מהמוצרים מגיע מישראל. הרשת עומדת לפתוח בחודשים הקרובים שני סניפים נוספים בארה"ב, הפונים לאותו קהל יעד, אחד מהם בלייקווד, השני במונסי החרדית.

לפי הפרסום, אייפקס צפויה לרכוש 50% ממניות הרשת תמורת כ־500-450 מיליון שקל. הקרן, המנוהלת על ידי זהבית כהן, נכנסת בשנים האחרונות לתחום הקמעונאות, תחום שקרנות השקעה מקומיות אחרות נרתעות מכניסה אליו לאור מתח הרווחים הנמוך והסיכון שקיים מול התגברות הרכישות המקוונות. אייפקס מקווה לנצל את הידע והניסיון שלה בתחום בעולם, שם היא מחזיקה ברשתות קמעונאות שונות.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.